Hvis ikke gudmor...hvad så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2013

Enirt

simone_jacobsen skriver:

Når jeg hører ordet Guldmor tænker jeg, at man et noget særligt
Syntes det er et virkelig godt alternativ til gudmor..

Synes også det er rigtig godt, og det er nemlig det med at være noget særligt jeg gerne vil fremhæve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2013

emmaemilie

Jeg følger lige med her - vi står nemlig i samme situation til september.. Vores datter skal absolut ikke døbes, hendes mor især er meget anti-religion, men hun skal jo have sig en fest og en fejring af navnet.. Og ligesom dig, er det min lillesøster der skal være navnegiveren!

Men stemmer helt klart på guldmor - hold kæft, det er sødt!

Held og lykke!

Anmeld

2. april 2013

Kløver

Jeg synes faktisk metoden med at guldmoder eller hvad i vælger at kalde det fortæller barnets navn, er en god ide, det andet virker for mig for dåbsagtigt og er man ikke for dåb, hvorfor så lave noget som minder synes godt der må være forskel, ligesom ved en nonfirmation

Anmeld

2. april 2013

Kløver

Jeg synes faktisk metoden med at guldmoder eller hvad i vælger at kalde det fortæller barnets navn, er en god ide, det andet virker for mig for dåbsagtigt og er man ikke for dåb, hvorfor så lave noget som minder synes godt der må være forskel, ligesom ved en nonfirmation

Anmeld

2. april 2013

Enirt

Maja84 skriver:

Jeg er ikke helt med på hvad du mener der bliver for dåbsagtigt?

Men jeg vil gerne høre en uddybelse

Anmeld

2. april 2013

Kløver

Enirt skriver:

Jeg er ikke helt med på hvad du mener der bliver for dåbsagtigt?

Men jeg vil gerne høre en uddybelse

Altså det virker jo meget ligesom en dåb, hvis der skal være en form for "gudmor" men at det ikke er personen som alligevel siger navnet. For gudmoderen holder og ligesom fadderne siger ja til at lære barnet om den kristne tro, så dwt mister jo lidt funktion hvis din søster bare er der med en titel.

Jeg havde nok ladet hende fortælle navnet, og at i bød velkommen og evt fortalte hvorfor i har valgt navngivning, eller en kort tale til jeres barn.

Anmeld

2. april 2013

optimistmor

Kay skriver:

vi gjorde på samme måde.. men det var min bror der var det vi kaldte "navn-giver" vi sys det var en god beskrivelse på at han "gav" hende hendes navn ved den lille ceamoni agtige ting  

jeg navn-giver lyder rigtig godt. for en gudmor er jo den der bærer ved dåben

Anmeld

2. april 2013

Enirt

Altså det virker jo meget ligesom en dåb, hvis der skal være en form for "gudmor" men at det ikke er personen som alligevel siger navnet. For gudmoderen holder og ligesom fadderne siger ja til at lære barnet om den kristne tro, så dwt mister jo lidt funktion hvis din søster bare er der med en titel.

Jeg havde nok ladet hende fortælle navnet, og at i bød velkommen og evt fortalte hvorfor i har valgt navngivning, eller en kort tale til jeres barn.

Altså vi holder jo en tale, som der også står i mit første indlæg. Under den tale fortæller vi så at min søster er vores søns guldmor og hvad det har af betydning for os og i mens vi holder talen står hun med vores søn.

Synes selv det er en rigtig god måde at gøre det på og synes vi har gjort til vores eget ved at gøre det sådan.

Jeg ville jo netop gøre det forskelligt fra en dåb ved at det ikke skulle hedde gudmor eller fadder og derfor vælger jeg en særlig person som skulle have den opgave at være: en særlig person til at passe på/støtte min søn, opleve ting sammen med ham, generelt være der for ham og deltage i hans liv og arrangemeneter der kommer gennem hans opvækst

Anmeld

2. april 2013

Kløver

Enirt skriver:

Altså vi holder jo en tale, som der også står i mit første indlæg. Under den tale fortæller vi så at min søster er vores søns guldmor og hvad det har af betydning for os og i mens vi holder talen står hun med vores søn.

Synes selv det er en rigtig god måde at gøre det på og synes vi har gjort til vores eget ved at gøre det sådan.

Jeg ville jo netop gøre det forskelligt fra en dåb ved at det ikke skulle hedde gudmor eller fadder og derfor vælger jeg en særlig person som skulle have den opgave at være: en særlig person til at passe på/støtte min søn, opleve ting sammen med ham, generelt være der for ham og deltage i hans liv og arrangemeneter der kommer gennem hans opvækst

I gør det jo selvfølgelig helt som det passer jer

Anmeld

2. april 2013

JustMe

Guldmor er da et super alternativ. Vi har dog valgt at kalde det for "hjertemor" Kan ikke huske hvorfor, men nu sidder det bare fast

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.