Der kan svares anonymt
Håber sådan på nogle gode råd, da jeg er så splittet.
Min familie er ikke som sådan kristne, ud over vi holder jul, jeg er en del mere end de er, og kan godt lide at komme i kirke, og gå til nadver.
Min mand og hans familie er heller ikke vildt troende.
Har fået en veninde som er mormon, og fået mormons bog af kirken og også været i deres kirke, en aften, hvor de fortalte om det at være mormon.
Mit dilemma er nu, at jeg har læst i mormons bog, og nu mere jeg læser, nu mere rigtigt føler jeg det er for mig.
Jeg er så splittet, for ville have det så skidt med at melde mig id af folkekirken, ved hvordan min mand har det med, det at betale tiende. Føler mig splittet mellem min familie og min tro på Gud, vi har 2 børn og er så forvirret hvad jeg skal i forhold til dem. Hvordan kan man overhovedet få familielivet til at gå op, med så stor forskel i troen på Gud. Dilemma er også, at jeg pga min mands arbejde, har børnene alene om dagen i weekenderne, hvilket gør jeg ikke vil kunne komme i kirke, kun hvis jeg tager børnene med, hvilket vil være meget vanskeligt, sammen med min mand ikke vil bryde sig om det
Hvad gør jeg, er så svært for min familie betyder alt, men min tro på Gud betyder også meget, og frygter nærmest at fortsætte læsningen, for hvad hvis det virkelig er den sande vej for mig, og det vil styrke min tro på Gud. Føler nærmest jeg skal vælge, og samtidig er det svært da jeg finder utrolig meget glæde og styrke i mit forhold til Gud, og hjælper igennem utrolig meget i hverdagen
Anmeld