At bygge ny hus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.528 visninger
19 svar
1 synes godt om
3. april 2013

Musse21

Ja vi står lidt og overvejer om vi skal bygge helt nyt hus fra bunden af.. Altså få nogen til det..

Nogen der har erfaringer både godt og negativt og hvad i ca har givet i pris..?

Vi har ca. 2 milioner til rådighed..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

twinny

Nu kender jeg ikke rigtig noget til det.
Men huskompaniet bygger hele huse fra 1, 2 mio

Anmeld

4. april 2013

Musse21

twinny skriver:

Nu kender jeg ikke rigtig noget til det.
Men huskompaniet bygger hele huse fra 1, 2 mio

Det vil jeg da lige prøve at undersøge så
Mange tak for det..

Anmeld

4. april 2013

pcoramt

Musse21 skriver:

Ja vi står lidt og overvejer om vi skal bygge helt nyt hus fra bunden af.. Altså få nogen til det..

min mand er murer og kender kun hans erfaring.. er de 2 mio og til at købe grund for?

jeg vil sige at det godt kan lade sig gøre, men puha det er en hård proces siger han. byggetilladelser, advokater og det ene og det andet, det løber virkelig hurtigt op.

han foreslå at i finder et lidt ældre hus hvor selve byggestene er gode og solide og så får et selskab til at total renovere. noget af det der sluger en masse penge til selve bunden af huset og man kan ofte fine en grimt hus på en god grund, rive lortet ned og beholde bunden og så bygge nyt derfra, så skal du ikke tænke på div. tilladelser og det sparer hurtigt 3-500.000 kr. i den proces.

vi har selv kig på et gammel møg hus på den mest fantastiske grud og den går på tvang nu her, vi håber på til små 500.000 og en total renovation til 1 mio så er den hjemme (grunden er vurderet til 1,2 mio)

Anmeld

4. april 2013

Musse21

pcoramt skriver:

min mand er murer og kender kun hans erfaring.. er de 2 mio og til at købe grund for?

jeg vil sige at det godt kan lade sig gøre, men puha det er en hård proces siger han. byggetilladelser, advokater og det ene og det andet, det løber virkelig hurtigt op.

han foreslå at i finder et lidt ældre hus hvor selve byggestene er gode og solide og så får et selskab til at total renovere. noget af det der sluger en masse penge til selve bunden af huset og man kan ofte fine en grimt hus på en god grund, rive lortet ned og beholde bunden og så bygge nyt derfra, så skal du ikke tænke på div. tilladelser og det sparer hurtigt 3-500.000 kr. i den proces.

vi har selv kig på et gammel møg hus på den mest fantastiske grud og den går på tvang nu her, vi håber på til små 500.000 og en total renovation til 1 mio så er den hjemme (grunden er vurderet til 1,2 mio)

Den tanke har vi slet ikke været omkring men vil da helt klar prøve at snakke den mulighed også

Anmeld

4. april 2013

Munder

Musse21 skriver:

Hvor i landet er det? Det er rigtig stor forskel på grundpriser...

Anmeld

4. april 2013

Tip!

Mine forældre bygger selv.. De har de gjort et par gange nu.. 

Første gang med grund osv stod huset i en værdi af 1,6 mill.. Det solgte de for at bygge mindre. Det står i en værdi af 1,4 nu.. 

Der er self meget arbejde i det, men tror bestemt det et det hele værd. 

De sidder billigt, skal ikke tænke på reperationer og lignende i mange mange år, som man nemt kommer til med et ældre hus. Her har de fået det som DE ville have det.. De har tegnet huset selv, så det passer til netop deres behov.. Det er svært at gøre med et gammelt forfalden hus der skal renoveres. Min søster og hendes mand har nu brugt snart 3 år på at sætte deres i stand, mine forældres var færdige i løbet af 1 år med have osv.. 

Anmeld

4. april 2013

L&V

Hvis i både ska købe grund, bygge og ha alle tilladelser for de 2mil så vil jeg klart foreslå et typehus.. En grund er efterhånden ret dyr( i hvert fald ved dem vi kender der bygger) og hvis man så gerne vil ha lidt km2 så løber det bare hurtigt..

Anmeld

4. april 2013

Masig

Altså vi har bygget hus for ca 2 mio og manden har stået for stort set det hele selv (han er tømrer). Huset er 200 kvm.... Og så er der jo grunden oveni.... Tror godt i kan bygge et hus for 2 mio, men vær forberedt på at have en buffer, da der altid vil komme uforudsete udgifter.... 

Anmeld

4. april 2013

Musse21

Munder skriver:

Hvor i landet er det? Det er rigtig stor forskel på grundpriser...

Midtjylland nærmere nordsalling så det er ikke så dyrt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.