Når barnet slår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

753 visninger
15 svar
8 synes godt om
2. april 2013

Anonym trådstarter

jeg skriver anonymt, da jeg ikke ønsker at kunne googles på dette emne. 

Min søn er 2 år, og er den seneste tid begyndt at slå, det er mest mig (moren) han slå, han gør det f.eks. hvis jeg beder ham hjælpe med at rydde op, eller sidde pænt, når han kaster med maden, ellers hvis jeg beder ham have støvler på, når vi skal ud af døren. 

Det er især slemt, når han skal skiftes eller have tøj eller nattøj på, han sparker og slår og har et par gange  fået en ordentlig en på hovedet, han sparker alligevel ret hårdt. Jeg er nået dertil, at jeg bliver ked af det, og  er bekymret for om jeg griber det forkert an. Har forsøgt med både den pædagogiske del, at flytte fokus og lade være med at irettesætte for meget, og med den hårde metode, med timeout. Fortæller ham altid begrundelserne for vores konflikt og beder ham sige undskyld, men intet synes at virke.

nogen der har nogle gode råd? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2013

dorthemus

Min datter gør det også..hun er næsten tre år og jeg er rigtig træt af det selv. Jeg siger meget bestemt NEJ mens jeg ser hende ind i øjnene. Gø hun det igen...og det gør hun oftest så siger jeg: jeg vil IKKE have du slår, så har jeg ikke lyst til at være sammen med dig og så går jeg. Det vil sige, at jeg trækker mig fra situationen. Jeg går ikke ind for time-outs eller at sende dem på værelse i den alder eller yngre

Anmeld

2. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vores søn på 1½ slår ikke mere efter vi satte meget lyd på stemmen ved et nej så han blev forskrækket efter at have pandet mig en der gjorde meget ondt i ansigtet... han var begyndt at slå men kun mig og efter det så gør han det ikke mere...

hvis han kommer til det ved et uheld bliver han ked af det medmindre vi skynder os at sørge for han ved at det er ok for det var jo et uheld...

Anmeld

2. april 2013

morethanperfect

Jeg siger nej 3 gange og hvis han stadig gør det , kommer ha. Ud i gangen og blir stående der , indtil han er klar til at sige undskyld ! Han kommer for det meste selv efter lidt tid og siger undskyld , men hvis ik han gør det går jeg ud til han og spørg om han er klar til at sige undskyld og det er han så .. For det mestr

Anmeld

2. april 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Min datter gør det også..hun er næsten tre år og jeg er rigtig træt af det selv. Jeg siger meget bestemt NEJ mens jeg ser hende ind i øjnene. Gø hun det igen...og det gør hun oftest så siger jeg: jeg vil IKKE have du slår, så har jeg ikke lyst til at være sammen med dig og så går jeg. Det vil sige, at jeg trækker mig fra situationen. Jeg går ikke ind for time-outs eller at sende dem på værelse i den alder eller yngre

Den har jeg også brugt meget. Ikke lige i slå situationer, men i alle mulige andre og det virker her.

Anmeld

2. april 2013

dorthemus

RGN skriver:

Den har jeg også brugt meget. Ikke lige i slå situationer, men i alle mulige andre og det virker her.

Ja det gør jeg også ..i det hele taget er hun super streng i øjeblikket...suk!! Synes der er mange konflikter og at hun råber meget...dét sijeg også fra overfor.

Anmeld

2. april 2013

Frk. Himmelblå

dorthemus skriver:

Noget af det samme ville jeg skrive... 

Og så noget med, at man skal huske på, at det GÅR OVER IGEN... 

Anmeld

2. april 2013

Faith

dorthemus skriver:

Vi gør præcis det samme når det en sjælden gang sker at de slår.

Anmeld

2. april 2013

dorthemus

Faith skriver:

Vi gør præcis det samme når det en sjælden gang sker at de slår.

Hvor er I heldige Runa reagerer så meget i øjeblikket, vil bestemme alt herhjemme og slår og råber meget det er lidt anstrengende

Anmeld

2. april 2013

dorthemus

Frk. Himmelblå skriver:

Noget af det samme ville jeg skrive... 

Og så noget med, at man skal huske på, at det GÅR OVER IGEN... 

Det vil jeg så glæde mig til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.