få timer med børnene.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2013

Misscbn

LilleChelle skriver:

Hvordan har i det med at være på arbejde til ud på eftermiddagen,  hente børnene og kun have et par timer sammen med dem, hvor der både skal laves mad og andre gøremål. 

Jeg har det virkelig svært med at bassens far først er hjemme omkring 16.30,  der skal bassen sove og vågner så efter 1 time til halvanden. Og er så oppe 2-3 timer inden vi går i seng. 

Jeg ser min søn som minimun 1½ time om dagen efter arbejde og er jeg virkelig heldig så kan jeg nå at få 2-3 timer men det er sjældent..

Jeg er enlig fuldtids mor som arbejder 40-50 timer om ugen desværre, men så hygger vi tilgengæld max i weekender og tager en gang i mellem en hyggdag hvor jeg holder fri og vi så hygger og tager i legeland/zoo eller andre steder og hygger han er 17 mdr og min mor er min buffer og henter ham kl 15 da han bliver afleveret kl 7 om morgenen så hygger de når de kommer hjem indtil jeg har fri fra job 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

Tin

Profilbillede for Tin
LilleChelle skriver:

Hvordan har i det med at være på arbejde til ud på eftermiddagen,  hente børnene og kun have et par timer sammen med dem, hvor der både skal laves mad og andre gøremål. 

Jeg har det virkelig svært med at bassens far først er hjemme omkring 16.30,  der skal bassen sove og vågner så efter 1 time til halvanden. Og er så oppe 2-3 timer inden vi går i seng. 

Efter vi fik nr 3 kunne jeg ikke holde det ud mere! Jeg hadede at aflevere dem KL meget tidligt, hente sent, handle, mad mv jeg følte jeg svigtede dem.

Så jeg sagde jobbet op og blev fuldtidshjemmegående:-) den bedste beslutning jeg har gjort. Gik hjemme i ca 7 år, hvor vi også fik 2 børn mere.

For godt 1 år siden startede jeg atter i job, og nu fungerer det super. Arbejder dog kun 25 timer ugentligt, og arbejder om natten.

Det har uden tvivl været de hel rigtige beslutninger for os.

Anmeld

5. april 2013

Mor010711

Jeg hader det!

Jeg drømmer jævnligt om den store gevinst i lotto, så jeg kan gå ned i timer og have mere tid med min datter.

Men sådan er den virkelige verden jo. Og man må jo yde for at nyde... med mindre man vinder den store gevinst i lotto

Anmeld

5. april 2013

KarinOM

Hader det! 

Men sådan er det. Der skal jo mad på bordet, og vi har ikke økonomi til at kunne arbejde mindre.

Iøvrigt tror jeg ikke, man bliver en bedre mor, ved konstant at have dårlig samvittighed, så den har jeg lært at pakke væk :-) 

Anmeld

5. april 2013

Moar2011

LilleChelle skriver:

det er ikke særlig fedt - men sådan er nutids danmark jo ..

Anmeld

5. april 2013

Happiness

Jeg har lige fået nyt job af samme årsag, og glæder mig til at starte op der. Jeg kører 45min hver vej (og hvis der var trafik/sne kunne det tage op til 2 timer!), så selv om jeg har fri kl 15, er vi først hjemme 16-16.15, og så er der madlavning, der skal smørres madpakke osv... 

Nu har jeg fået job 10min fra hvor vi bor, så det bliver skønt når jeg starter der.

Jeg arbejder så skiftende arbejdstider. 7-15, eller 15-22. Så går glip af en del aftner også. Men til gengæld holder jeg ham så hjemme engang imellem når jeg har fri. Og han bliver først afleveret ved 9-10tiden de dage jeg har aftenvagt.

Så vi hygger tit om morgenen i stedet.

Anmeld

5. april 2013

PernilleogLouis

LilleChelle skriver:

Her ville jeg ikke kunne gøre det - da Louis startede i vuggestue var jeg studerende så der kunne jo planlægges meget selv - da jeg var færdig startede jeg ud med kun at arbejde 12 timer om ugen så der var stadig masser tid:: De sidste 2,5 år har jeg arbejdet 24 timer om ugen - så vi har stadig masser tid og han er aldrig i ins mere end 6 timer om dagen - da hans far og jeg gik fra himanden og jeg blev nød til at tjene lidt mere startede jeg på nattearbejde i de weekender han er hos far så vi stadig har masser tid sammen 

Anmeld

5. april 2013

lhn89

Vi har faktisk lige haft den snak herhjemme. Vores datter går pt i vuggestue fra 8-16, hvilket vi synes er en ALT for lang dag! Da vi lige er flyttet, går hun stadig i hendes gamle vuggestue (der skulle ikke ske for mange nye ting på én gang) så det betyder at hun tager hjemmefra kl. 07:30 og er hjemme igen 16:30, det betyder at hun er RIGTIGT træt og der skal intet til før hun bliver ked af det. Vi har lige snakket om hvor uretfærdigt der er, at "fremmede" har alle de gode timer med hende, og vi selv kun har ca. 3 timer, hvor hun alligevel ofte er ked af det.

Derfor har vi valgt at hun skal i dagpleje, i den by vi er flyttet til. Jeg går pt. på barsel og når den er slut har jeg 3 år med fjernstudie = læser hjemme. Så pr. 1. maj kommer vores dag til at være helt anderledes! Hun vil ca. være i dagpleje fra 09:00-14:00 og hvis vi har lyst til en dag hjemme, så bliver hun bare hjemme. Jeg GLÆDER mig til at hverdagen bliver sådan, og håber at det bliver den rigtigte løsning for os Tiden går allerede ALT for hurtigt og jeg vil have lov til at det er mig (og min kæreste, familie mm.) der tilbringer tid med hende, da det jo (desværre) ikke er en tid der kommer igen.

Venlig hilsen Louise Hartmann - louisehartmann.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.