Hul i en tand :( ??!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.699 visninger
17 svar
5 synes godt om
1. april 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at mit barn har et hul i en kindtand. Den er helt mørk i det ene hjørne og for et par uger siden klagede han/hun helt af helveds til over smerter i den tand. Han/hun er 4,5 år.

Vi børster hans/hendes tænder flere gange om dagen.

Er der nogen af jer der har prøvet og have et lille barn med huller i tænderne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2013

Laulund87

Øhm hvis barnet har klaget over ondt i tanden og den er mørk, har I vel været til tandlæge?

Anmeld

2. april 2013

Carina:-)

Laulund87 skriver:

Øhm hvis barnet har klaget over ondt i tanden og den er mørk, har I vel været til tandlæge?

Ja det håber jeg godt nok også ....

Anmeld

2. april 2013

Carina:-)

Og nej det har jeg ikke prøvet ,men dt kan jo ske og hvis I ikke har været ved tandlægen håber jeg I får ringet idag.

Det skal jo ordnes ,og helst inden vi snakker rodbehandling...

Anmeld

2. april 2013

khaleesi

Håber da at i har været til tandlæge allerede da dit barn klagede over det. Der er ikke noget mere smertefuldt og slet ikke for et lille barn.

Kender ikke nogen med små børn der har haft huller i så tidlig en alder, men hvis hun/han har en tendens til huller må i være mere omhyggelige og børste efter hvert måltid 

Anmeld

2. april 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Ja selvfølgelig har vi det. De kunne ikke gøre så meget end at vi bare skulle børste dem godt mange gange om dagen.

Anmeld

2. april 2013

VIPpigen

Først kontakt tandlægen, så der kan blive kigget på den...

derefter skal det siges at man godt kan have en fordybning i en tand som kan være mørk dernede i uden at det behøver at betyde der er hul. Jeg har en kindtand med et hul i den ene side, og nede i hullet er den mørk. Da jeg selv opdagede det første gang som teenager troede jeg det var et hul, men tandlægen forklarede at det var fordi jeg ikke havde fået nok modermælk som baby. Dette passer fuldstændigt, for på sygehuset ville de ikke give mig mme, og min mor kunne ikke amme, så jeg nærmest sultede de første dage af mit liv. Dette har betydet senere at jeg har ekstrem dårlige tænder....

men se at kom til tandlægen

Anmeld

2. april 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Først kontakt tandlægen, så der kan blive kigget på den...

derefter skal det siges at man godt kan have en fordybning i en tand som kan være mørk dernede i uden at det behøver at betyde der er hul. Jeg har en kindtand med et hul i den ene side, og nede i hullet er den mørk. Da jeg selv opdagede det første gang som teenager troede jeg det var et hul, men tandlægen forklarede at det var fordi jeg ikke havde fået nok modermælk som baby. Dette passer fuldstændigt, for på sygehuset ville de ikke give mig mme, og min mor kunne ikke amme, så jeg nærmest sultede de første dage af mit liv. Dette har betydet senere at jeg har ekstrem dårlige tænder....

men se at kom til tandlægen

Min dreng har så fået modermælk de første to uger og ellers erstatning. Men vi i min familie har generelt bare dårlige tænder. Vi gør alt for at passe godt på dem men stadig ender vi med at få huller på huller..

Men vi skal til tandlæge igen om en uge så der håber jeg at de siger at det er blevet bedre. Mit dreng har ekstrem tandlæge skræk så det var ikke så nemt at kigge ind i hans mund sidste gang.

Anmeld

2. april 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

Min dreng har så fået modermælk de første to uger og ellers erstatning. Men vi i min familie har generelt bare dårlige tænder. Vi gør alt for at passe godt på dem men stadig ender vi med at få huller på huller..

Men vi skal til tandlæge igen om en uge så der håber jeg at de siger at det er blevet bedre. Mit dreng har ekstrem tandlæge skræk så det var ikke så nemt at kigge ind i hans mund sidste gang.

Åhh, stakkels dreng. Jeg håber han kommer over sin skræk, og så håber jeg de kan gøre noget, kan de ikke rive den ud hvis han har ondt i den, der kommer jo en ny om et par år

dårlige tænder er bare skod, kender det alt for godt, og det er også selvom jeg børster flere gange om dagen, og følger alle råd, nogen ting kan man bare ikke altid gøre noget ved desværre

Anmeld

2. april 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Åhh, stakkels dreng. Jeg håber han kommer over sin skræk, og så håber jeg de kan gøre noget, kan de ikke rive den ud hvis han har ondt i den, der kommer jo en ny om et par år

dårlige tænder er bare skod, kender det alt for godt, og det er også selvom jeg børster flere gange om dagen, og følger alle råd, nogen ting kan man bare ikke altid gøre noget ved desværre

Ja det håber jeg godt nok også han gør. Det er en træls ting at have skræk for.

Jeg ved ikke lige om de hiver tænder ud når de er så små men det må jeg høre dem efter når vi skal der ud igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.