Frk.S skriver:
Som Janne T skriver, så kan det godt virke som et pres hvis du snakker meget om det og i skal aftale tidspunkter, hvor i skal drøfte det.
Jeg synes også det var rigtig hårdt - mest fordi jeg ikke vidste om der ville gå en måned eller år før han var klar. Og så tanken om at det kunne tage lang tid når man først gik i gang. Det kom også meget i perioder, hvor jeg synes det var helt uudholdeligt at vente.
Ved du hvad det er der gør han ikke føler sig klar? Er han i gang med uddannelse? Har han stadig brug for lidt mere tid "for sig selv"? Eller føler han sig ikke klar til at tage vare på en baby? Nogen 4.?
100 % klar tror jeg måske først man er når de 2 streger er der... måske endda først når baby melder sin ankomst! 
Ja, det kan godt være det ikke hjælper - Men altså, ja jeg føler jo ikke det er et pres, når han selv går med til det - Men ja, jeg kan godt se det.
Vi er begge uddannede med gode jobs, dejlig lejlighed osv. osv.. Så der er ikke noget der, som kan forhindre ham!
Ja, det er præcis også det, jeg synes er hårdt.
1. jeg ved ikke hvornår, HAN er klar.
2. Hvor længe går der så fra vi starter til jeg er gravid?
Altså, jeg føler mig mere end klar, men jeg ved godt det er anderledes for mændene... Men jeg er bare bange for at han er en der aldrig bliver klar - Selvom han gerne vil have børn. Vi vil gerne have 2, det er vi også enige om.
Puha, jeg ved ikke helt hvad der gør han ikke er klar, men bla. hans frihed er han bange for at miste fuldstændig og han mener ikke han har overskud til det - Grundet at han er selvstændig og arbejder rigtig meget - Men dette er ikke noget som vil ændre sig, som jeg siger til ham overskuddet må komme, når baby kommer!
Han siger at han ved at han vil elske barnet, hvis der kom et til verden som var uventet!