Hvor stort beløb til gave til børnefødselsdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2013

Mette.

Nadia&Daniel skriver:

Jeg tænker lidt:

Hvad med at bede om lidt ønsker - og så ud fra ønskerne, vælge beløb..

Vi plejer selv at give 150.- til familie (det er blevet bestemt i familien før min tid) og så giver vi for 70/100.- til andre - såsom Laura's veninde fra mødregruppen..

Det var en god ide, tak

jeg havde bare i tankerne Bl.a., at hækle legemad til hende også

købe et par poser perler med plader til, så det ender mellem 50-100 kr., kan man godt komme med hjemmelavede ting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

MortilElias2010

Mette. skriver:

Tak for svar.

jeg føler bare at når de inviterer hjem privat udenfor dagplejen, så har man altid en lille ting med, men måske jeg skulle spørge. Det er nu ikke fordi jeg forventer de kommer med noget til min datter når hun fylder år.

Det kan aldrig skade at spørge og så går I ikke fejl af hinanden 

Anmeld

31. marts 2013

Mette.

MortilElias2010 skriver:

Det kan aldrig skade at spørge og så går I ikke fejl af hinanden 

Du har ret. jeg vil nemlig gerne undgå at sætte dem i forlegenhed hvis deres tanke nu er de slet ikke er på gave sammen. Tusind tak for råd. 

Anmeld

31. marts 2013

Nadia&Daniel

Mette. skriver:

Det var en god ide, tak

købe et par poser perler med plader til, så det ender mellem 50-100 kr., kan man godt komme med hjemmelavede ting?

Jeg synes det lyder som en virkelig god idé - det vil jeg elske at åbne op sammen med Laura

Anmeld

31. marts 2013

MortilElias2010

Mette. skriver:

Du har ret. jeg vil nemlig gerne undgå at sætte dem i forlegenhed hvis deres tanke nu er de slet ikke er på gave sammen. Tusind tak for råd. 

Det var så ganske lidt 

Anmeld

31. marts 2013

De3Guldklumper

Mette. skriver:

Hej piger.

vores datter er blevet inviteret til 3 års fødselsdag hos en pige fra hendes dagpleje. Fødselsdagen er privat, altså bliver holdt udenfor dagplejen og de bliver bare 4 piger.

Min datter og hende som har fødselsdag er meget gode veninde og er ret tætte i dagplejen, de ses dog ikke privat, endnu. Om lidt skal de starte i børnehave samme og jeg taler også lidt med pigens forældre privat.

Så hjælp, hvor stor en gave kommer man med? Vil ikke sætte nogen i forlegenhed ved at komme med en kæmpe ting, så er virkelig i tvivl.

Mette

Her ligger gave budgettet for vs/bh fødselsdage på 20-30 kr også selv om det er bedste veninden eller kammerat. Det foregår altid privat.

Synes virkelig at 50-100 kr er et overdrevent beløb uanset om man snakker med forældrene eller ej. Det kommer man jo også til med nogle af de andre forældre især når hun starter i bh.

Anmeld

31. marts 2013

Mette.

Pylle3 skriver:

Her ligger gave budgettet for vs/bh fødselsdage på 20-30 kr også selv om det er bedste veninden eller kammerat. Det foregår altid privat.

Synes virkelig at 50-100 kr er et overdrevent beløb uanset om man snakker med forældrene eller ej. Det kommer man jo også til med nogle af de andre forældre især når hun starter i bh.

Tak for svar

jeg mindes også selv fra skolen at de gaver vi gav var mellem 20-30 kr., og derfor er jeg meget i tvivl.

jeg er klar over at når de kommer i børnehave, er der jo pludselig mange som skal have gave også er 50-100 jo meget. Jeg synes bare det er svært fordi de to er så gode veninder, men måske det er bedst at holde det nede på de 20-30 kr.

Anmeld

31. marts 2013

Mamalou

Mette. skriver:

Det var en god ide, tak

Det lyder som en super idé og meget passende med hjemmelavet + 50 kr i mine øre

vh. Louise

Anmeld

31. marts 2013

Mette.

Mamalou skriver:

Det lyder som en super idé og meget passende med hjemmelavet + 50 kr i mine øre

vh. Louise

Tak for input. kan se de fleste er enige i at gaven hvertfald ikke skal over 100 kr., så har jeg lidt at gå ud fra.

Anmeld

31. marts 2013

Mamalou

Mette. skriver:

Tak for input. kan se de fleste er enige i at gaven hvertfald ikke skal over 100 kr., så har jeg lidt at gå ud fra.

Det synes jeg heller ikke. Jeg kan godt forstå, at det er svært at sætte beløb på. Især når det er en "bedsteveninde" som man gerne vil holde vil, så vil man gerne gøre det rigtige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.