Hvor meget lader i dem spise selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. juni 2009

Lullaby

Vi var på restaurant med min svigerinde og hendes 1 årige søn. Det var sådan en buffet ting så derfor kunne man selv vælge hvad ungerne skulle have. Jeg valgte mad til Yazmin som jeg vidste var noget hun kunne spise, altså pomfritter, frugt, kød osv. Men min svigerinde tog alt på den buffet til hendes. Heriblandt ris, sovs, frugt osv, med det resultat at knægten smed rundt med al maden. Han tyggede på risene, spyttede dem ud, smed dem på sin mors tallerken, tog dem derefter tilbage og smed dem på bordet. Sovsen lagde han sit hoved ned i og slikkede og meget af maden var for svært for ham at spise. Min svigerinde sagde at han skulle prøve. Jeg må indrømme, at det var ekstremt uappetitligt (staves?) for mig. Jeg ved da godt at børn på 1 år skal spise selv og derhjemme får yazmin også alt hvad vi spiser men på en restaurant hvor der er andre syntes jeg der er grænser, især når det ikke er en børnerestaurant primært. Men hvad synes i? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

Honningblomst

At man skal gøre som man synes-smiler- jeg er blevet bedre med alderen, med den ældste sad jeg nærmest og tørrede hans fingre inden han rørte noget-smiler-
jeg er lidt imponeret af dem der orker at ungerne smatter med det hele og det er helt sikkert godt for børnene...
Så hvad jeg mener...tja, man gør vel som man synes.
Knus eva..

Anmeld

25. juni 2009

ivfmarie

Jeg ville nok have gjort som dig...
Mine unger er 2 og 4 , og de får normalt lov til at komme med til Buffet-bordet og pege på det de vil smage. Ikke noget med at proppe tallerknen - det ender nemlig galt!

Anmeld

25. juni 2009

Lullaby

jeg er lidt imponeret af dem der orker at ungerne smatter med det hele og det er helt sikkert godt for børnene...

Jeg ville heller ikke have noget imod det hvis vi var derhjemme eller hos dem. Der er reglerne jo anderledes men et offentligt sted? Der sad mange mennesker omkring os

Anmeld

25. juni 2009

Katjaro

MorpåSjælland skriver:

Vi var på restaurant med min svigerinde og hendes 1 årige søn. Det var sådan en buffet ting så derfor kunne man selv vælge hvad ungerne skulle have. Jeg valgte mad til Yazmin som jeg vidste var noget hun kunne spise, altså pomfritter, frugt, kød osv. Men min svigerinde tog alt på den buffet til hendes. Heriblandt ris, sovs, frugt osv, med det resultat at knægten smed rundt med al maden. Han tyggede på risene, spyttede dem ud, smed dem på sin mors tallerken, tog dem derefter tilbage og smed dem på bordet. Sovsen lagde han sit hoved ned i og slikkede og meget af maden var for svært for ham at spise. Min svigerinde sagde at han skulle prøve. Jeg må indrømme, at det var ekstremt uappetitligt (staves?) for mig. Jeg ved da godt at børn på 1 år skal spise selv og derhjemme får yazmin også alt hvad vi spiser men på en restaurant hvor der er andre syntes jeg der er grænser, især når det ikke er en børnerestaurant primært. Men hvad synes i? 

Som jeg ser det er der stor forskel på at vælge selv og spise selv.

Jeg ville nok gå efter noget som jeg vidste ungen ville spise - og så ville barnet få lov til at spise selv.

Da vores den store var 1 år - der blev hun stik tosset hvis vi forsøgte at made hende.

Vi var så heller ikke i tvivl om hvornår hun var mæt - for så begyndte hun at smide maden på gulvet.

Hilsen katja

Anmeld

25. juni 2009

Tynen

Uhh, jeg havde nok et af de børn du helst ville undgå at spise sammen med

Altså - Jeg valgte hvad hun skulle spise, men Stella har altid haft en stor viljestyrke og IKKE om jeg kunne få lov at made hende da hun var 1 år.
Hun har fået lov at spise selv siden hun var en 7-8 mdr. og ja det svinede og grissede HELT VILDT!
Men jeg ville ikke ændre på noget hvis vi, ved en fejl vel at mærke (Kommer ikke så tit ud     ), skulle spise på restaurent.
Barnet ville sikkert blive vildt forvirret hvis det er vant til at spise selv, men nu pludselig skulle mades af mor - Restaurent eller ej

Anmeld

25. juni 2009

LotteN

hold da op. ja jeg havde sandelig gjort som dig, jeg er nok lidt sippet på det punkt der.. uha jeg hader når der er mad overalt!
men jeg kan vidst også høre på det hel jeg skal til og lade min datter spise selv.
Hun er snart 13 mdr, men vi madder hende. er det "forkert"?
Hvis vi stiller en tallerken foran hende, vil hun undersøge den og vender den derfor på hovedet og tror slet ikke hun vil kunne bruge en ske til at putte ned i maden.. skal man bare springe ud i  det og lade hende selv?

Anmeld

25. juni 2009

Miamaja

ja, jeg synes ikke man kan vaere det bekendt paa en restaurant. man skal hellere holde 'mad provningen' derhjemme, hvis det er flere og ret snaskede ting der sviner meget, som der skal prove spises.

smaa born tit og ofte sviner meget og naar guldklumpen sviner lidt ekstra saa efterlader vi altid en ekstra tip til den stakkels tjener der skal rydde op efter ham

Anmeld

25. juni 2009

Tynen

hold da op. ja jeg havde sandelig gjort som dig, jeg er nok lidt sippet på det punkt der.. uha jeg hader når der er mad overalt!
men jeg kan vidst også høre på det hel jeg skal til og lade min datter spise selv.
Hun er snart 13 mdr, men vi madder hende. er det "forkert"?
Hvis vi stiller en tallerken foran hende, vil hun undersøge den og vender den derfor på hovedet og tror slet ikke hun vil kunne bruge en ske til at putte ned i maden.. skal man bare springe ud i  det og lade hende selv?

Som skrevet før så valgte vi bare at lade Stella prøve sig frem da hun selv viste interesse for det.
Desuden var jeg så hamrende træt af at få kold mad eller skulle spise med en arm, fordi hun skulle mades, så det passede mig egentlig fint nok at hun selv ville

Og ærligt JA! 
Det kræver sin kvinde at "bide" det i sig i starten, og JA! Det er noget svineri og gratteri, men for dælan..
Det er ikke værre end at tøjet og barnet kan vaskes
(Medmindre man har fået spaghetti og kødsovs.. Så er et bad nok at foretrække   )

Men øvelse gør mester.. Gad vide om hun kan lade være med at vælte glas når hun bliver en 8-9 år

Vedhæfter lige lidt billeder af det.. Håber I kan holde til det
Arh, det´ gas!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. juni 2009

Miamaja

Tynen skriver:

Som skrevet før så valgte vi bare at lade Stella prøve sig frem da hun selv viste interesse for det.
Desuden var jeg så hamrende træt af at få kold mad eller skulle spise med en arm, fordi hun skulle mades, så det passede mig egentlig fint nok at hun selv ville

Og ærligt JA! 
Det kræver sin kvinde at "bide" det i sig i starten, og JA! Det er noget svineri og gratteri, men for dælan..
Det er ikke værre end at tøjet og barnet kan vaskes
(Medmindre man har fået spaghetti og kødsovs.. Så er et bad nok at foretrække   )

Men øvelse gør mester.. Gad vide om hun kan lade være med at vælte glas når hun bliver en 8-9 år

Vedhæfter lige lidt billeder af det.. Håber I kan holde til det
Arh, det´ gas!

jeg tror du giver hende al for meget mad paa tallerknen

sikke en sveske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.