Hækler du guldtæpper???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2013

Mor1012

Lene Unik skriver:

Hvor ser de flotte ud. Jeg har som sagt ikke prøvet at hækle et, men vil gerne forsøge.

okay jeg aner intet om hækleri. jeg så et i børnebixen butikken, og det føles super lækkert. men der går jo en del til sådan et tæppe + farver.

men sys da du skal forsøge dig frem,ville gerne bestille et ved dig men det jo ikke så sikkert når du ikk har prøvet det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

Lene Unik

Mor1012 skriver:

okay jeg aner intet om hækleri. jeg så et i børnebixen butikken, og det føles super lækkert. men der går jo en del til sådan et tæppe + farver.

men sys da du skal forsøge dig frem,ville gerne bestille et ved dig men det jo ikke så sikkert når du ikk har prøvet det

Som sagt vil jeg gerne prøve - jeg har allerede lavet et første forsøg - skal have tilrettet lidt så den bliver pænere rund og ikke bukker op, men det skal jeg nok finde ud af. Prisen er dog rigtig svær at sige på forhånd, den bliver jeg nødt til at vente med at fastsætte til jeg ved hvor meget garn jeg skal bruge, og hvor lang tid det tager at lave. Det kommer også an på hvad jeg kan finde af garn. Jeg har en masse bomuldsgarn i stil med det jeg har hæklet i på billedet, og det har jeg fået billigt, så kan du finde noget der som kan bruges, så hjælper det på prisen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. april 2013

Mor1012

Lene Unik skriver:

Som sagt vil jeg gerne prøve - jeg har allerede lavet et første forsøg - skal have tilrettet lidt så den bliver pænere rund og ikke bukker op, men det skal jeg nok finde ud af. Prisen er dog rigtig svær at sige på forhånd, den bliver jeg nødt til at vente med at fastsætte til jeg ved hvor meget garn jeg skal bruge, og hvor lang tid det tager at lave. Det kommer også an på hvad jeg kan finde af garn. Jeg har en masse bomuldsgarn i stil med det jeg har hæklet i på billedet, og det har jeg fået billigt, så kan du finde noget der som kan bruges, så hjælper det på prisen.

godt gået

Jamen aner ikke en "skid om hækleri og garn. det skal bruges på gulvet på min datters værelse og skal være 140 cm i diameter.

farverne skal være lidt forskellige, har billeder liggende af hvad jeg tænker af farver. men det garanteret ikke nogen du har liggende.. lyserød, rød, gul osv ?

jeg aner heller ikke med pris. det eneste det ikke må overstige er 699 som zebras tæpper koster. men jeg vil bare gerne ha et som var mere unikt end bare at købe zebra mærkets

ja et skal nemlig ikke bukke op, når det er et gulvtæppe det ville være synd

Anmeld

6. april 2013

Mor1012

Lene Unik skriver:

jeg fandt nogle opskrifter på internettet se linket ved at kopire texten og sætte den op i adresse søgefeltet

http://www.pickles.no/livs-leketeppe/

Anmeld

6. april 2013

Mor1012

Lene Unik skriver:

en opskrift mere

http://lutteridyl.blogspot.dk/search/label/Gulvt%C3%A6ppe

Anmeld

6. april 2013

Lene Unik

Mor1012 skriver:

en opskrift mere

http://lutteridyl.blogspot.dk/search/label/Gulvt%C3%A6ppe

For at starte bagfra. Det er også denne opskrift jeg har fundet. Det er så hæklet i noget andet garn - som består af tynde strimler stof. Dem du linkede til på trendsales er i bomuldsgarn

Anmeld

6. april 2013

Mor1012

Lene Unik skriver:

For at starte bagfra. Det er også denne opskrift jeg har fundet. Det er så hæklet i noget andet garn - som består af tynde strimler stof. Dem du linkede til på trendsales er i bomuldsgarn

helt ok hvad forskellen ?

Anmeld

6. april 2013

Mor1012

Lene Unik skriver:

jeg er SIKKER på hvis du kan lave sådan nogle tæpper, så har du en god hoppy at tjene Lidt penge på , men du skal selvfølgelig os finde hyggen ved det

jeg er helt sikkert åben for at bede dig lave sådan et rundt tæppe til mig, men jeg ville være ked af at skulle betale hvis det så ender med det ikke lige lykkes det vigtigste er bare det nemlig ikke bukker opaf

men igen så skal jeg bruger nogle forskellige pigefarver mm, billede kan vises.

Anmeld

6. april 2013

ano14316

Lene Unik skriver:

hej

nare til info, det er ikke alm. bomuldsgarn man bruger.. Det bruger sådan nogen her, det er ikke garn men stof..  http://www.pandurohobby.dk/Catalogue/40-Sy-Strik/4040-Garn/404035-Ovrige-garner/1/323682-Zpagetti-tricotgarn-gra 
man hækler på en pind 10, det er ret nemt at hækle så stort.. 

Jeg har ikke lavet gulvtæppe, men jeg har lavet andre ting.. jeg har så været så nærrig til at købe det jeg linker til, og har bare revet stof i strimler og hæklet med det.. det bliver meget fedt, tror det ville det skide godt ud som tæppe.. da det jo giver lidt brede fryser nå der kommer en ny strimmel... 

held og lykke med det..

Anmeld

6. april 2013

Lene Unik

Mor1012 skriver:

godt gået

Jamen aner ikke en "skid om hækleri og garn. det skal bruges på gulvet på min datters værelse og skal være 140 cm i diameter.

farverne skal være lidt forskellige, har billeder liggende af hvad jeg tænker af farver. men det garanteret ikke nogen du har liggende.. lyserød, rød, gul osv ?

jeg aner heller ikke med pris. det eneste det ikke må overstige er 699 som zebras tæpper koster. men jeg vil bare gerne ha et som var mere unikt end bare at købe zebra mærkets

ja et skal nemlig ikke bukke op, når det er et gulvtæppe det ville være synd

Jeg skal nok få det rettet til så det bliver pænt rundt og ikke bukker op.

Det jeg har hæklet er ikke specielt tykt, men stadig en god tykkelse og tæthed til et gulvtæppe. Det er samme tykkelse som det her tæppe på Trendsales:

http://www.trendsales.dk/listings/eget-design-haeklet-rundt-gulvtaeppe/30579485?forum=372&road=my_items

De andre tæpper (også det norske) er i tykkere "garn" og bliver derfor også kraftigere.

Jeg har mange farver garn, jeg kan tage billeder af det i morgen. Ellers kan bomuldsgarn (hvis det skal hækles i det) købes forholdsvis billigt.

140cm er stort - måske kan jeg få en fornemmelse af hvor meget garn der skal bruges når jeg har hæklet lidt, men tænker umiddelbart at det burde kunne gøres for under 699.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.