Mit barn er afhængig af sutten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.140 visninger
16 svar
6 synes godt om
1. april 2013

Anonym trådstarter

Ja Hun er 1½ og er bare ALT for afhængig af den skide sut Det er kommet efter hun har haft adskillige sygdomsperioder i rap, hvor hun jo rent naturligt havde større behov for trøsten ved sutten. Og nu kan vi bare ikke få den fra hende igen! Jo, selvfølgelig kan vi rent fysisk tage den, men hun bliver FULDstændig hysterisk og ulykkelig, og vi kan gøre hvad vi vil: Trøste, distrahere, aflede, men intet får hende til at holde op med at skrige andet end sutten, hun kunne sagtens fortsætte med at skrige i flere timer, hvis vi ikke i sidste ende gav efter. Det er meget frustrerende for hun er langsomt sprogligt og så hjælper sutten jo ikke ligefrem! Drømmescenariet var at den blev brugt til trøst og søvn, men sådan fungerer det bare slet ikke! Hvordan får vi hende afvendt?

Det ENESTE der kan aflede hende er at sætte en tegnefilm på, men det er næste problem: Det synes jeg også hun er for afhængig af! Igen som følge af flere sygdomsperioder, hvor hun ikke har haft energi eller lyst til at lege og løbe rundt, og bare ville putte og se tegnefilm.. Også her gælder det, at ser hun det, så er hun HYSTERISK uden ende når vi slukker! Og synes jo hun skal have lov at se bare lidt i løbet af dagen, da det jo er hendes måde at koble af på.

Tænk jeg har fået et sutte og tegnefilmsafhængigt barn Er vildt knust! Det havde jeg aldrig troet! Føler jeg har fejlet.. Hvordan stopper jeg det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Ja Hun er 1½ og er bare ALT for afhængig af den skide sut Det er kommet efter hun har haft adskillige sygdomsperioder i rap, hvor hun jo rent naturligt havde større behov for trøsten ved sutten. Og nu kan vi bare ikke få den fra hende igen! Jo, selvfølgelig kan vi rent fysisk tage den, men hun bliver FULDstændig hysterisk og ulykkelig, og vi kan gøre hvad vi vil: Trøste, distrahere, aflede, men intet får hende til at holde op med at skrige andet end sutten, hun kunne sagtens fortsætte med at skrige i flere timer, hvis vi ikke i sidste ende gav efter. Det er meget frustrerende for hun er langsomt sprogligt og så hjælper sutten jo ikke ligefrem! Drømmescenariet var at den blev brugt til trøst og søvn, men sådan fungerer det bare slet ikke! Hvordan får vi hende afvendt?

Det ENESTE der kan aflede hende er at sætte en tegnefilm på, men det er næste problem: Det synes jeg også hun er for afhængig af! Igen som følge af flere sygdomsperioder, hvor hun ikke har haft energi eller lyst til at lege og løbe rundt, og bare ville putte og se tegnefilm.. Også her gælder det, at ser hun det, så er hun HYSTERISK uden ende når vi slukker! Og synes jo hun skal have lov at se bare lidt i løbet af dagen, da det jo er hendes måde at koble af på.

Tænk jeg har fået et sutte og tegnefilmsafhængigt barn Er vildt knust! Det havde jeg aldrig troet! Føler jeg har fejlet.. Hvordan stopper jeg det? 

Vi brugte (og bruger) 2-5 min advarsler ... Ikke skæld ud men: om 2 min vil jeg gerne have din sut ,om 5 min slukker vi for fjernsynet , om 2 min skal du have nattøj på , om 3 min vil jeg gerne have du begynder at tage jakke på ...

Til st starte med måtte vi selv tage sutten fra hende .. efter noget tid fik vi den så snart vi sagde til hende der var gået 2 min ... Sutten lagde vi et sted hvor hun ikke kunne se den..Nu bruger hun ikke sut længere men princippet har.vi videreført til mange andre ting ...

Anmeld

1. april 2013

FruStolpe

Har du prøvet at slappe lidt af omkring det?

Det skal nok komme, vores datter er 2½ og vi har først sat begrænsninger på sut nu. Hun har i øvrigt både eget fjernsyn og tablet.

Men derfor bruger hun stadig langt det meste tid udendørs.

Min pointe er vel bare at jeg ikke tror du skal gøre så meget ud af det. Hun er kun 1½ og har brug for sin sut.....

til dig

Anmeld

1. april 2013

ano14316

serinasmor skriver:

Vi brugte (og bruger) 2-5 min advarsler ... Ikke skæld ud men: om 2 min vil jeg gerne have din sut ,om 5 min slukker vi for fjernsynet , om 2 min skal du have nattøj på , om 3 min vil jeg gerne have du begynder at tage jakke på ...

Til st starte med måtte vi selv tage sutten fra hende .. efter noget tid fik vi den så snart vi sagde til hende der var gået 2 min ... Sutten lagde vi et sted hvor hun ikke kunne se den..Nu bruger hun ikke sut længere men princippet har.vi videreført til mange andre ting ...

Det kan man da ikke gøre med et barn på 1,5?

Magnus har da absolut ingen tidsforståelse endnu på den måde.. 

til ts. Jeg tror at jeg ville sørger for der ingen synlige sutter er. så hun ikke selv bliver mindet om den. 
Spytter hun den ud når hun sover? for så kunne i evt fjern den inden hun vågner. Så dagen startede uden sut... 

Jeg aner ikke om det ville fungere, det er bare et forslag.. 

Anmeld

1. april 2013

TNBC

ano14316 skriver:

til ts. Jeg tror at jeg ville sørger for der ingen synlige sutter er. så hun ikke selv bliver mindet om den. 
Spytter hun den ud når hun sover? for så kunne i evt fjern den inden hun vågner. Så dagen startede uden sut... 

Du siger jo 2min og når de så er gået, siger du der er gået 2minutter. De skal jo ikke selv holde øje med tiden. Den virker godt nok.

Til ts, hun er 1,5 og har været igennem noget hvor hun havde brug for tryghed. Og det har hun måske stadigvæk. Lad vær med at pres hende, tag det stille og roligt. Har hørt om et barn der havde sytten derhjemme hele tiden, hvor pædagogerne i vs sagde at der havde barnet kun sytten når barnet sov eller var ked af det.

Anmeld

1. april 2013

modesty

Anonym skriver:

Det er det samme her (også halvandet). Min søn har stort set altid kun brugt sutten til trøst og søvn, men efter et nyligt udviklingsspring hvor  han var limet til sutten, er der blevet virkelig svært at få den væk fra ham. Jeg kan også nogle gange aflede (dog ved hjælp af en bog), men jeg forstår din frustration. Jeg tænker at blive ved med at forsøge at tage den fra ham og på et tidspunkt kommer han igennem denne fase. Jeg er i hvert fald ikke klar til at tage mere drastiske midler i brug, men det kommer måske.

Anmeld

1. april 2013

tinasmor

Anonym skriver:

Nu er vejret heldigvis ved at vende, så tror jeg, at det bliver meget bedre. Så kan man være ude (hvor barnet ikke ser sutten eller bliver mindet om den- hvis man f.eks har sutterne i sengen eller en bamse der minder barnet om at der jo også lige er en sut man gerne vil have.

Så jeg vil sige, at selv om det bliver svært, så tror jeg gradvist det bliver bedre nu hvor I kan være lidt mere ude og tvét derfor ikke får den samme plads i hjemmet som når det er koldt/vinter og barnet er syg.

Held og lykke med det.

Anmeld

1. april 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg tror bare ikke helt den kan fungere på en 1½ årig.. som en anden skriver, har hun jo ikke noget tidsbegreb, så selvom jeg siger "Mor tager sutten om 2 minutter", så vil hun jo stadig se det som en overraskelse når jeg tager den, fordi hun ikke forstår hvad 2 minutter vil sige Men ellers en god idé!

Anmeld

1. april 2013

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Har du prøvet at slappe lidt af omkring det?

Det skal nok komme, vores datter er 2½ og vi har først sat begrænsninger på sut nu. Hun har i øvrigt både eget fjernsyn og tablet.

Men derfor bruger hun stadig langt det meste tid udendørs.

Min pointe er vel bare at jeg ikke tror du skal gøre så meget ud af det. Hun er kun 1½ og har brug for sin sut.....

til dig

Det er jeg ikke helt enig i For så stort et brug af sut medfører jo, at hun ikke udvikler sit sprog, fordi muligheden for at øve at tale ikke er der med den i munden hele tiden. Man kan jo høre, at så snart hun ikke har sutten, så snaaakker hun løs - godt nok ikke noget forståeligt, men hun øver jo sproget. Samt risikoen for suttebid når hun bruger den så meget. Hun vil self. få lov at få den, når hun har BRUG for den. Men hun har jo ikke BRUG for den, når hun render rundt og leger med os og er i fint humør, det er jo bare en vane hun har  

Anmeld

1. april 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Prøver at lægge dem et andet sted fremover 

Hvis hun spytter den ud når hun sover, tager hun den selv i munden i løbet af natten igen, når hun vågner sådan halvt op. Men det kan self. ske jeg er heldig at vågne før hende en gang imellem hvor hun ikke har sutten i munden, og jeg så kan snuppe den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.