Hvor meget lader i dem spise selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2009

Lullaby

Jeg ville nok gå efter noget som jeg vidste ungen ville spise - og så ville barnet få lov til at spise selv.

Uhh, jeg havde nok et af de børn du helst ville undgå at spise sammen med

Altså - Jeg valgte hvad hun skulle spise, men Stella har altid haft en stor viljestyrke og IKKE om jeg kunne få lov at made hende da hun var 1 år.
Hun har fået lov at spise selv siden hun var en 7-8 mdr. og ja det svinede og grissede HELT VILDT!
Men jeg ville ikke ændre på noget hvis vi, ved en fejl vel at mærke (Kommer ikke så tit ud     ), skulle spise på restaurent.
Barnet ville sikkert blive vildt forvirret hvis det er vant til at spise selv, men nu pludselig skulle mades af mor - Restaurent eller ej

Jeg tror i misforstår. Jeg har intet imod de spiser selv. Og det var da også det Yazmin fik lov til men problemet er, for mig, at min svigerinde gav sin søn alt som helt sikkert ikke var noget han kunne håndtere. Sovs bl.a. Derhjemme skal de da smage alt men jeg synes at når man er ude på en restaurant finder man da nogle ting som man ved ikke vil være noget af det som de ikke kan spise. Yazmin fik da en fin tallerken med både frugt, kød, grøntsager og andet men dog ikke sovs..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2009

Cris

Eva skriver:

At man skal gøre som man synes-smiler- jeg er blevet bedre med alderen, med den ældste sad jeg nærmest og tørrede hans fingre inden han rørte noget-smiler-
jeg er lidt imponeret af dem der orker at ungerne smatter med det hele og det er helt sikkert godt for børnene...
Så hvad jeg mener...tja, man gør vel som man synes.
Knus eva..

Jeg synes også, at man skal gøre, hvad man synes. Jeg har aldrig synes, at det er ulækkert at se børnene spise, jeg synes, at det er meget sødt, når de prøver og når de undersøger mad 

Og nogle gange, bliver man godt overrasket! Jeg var helt sikkert på, at min søn ikke kunne lide kikkerter (der var en gang, han har spyttet dem ud) og der var en dag hos nogle vi kender, som har haft en kikkerte salat og de sagde, at de vil give nogle til ham. Fint nok, tænkte jeg, lad os se. Og han har spist mange! Måske var problemet, at han er kun 12 måneder og han er stadig meget mere intereseret i at lege med maden end at spise den... Jeg ville måske give ham mindre portioner af gangen i stedet for en kæmpe bunke mad. Det er lidt mere overskueligt og bordet bliver ikke så beskidt med alt, hvad der falder fra tallerken...

Anmeld

26. juni 2009

Tynen

MorpåSjælland skriver:

Jeg tror i misforstår. Jeg har intet imod de spiser selv. Og det var da også det Yazmin fik lov til men problemet er, for mig, at min svigerinde gav sin søn alt som helt sikkert ikke var noget han kunne håndtere. Sovs bl.a. Derhjemme skal de da smage alt men jeg synes at når man er ude på en restaurant finder man da nogle ting som man ved ikke vil være noget af det som de ikke kan spise. Yazmin fik da en fin tallerken med både frugt, kød, grøntsager og andet men dog ikke sovs..

Ej, det beklager jeg
Jeg troede at det var fordi du syntes det var ulækkert at han netop spiste selv - Sorry

Nu ved jeg ikke hvor meget sovs der blev givet til, men jeg ville nu selv have givet Stella en snas oveni risene så det ikke var så tørt - Dog ikke så det sejlede 

Anmeld

26. juni 2009

Lullaby

Ej, det beklager jeg
Jeg troede at det var fordi du syntes det var ulækkert at han netop spiste selv - Sorry

Nu ved jeg ikke hvor meget sovs der blev givet til, men jeg ville nu selv have givet Stella en snas oveni risene så det ikke var så tørt - Dog ikke så det sejlede 

Han kunne drikke det af tallerknen

Anmeld

26. juni 2009

tumle81

Vores børn spiser også selv og har gjort det længe, de er 5 og 2 år!

Min svigermor var i starten ikke så god til at de spiste selv, men ville tørre dem hele tiden. Hun er dog blevet bedre til at acceptere det, da det ikke nytter noget at tørre hele tiden. De snasker jo en del de små børn...

Når vi er ude giver jeg dem det de kan lide, de må gerne få sovs og ris, men ikke i kæmpe mængder. Alt med måde...

Hvis de svinede meget ville jeg holde mig til de mere "tørre" ting, både af hensyn til de andre gæster, men også til restauranten.

Synes dog de skal prøve selv fra de er helt små, og ofte er lverpostej hapser smattet ud i hånden fremfor at komme ind i munden

Knus Kathrina 22+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.