Jeg er splittet :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2013

grinny

Nemesis skriver:

jeg ville fortsætte, for det kan jo stadig godt tage et års tid før der er gevinst og så er der selve gravisiteten..du kan måske nå at blive færdig inden!

Og ellers så måske få lov til at blive færdig selvom der måske mangler 3 mdr.

Det var også det jeg tænkte, der er alligevel noget ventetid osv. inden jeg evt. bliver gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2013

grinny

Carina:-) skriver:

Nej det må de ikke .

Men man kan fyre folk for mange ting-

Eller gøre livet surt for dem.

De fleste arbejdsgivere (inkl mig selv )

Er rare og fair personer,men der findes altså r*vh.... der uden at blinke ville fyre dig ,og bare finde en anden grund.

Alt efter hvilken overenskomst de har vil det nemlig betyde penge for dem hvis du bliver gravid.

Jeg tænker om du måske har lyst til at snakke med stedet? Og ligge kortene på bordet.

Så er der ihvertfald rene linier,og du slipper for en evt ubehagelig chef første gang du skal fri pga behandling.

Kan godt være jeg skal snakke med dem, men vil lige vente og så hvad der kommer til at ske til den første undersøgelse 

Anmeld

1. april 2013

Nessie

Jeg ville ikke vente, men nok fortælle det til lærepladsen. Der bliver jo også nogle dage hvor du skal have fri pga. behandlingen.

Man ved aldrig hvor lang tid det tager, og I har måske oven i købet også behov for en pause midt i det hele, og så kan de 2 år jo hurtigt gå.

Held og lykke med det

Anmeld

1. april 2013

tarkoflen

grinny skriver:

Det har jeg også overvejet, men vi skal jo også først starte med forundersøgelserne til juni så inden vi er færdige med dem og kommer videre + ventetiden + det at forsøget faktisk også skal lykkes + 9 måneders graviditet - så er jeg vel næsten også færdig med uddannelsen?

Mon ikke der går noget tid inden l kommer rigtigt i gang, men jeg ville overveje at sige det til lærepladsen, når l sådan rigtigt starter op...

Anmeld

1. april 2013

grinny

Nessie skriver:

Jeg ville ikke vente, men nok fortælle det til lærepladsen. Der bliver jo også nogle dage hvor du skal have fri pga. behandlingen.

Man ved aldrig hvor lang tid det tager, og I har måske oven i købet også behov for en pause midt i det hele, og så kan de 2 år jo hurtigt gå.

Held og lykke med det

Jeg tænker også at de to år hurtigt går. Og hvis vi nu venter to år hvor lang tid skal vi så vente på den anden side af de to år?

Anmeld

1. april 2013

Nessie

grinny skriver:

Jeg tænker også at de to år hurtigt går. Og hvis vi nu venter to år hvor lang tid skal vi så vente på den anden side af de to år?

Præcis. Jeg ville ikke vente.

Men har gode erfaringer med at være helt åben omkring det, også overfor min arbejdsplads

Anmeld

1. april 2013

FrkDitte

Men når jeg skriver kontrakten under må de vel egentlig ikke fyre mig under elevtiden? 

Jeg er ung "kun" 24, men kæresten bliver 30 i år, og selvom han ikke "kan" blive for gammel har han alligevel et ønske om ikke at komme for langt over på den anden side af 30.

Hejsa,

Jeg synes bestemt ikke du skal stoppe behandlingen. 

Det er jo ingen der ved hvornår det lykkes..

Dog vil jeg gerne lige pointere at det IKKE er ulovligt at fyre en gravid.. du er ikke hellig fordi du er gravid...

Man må bare ikke fyre en gravid FORDI hun er gravid.

Din 3 måneders prøvetid skal også "udstås" uanset om du er gravid eller ej. Der kan de også opsige kontrakten.

Efter de 3 måneder er det meget svært for dem at opsige kontrakten. Så der er du "sikret". Der skal være store samarbejdsvanskeligheder eller lignende før end den opsiges..

Du ka jo se tiden an og se hvad de siger til undersøgelsen.

Allerhelst synes jeg at med ærlighed kommer man længst.. så læg kortene på bordet. Der hvor jeg var elev var der mange elever som blev gravide under deres uddannelse.. og de fik bare forlænget uddannelsen.. ikke noget problem (jeg var lægesekretærelev)

De ved jo også at når de ansætter en med din alder.. så er der en vis risiko for at du bliver gravid på et tidspunkt 

Rigtig meget held og lykke med det hele...

D.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.