Hvis ikke gudmor...hvad så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.541 visninger
25 svar
9 synes godt om
2. april 2013

Enirt

Hej piger har lige brug for lidt hjælp og kreativ tænkning. Vi vil holde en tale til vores søns navnefest, som en lille cermoni og som en del af den skal jeg fortælle at vi har valgt min søster til at være en slags gudmor for ham...men jeg vil gerne have et andet ord end gudmor, fordi mange forbinder det med dåb og kristendom. Har i ikke nogle gode forslag? Min mor foreslog fortrolighedsmoster (men synes selv Magnus skal vælge hvem han vil være fortrolig med, så ved ikke rigtig)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2013

MyLove E

Enirt skriver:

Fadder ?????

Anmeld

2. april 2013

Enirt

Tauf skriver:

Fadder ?????

Tak for svar, kunne ikke lige få teksten til at virke. Men tænker heller ikke fadder, da han ikke skal døbes

Anmeld

2. april 2013

Kay

vi gjorde på samme måde.. men det var min bror der var det vi kaldte "navn-giver" vi sys det var en god beskrivelse på at han "gav" hende hendes navn ved den lille ceamoni agtige ting  

Anmeld

2. april 2013

Klokkeblomst88

Enirt skriver:

Hej piger har lige brug for lidt hjælp og kreativ tænkning. Vi vil holde en tale til vores søns navnefest, som en lille cermoni og som en del af den skal jeg fortælle at vi har valgt min søster til at være en slags gudmor for ham...men jeg vil gerne have et andet ord end gudmor, fordi mange forbinder det med dåb og kristendom. Har i ikke nogle gode forslag? Min mor foreslog fortrolighedsmoster (men synes selv Magnus skal vælge hvem han vil være fortrolig med, så ved ikke rigtig)

Guldmor - det synes jeg er helt fantastisk 

Anmeld

2. april 2013

Enirt

Kay skriver:

vi gjorde på samme måde.. men det var min bror der var det vi kaldte "navn-giver" vi sys det var en god beskrivelse på at han "gav" hende hendes navn ved den lille ceamoni agtige ting  

Hvordan gjorde i sådan mere præcist, hvordan præsenterede i det?

Anmeld

2. april 2013

Enirt

Klokkeblomst88 skriver:

Guldmor - det synes jeg er helt fantastisk 

Det klinger også godt, hvad er dine tanker bag ordet. For synes det er ret godt

Anmeld

2. april 2013

Kay

Enirt skriver:

Hvordan gjorde i sådan mere præcist, hvordan præsenterede i det?

jeg bød velkommen og fortalte hvorfor vi havde valgt navngivning ( der er tradition for dåb i begge familier) og så lod jeg min bror presentere elna med hendes fulde navn og så var det det

Anmeld

2. april 2013

Enirt

Kay skriver:

jeg bød velkommen og fortalte hvorfor vi havde valgt navngivning ( der er tradition for dåb i begge familier) og så lod jeg min bror presentere elna med hendes fulde navn og så var det det

okay vi gør det lidt anderledes, vi holder som sagt en tale og det er os selv der fortæller navnet, Det jeg godt kunne tænke mig er et navn der beskriver at min søster er valgt som en særlig person til at passe på/støtte, opleve ting sammen med, generlt være der for ham og deltage i hans liv og arrangemeneter der kommer gennem hans opvækst

Anmeld

2. april 2013

simone_jacobsen

Enirt skriver:

Det klinger også godt, hvad er dine tanker bag ordet. For synes det er ret godt

Når jeg hører ordet Guldmor tænker jeg, at man et noget særligt
Syntes det er et virkelig godt alternativ til gudmor..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.