Hader det med økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2013

FruStolpe

Jeg synes også i skal snakke med en bankrådgiver. For det er jo ikke en holdbar måde at leve på.

Men jeg vil lige sige at jeg ikke synes i har absurt store udgifter. Vi sætter hver måned 24.000  ind på budget kontoen, som dækker alle udgifter incl benzin.

Men det kommer jo også helt an på ens indtægter om det kan hænge sammen.

Stort kram, og jeg håber der er lys forude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2013

helle85

Anonym skriver:

Tja, begge løn er okay - synes bare det hele går til regninger (vi har regninger for 17000.- denne mdr. - billig mdr.)

Min mand lægger 10800.- til budget

Jeg lægger 6000.- til budget + de sidste 200.- (fra mine lommepenge)

Så lægger vi lidt til side - og så har vi lidt til os selv..

Men April er en billig mdr. - vi kan snilt komme op på 22-23000.- i regninger..

vi har heller ikke for mange penge men det er på grund af selvforskyldt gæld som vi dog har lært af og sådan har vi haft det de sidste 5 år det bliver dog bedre til næste år

har i kun udbetalt så i kan lægge de 16800 til buget, for det er jo alt for lidt og især, de mdr hver er kommer års regninger og kvatals regninger. vi gør det at alt vores løn kommer ind på buget konton, også bliver der overført til vores visa elektron kort som er til mad og husholdning, og så har vi en konto hvor det bliver overført så der kan købes tøj til børnen, også har vi en opsparing konto hvor der kommer lidt ind på nå der er til det det

du er evt velkommen til at skrive privat hvis du skal have noget hjælp

Anmeld

1. april 2013

Anonym trådstarter

Vi lægger hver mdr. 10800.- ind på budgetkonto - og når der så er ekstra, må vi putte lidt mere derind. Enten fra opsparing eller det som skulle have været på opsparingen. Nogle mdr. redder børnepengene os..

Er meget glad for at jeg må skrive til Jer privat, men tøs virkelig ikke - det har taget mig mere end 16 mdr. at lave denne tråd.. Kan være jeg får mod til det

Anmeld

1. april 2013

Maria-s

Anonym skriver:

Vi lægger hver mdr. 10800.- ind på budgetkonto - og når der så er ekstra, må vi putte lidt mere derind. Enten fra opsparing eller det som skulle have været på opsparingen. Nogle mdr. redder børnepengene os..

Er meget glad for at jeg må skrive til Jer privat, men tøs virkelig ikke - det har taget mig mere end 16 mdr. at lave denne tråd.. Kan være jeg får mod til det

Hvad har i af kontier? Budget og hver jeres lønkonto eller? Må man spørge hvor meget i får udbetalt samlet hver måned, minus børneydelse. Og du behøver IKKE svare, det er blot for at se om det "afsløre" nogle huller

Anmeld

1. april 2013

Anonym trådstarter

Maria-s skriver:

Hvad har i af kontier? Budget og hver jeres lønkonto eller? Må man spørge hvor meget i får udbetalt samlet hver måned, minus børneydelse. Og du behøver IKKE svare, det er blot for at se om det "afsløre" nogle huller

Manden får 21000.- før skat og jeg får 20000.- før skat

Vi har:

- Budget

- Madkonto (med vica elektro)

- Opsparing

- Opsparing (ferie) : 0.-

- Konfirmation

- Barnedåb

- Og så vores søn's opsparing

Anmeld

1. april 2013

helle85

Anonym skriver:

du skal ikke værer nervøs over at skrive til mig, jeg vil aldrig dømme dig. men jeg vil heller end gerne hjælpe dig så i kan få det ordenlig op at kører da det er meget stressende at økonomien ikke hænger sammen.

Anmeld

1. april 2013

Maria-s

Anonym skriver:

Manden får 21000.- før skat og jeg får 20000.- før skat

Vi har:

- Budget

- Madkonto (med vica elektro)

- Opsparing

- Opsparing (ferie) : 0.-

- Konfirmation

- Barnedåb

- Og så vores søn's opsparing

Men hvad har i udbetalt? Det afhænger jo meget af om man skylder, har kørselsfradrag mv

Anmeld

1. april 2013

Anonym trådstarter

Maria-s skriver:

Men hvad har i udbetalt? Det afhænger jo meget af om man skylder, har kørselsfradrag mv

Tja, manden får omkring 13xxx.- og jeg får omkring 12xxx.- mener jeg..

Vi bor 10 min. fra mandens job (han cykler) og jeg har 20 min. til job (tager bussen - ved jeg burde cykle, men skal lige have den ordnet - plus lidt stress om morgen, når sønnen skal afleveres den modsatte vej)

Anmeld

1. april 2013

dpb

Anonym skriver:

uha, søde du... for mig lyder den budgetkonto altså noget usammenhængende.. er ked af at sige det, men det er nu engang sådan jeg læser det du skriver 

Hvilke poster har i kørende over budgetkonto?

Jeres opsparinger bliver der trukket til dem fra jeres budgetkonto eller fra en af jeres andre konti?

I har ca. 25.000 udbetalt men indbetaler "kun" de 10.800 på budgetten og bruger ca. 4.000 til mad... Hvordan fordeles de resterende lidt over 10.000,- ??

Hvilke ting er det du/I mener I mangler penge til, som gør at i føler jer nødsaget til at sælge ud af jeres ting?

Jeg vil rigtig gerne hjælpe, og jeg ville ikke drømme om at dømme dig/jer på nogen mådeJeg ved selv hvor drænet for energi man kan blive når der er rod i økonomien, og det ikke hænger sammen alle mdr. og jeg ved pr. faktum at ikke alle bankrådgivere er lige gode til at sætte sig ind i ens behov/situation... har selv mødt et par stykker desværre, men der ligger en længere historie bag...

Du er velkommen til at skrive når som helst, hvis du finder mod til det...
kan evt. også sende et budgetskema (excelark) via mail, som vi har fået i forbindelse med mit studie... der er dog lidt delte meninger i klassen om hvorvidt det skema er godt eller ej, men jeg syntes det er godt til at danne et overblik over de poster man skal huske

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.