En meget meget trist og tragisk historie

Der er ingen tvivl om at det er forfærdeligt og jeg tror alle ved hvor forfærdeligt faderen må have det - resten af sit liv.
Men vi kender alle til en stresset hverdag! Jeg skal ikke forsvare faderen men blot spørge, hvormange er ikke gået ud af hoveddøren, kommet langt hjemmefra, og så komme i tvivl om man har låst døren? Hvem har ikke strøget en skjorte og været i tvivl om strygejernet så er slukket på vej til lufthavnen?
Han har overbevist sig selv om at han HAR afleveret barnet, og var ikke i tvivl, derfor checkede han ikke. Det er mit bud.
Hvem har ikke bildt sig selv noget ind, som så viste sig at være forkert? Noget der skete dagen før. Det er hukommelsen der svigter eller spiller et puds.
Der hvor jeg vil hen er at vi nogen gange er så stressede at vi i korte eller længere perioder kan glemme hvad vi rent faktisk har gjort. Især når det er dagligdags rytmer. Det er ikke en
undskyldning men en
forklaring på hvad der kan være sket.
Tanken om hvordan den lille pige er død er forfærdelig.

Og ja manden er sigtet for uagtsomt manddrab, han er ikke som en anden skriver, dømt, men det blir han jo da han alene har ansvaret for barnets død. Personligt syntes jeg han er straffet på den hårdeste måde og resten af livet. Men i sådan nogle sager dømmer man ikke ubetinget fængslesstraf, gudskelov, for hvad skulle det tjene som formål?
Mine tanker går til hele familien.
Anmeld