Shit, det er svært!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2013

Miss-86

Janne T. skriver:

Fra mit objektive synspunkt tror jeg altså stadig bare det kommer til at føles som et pres for ham, når det skal bringes på banen jævnligt, og der skal aftales tidspunkter i skal tale om det på..

Okay, det kan godt være du har ret i det..

Men ja, jeg er bare nået dertil, hvor jeg ikke føler jeg kan vente halve eller hele år længere på at skulle igang med PB.

Og jeg har prøvet SLET ikke at snakke PB i ½ år, det hjalp heller ikke! Han bliver ikke klar, hvis jeg snakker om det og han bliver heller ikke klar, hvis jeg ikke snakker om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

StudPsyk

Miss-86 skriver:

Okay, det kan godt være du har ret i det..

Men ja, jeg er bare nået dertil, hvor jeg ikke føler jeg kan vente halve eller hele år længere på at skulle igang med PB.

Og jeg har prøvet SLET ikke at snakke PB i ½ år, det hjalp heller ikke! Han bliver ikke klar, hvis jeg snakker om det og han bliver heller ikke klar, hvis jeg ikke snakker om det

Det ved du da ikke - han bliver måske ikke klar indenfor den tidsramme  du udstikker, men det betyder jo ikke, at han ikke bliver klar Jeg tror virkelig du skal afgøre med dig selv, om du vil vente på ham eller ej. Hvis du vil, tror jeg du er nødt til at ligge det på hylden og lade ham få fred for det 

Anmeld

5. april 2013

Frk.S

Miss-86 skriver:

Jeg presser ikke på ham, vi skulle bare snakke om det nu hvor jeg fik min sidste HPV vaccine.
Alder, jeg er 26 år og han er 27 år. Jeg synes nu at alderen er begyndt at spille en rolle også i forhold til, at der kan gå hele eller halve år, før jeg bliver gravid.

Han siger, at hvis jeg blev gravid ved et uheld så ville han gerne beholde det (IKKE FORDI JEG KUNNE FINDE PÅ AT SNYDE HAM)
Han kan godt se fornuften i at starte PB op nu mht. vores alder, så jeg synes det er rigtig svært...
Og det er mig han vil have børn med, så det er ikke det!

Ja, jeg må vente, men hvor er det hårdt..
Vi har det (underligt nok) rigtig godt i vores forhold og nyder hinanden..

Hvor er det frustrerende, jeg er simpelthen så ulykkelig over det!

Jeg ved godt at der er mange andre der er eller har været i min situation, men øøjs.. Det slider altså på en. Og jeg er altså virkelig klar/skruk... Dvs. det er i perioder, for jeg prøver virkelig at sætte det på stand-by!

Tusind tak for dine søde ord...

Som Janne T skriver, så kan det godt virke som et pres hvis du snakker meget om det og i skal aftale tidspunkter, hvor i skal drøfte det.

Jeg synes også det var rigtig hårdt - mest fordi jeg ikke vidste om der ville gå en måned eller år før han var klar. Og så tanken om at det kunne tage lang tid når man først gik i gang. Det kom også meget i perioder, hvor jeg synes det var helt uudholdeligt at vente. 

Ved du hvad det er der gør han ikke føler sig klar? Er han i gang med uddannelse? Har han stadig brug for lidt mere tid "for sig selv"? Eller føler han sig ikke klar til at tage vare på en baby? Nogen 4.?

100 % klar tror jeg måske først man er når de 2 streger er der... måske endda først når baby melder sin ankomst!

Anmeld

5. april 2013

Miss-86

Janne T. skriver:

Det ved du da ikke - han bliver måske ikke klar indenfor den tidsramme  du udstikker, men det betyder jo ikke, at han ikke bliver klar Jeg tror virkelig du skal afgøre med dig selv, om du vil vente på ham eller ej. Hvis du vil, tror jeg du er nødt til at ligge det på hylden og lade ham få fred for det 

Nej det ved jeg ikke, men det er sådan som det ser ud pt..

Jeg er afklaret - Jeg vil vente.
Men derfor er det skide hårdt alligevel - Og hvis der går yderligere 2 år, så er det ikke sjovt, for jeg er inderst inde ret ulykkelig over det!

Anmeld

5. april 2013

StudPsyk

Miss-86 skriver:

Nej det ved jeg ikke, men det er sådan som det ser ud pt..

Jeg er afklaret - Jeg vil vente.
Men derfor er det skide hårdt alligevel - Og hvis der går yderligere 2 år, så er det ikke sjovt, for jeg er inderst inde ret ulykkelig over det!

Jeg kan sagtens forstå det er hårdt, det er slet ikke dét 

Anmeld

5. april 2013

Miss-86

Frk.S skriver:

Som Janne T skriver, så kan det godt virke som et pres hvis du snakker meget om det og i skal aftale tidspunkter, hvor i skal drøfte det.

Jeg synes også det var rigtig hårdt - mest fordi jeg ikke vidste om der ville gå en måned eller år før han var klar. Og så tanken om at det kunne tage lang tid når man først gik i gang. Det kom også meget i perioder, hvor jeg synes det var helt uudholdeligt at vente. 

Ved du hvad det er der gør han ikke føler sig klar? Er han i gang med uddannelse? Har han stadig brug for lidt mere tid "for sig selv"? Eller føler han sig ikke klar til at tage vare på en baby? Nogen 4.?

100 % klar tror jeg måske først man er når de 2 streger er der... måske endda først når baby melder sin ankomst!

Ja, det kan godt være det ikke hjælper - Men altså, ja jeg føler jo ikke det er et pres, når han selv går med til det - Men ja, jeg kan godt se det.

Vi er begge uddannede med gode jobs, dejlig lejlighed osv. osv.. Så der er ikke noget der, som kan forhindre ham!

Ja, det er præcis også det, jeg synes er hårdt.
1. jeg ved ikke hvornår, HAN er klar.
2. Hvor længe går der så fra vi starter til jeg er gravid?

Altså, jeg føler mig mere end klar, men jeg ved godt det er anderledes for mændene... Men jeg er bare bange for at han er en der aldrig bliver klar - Selvom han gerne vil have børn. Vi vil gerne have 2, det er vi også enige om.

Puha, jeg ved ikke helt hvad der gør han ikke er klar, men bla. hans frihed er han bange for at miste fuldstændig og han mener ikke han har overskud til det - Grundet at han er selvstændig og arbejder rigtig meget - Men dette er ikke noget som vil ændre sig, som jeg siger til ham overskuddet må komme, når baby kommer!

Han siger at han ved at han vil elske barnet, hvis der kom et til verden som var uventet!

Anmeld

5. april 2013

MorDk

Jeg føler med dig!! Jeg ved hvor svært du har det!

Anmeld

5. april 2013

Miss-86

Janne T. skriver:

Jeg kan sagtens forstå det er hårdt, det er slet ikke dét 

Nej, det ved jeg godt du gør

Jeg er også glad for at jeg kan komme ud med mine frustrationer her og takker for at du og alle andre giver sig tid, til at skrive til mig.

Anmeld

5. april 2013

Miss-86

MorDk skriver:

Jeg føler med dig!! Jeg ved hvor svært du har det!

Årh, tak, du er simpelthen SÅ sød

Det er rart at vide, at folk kan forstå mig, MEN hvor ville jeg ønske at INGEN skulle have det sådan!

Anmeld

5. april 2013

Miss-86

Han sagde også, at det gav sådan en dårlig stemning herhjemme, at snakke om pb..

Men altså, hvad skal jeg gøre, når det fylder så meget for mig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.