Jeg er splittet :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
16 svar
2 synes godt om
1. april 2013

grinny

Vi skal i gang med med forundesøgelse d. 3/6 og det er så med henblik på behandling.

Jeg har så været så heldig at jeg har fået elevplads pr. 1/9-13 og det er virkelig lykken for jeg har søgt i et år  

Men hvordan kommer det nu til at passe med behandling og elevplads? Er det "okay" at man forsætter i behandling selvom man skal starte med at arbejde? Eller er det dumt? 

Vi har jo prøvet i 3 år så vil næsten heller ikke skubbe det mere, men det ville være mere dumt at miste et job i disse tider 

Jeg er virkelig splittet, skal vi virkelig udsætte behandlingen og vente to år?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2013

Alina Holm

personligår ville jeg ikke vente, jeg ville fortsætte behandlingen 

Anmeld

1. april 2013

BigHope13

Jeg ville fortsætte, man ved aldrig hvor lang tid det kommer til at tage og nu har i prøvet tre år i forvejen, min psyke kunne ikke holde til at skulle skubbe det yderligere

Anmeld

1. april 2013

Carina:-)

Åh den er svær....

Det ville komme an på min alder.

Har du tid nok (altså er ung) ville jeg vente da som du selv skriver svært at få læreplads/job i den her tid-

Og hvis du nu bliver gravid med det samme,så ryger det jo.

Så er du ung og frisk ,ville jeg tage lærepladsen og vente med børn indtil jeg var godt igang

Anmeld

1. april 2013

grinny

Carina:-) skriver:

Åh den er svær....

Det ville komme an på min alder.

Har du tid nok (altså er ung) ville jeg vente da som du selv skriver svært at få læreplads/job i den her tid-

Og hvis du nu bliver gravid med det samme,så ryger det jo.

Så er du ung og frisk ,ville jeg tage lærepladsen og vente med børn indtil jeg var godt igang

Men når jeg skriver kontrakten under må de vel egentlig ikke fyre mig under elevtiden? 

Jeg er ung "kun" 24, men kæresten bliver 30 i år, og selvom han ikke "kan" blive for gammel har han alligevel et ønske om ikke at komme for langt over på den anden side af 30.

Anmeld

1. april 2013

modesty

grinny skriver:

Vi skal i gang med med forundesøgelse d. 3/6 og det er så med henblik på behandling.

Jeg har så været så heldig at jeg har fået elevplads pr. 1/9-13 og det er virkelig lykken for jeg har søgt i et år  

Men hvordan kommer det nu til at passe med behandling og elevplads? Er det "okay" at man forsætter i behandling selvom man skal starte med at arbejde? Eller er det dumt? 

Vi har jo prøvet i 3 år så vil næsten heller ikke skubbe det mere, men det ville være mere dumt at miste et job i disse tider 

Du kan sagtens være i behandling mens du er i arbejde. Det kan ske at du skal tage en dag fri indimellem (hvis du skal i IVF eller ICSI), men det er ikke det store.

Anmeld

1. april 2013

ønskebørn74

grinny skriver:

Ville vente til de 3 md. Prøvetid er overstået og så klø på med behandlingen.. 

Anmeld

1. april 2013

Nemesis

jeg ville fortsætte, for det kan jo stadig godt tage et års tid før der er gevinst og så er der selve gravisiteten..du kan måske nå at blive færdig inden!

Og ellers så måske få lov til at blive færdig selvom der måske mangler 3 mdr.

Anmeld

1. april 2013

Carina:-)

grinny skriver:

Men når jeg skriver kontrakten under må de vel egentlig ikke fyre mig under elevtiden? 

Jeg er ung "kun" 24, men kæresten bliver 30 i år, og selvom han ikke "kan" blive for gammel har han alligevel et ønske om ikke at komme for langt over på den anden side af 30.

Nej det må de ikke .

Men man kan fyre folk for mange ting-

Eller gøre livet surt for dem.

De fleste arbejdsgivere (inkl mig selv )

Er rare og fair personer,men der findes altså r*vh.... der uden at blinke ville fyre dig ,og bare finde en anden grund.

Alt efter hvilken overenskomst de har vil det nemlig betyde penge for dem hvis du bliver gravid.

Jeg tænker om du måske har lyst til at snakke med stedet? Og ligge kortene på bordet.

Så er der ihvertfald rene linier,og du slipper for en evt ubehagelig chef første gang du skal fri pga behandling.

Anmeld

1. april 2013

grinny

ønskebarn74 skriver:

Ville vente til de 3 md. Prøvetid er overstået og så klø på med behandlingen.. 

Det har jeg også overvejet, men vi skal jo også først starte med forundersøgelserne til juni så inden vi er færdige med dem og kommer videre + ventetiden + det at forsøget faktisk også skal lykkes + 9 måneders graviditet - så er jeg vel næsten også færdig med uddannelsen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.