Hul i en tand :( ??!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2013

mulle85

min dreng på næsten 4 har også et hul, vi går regelmæssigt til tandlæge børster dem mange gange osv, desværre er hans ikke blevet bedre, har selv dårlige tænder så håber godt nok ikke han får det samme, men ja synes også vi gør alt vi kan så kender det godt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

Ja det håber jeg godt nok også han gør. Det er en træls ting at have skræk for.

Jeg ved ikke lige om de hiver tænder ud når de er så små men det må jeg høre dem efter når vi skal der ud igen.

Bestemt. Det er ikke muligt at han kan kigge på en telefon med noget tegnefilm imens, så han måske fokusere på noget andet.

jeg håber de vil gøre noget, det er meget smertefuldt at have ondt i tænderne, og ellers må de da lave det. Ved de om der er hul, eller om den bare er misfarvet. Er det kun noget af tanden som er sort, eller er det hele tanden??

Anmeld

2. april 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Sagen er den at mit barn har et hul i en kindtand. Den er helt mørk i det ene hjørne og for et par uger siden klagede han/hun helt af helveds til over smerter i den tand. Han/hun er 4,5 år.

Vi børster hans/hendes tænder flere gange om dagen.

Er der nogen af jer der har prøvet og have et lille barn med huller i tænderne?

Jeg har selv en gang haft en sort skygge på en tand, hvor tandlægen sagde at hvis jeg børstede rigtig godt, var det ikke sikkert at det skulle ordnes. Det gik i sig selv igen.

Det der undrer mig lidt er at det gør ondt, for så er det da næppe bare en skygge på overfladen ...

Anmeld

2. april 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Bestemt. Det er ikke muligt at han kan kigge på en telefon med noget tegnefilm imens, så han måske fokusere på noget andet.

jeg håber de vil gøre noget, det er meget smertefuldt at have ondt i tænderne, og ellers må de da lave det. Ved de om der er hul, eller om den bare er misfarvet. Er det kun noget af tanden som er sort, eller er det hele tanden??

De kunne ikke komme til at se 100% om det er et hul da han ikke rigtig ville åbne munden. Og det hjælper ikke at distrahere ham med noget andet.
Det er et hjørne af tanden som er mørk.

Anmeld

2. april 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg har selv en gang haft en sort skygge på en tand, hvor tandlægen sagde at hvis jeg børstede rigtig godt, var det ikke sikkert at det skulle ordnes. Det gik i sig selv igen.

Det der undrer mig lidt er at det gør ondt, for så er det da næppe bare en skygge på overfladen ...

Han har kun haft ondt 1 gang og siden da har han ikke sagt noget til den.

Anmeld

2. april 2013

raca

min erfaring er at der skal meget rigtig meget til før tandlæger gør noget ved mælketænder..

mit ene barn har dårlige tænder vi er super hys med tandbørstning og sukker osv.. så vi fik dæmmet op for det og begrænset skaderne, men huller det er der.. ca 4... og der er intet blevet gjodt. udover fluor og skeldud og skamud til mor... intil tandlængerne opdagede at hullerne ikke blev flere  og den gennerelle mudhygieje var god, i samme omgang bad jeg dem tjække min journal.. jeg havde nemlig huller i samtlige af mine mælketænder... til trods for min super omhyggelige mor..

så status her er 1 barn med tindens til huller og 1 uden huller.. samme status da jeg var barn.. jeg fik hulller og mine søskende fik ingen..

der kan være mange grunde til dårlige tænder.

søde drikke. mælketænderne er påvirklige mht til det vi spiser mens vi venter barnet.. infulenza og skrappe pencilin kure kan give give emalje skader på det ufødte barns tænder.

Anmeld

2. april 2013

raca

Anonym skriver:

Min dreng har så fået modermælk de første to uger og ellers erstatning. Men vi i min familie har generelt bare dårlige tænder. Vi gør alt for at passe godt på dem men stadig ender vi med at få huller på huller..

Men vi skal til tandlæge igen om en uge så der håber jeg at de siger at det er blevet bedre. Mit dreng har ekstrem tandlæge skræk så det var ikke så nemt at kigge ind i hans mund sidste gang.

hvis det er mælketænderne. har det intet med modermælkens mængde at gøre, da tandend er dannet inden fødslen.. så det er din ernærings tilsand der har haft betydning for den tand.. hvis du vil søge en grund.

Anmeld

2. april 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Han har kun haft ondt 1 gang og siden da har han ikke sagt noget til den.

Pointen er at hvis det gør ondt, kan jeg ikke forestille mig at det bare kan børstes væk, for så tænker jeg at det er dybere end bare overfladen. Men jeg ved selvfølgelig absolut intet om det Mon ikke tandlægerne ved hvad de gør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.