Hader det med økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.223 visninger
18 svar
6 synes godt om
31. marts 2013

Anonym trådstarter

Endnu en tråd om "dårlig" økonomi..

Jeg er så træt af at skal sælge vores ting for at have et "normalt" liv - men det er jeg tvundet til..

Ville ikke noget med tråden, udover jeg havde brug for at komme ud med det..

Så nu sidder jeg og håber jeg kan få solgt lidt, så vi har til den kommendë mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

esioul

Anonym skriver:

Endnu en tråd om "dårlig" økonomi..

Jeg er så træt af at skal sælge vores ting for at have et "normalt" liv - men det er jeg tvundet til..

Ville ikke noget med tråden, udover jeg havde brug for at komme ud med det..

Så nu sidder jeg og håber jeg kan få solgt lidt, så vi har til den kommendë mdr.

Jamen hvad gør at i ikke har pengene?

Manglende indkomst? For dyr bolig? bil? eller?

Jeg synes da det er med at finde kernen i sit problem, og så arbejde ud fra det. At sælge sine ting, er ikke en holdbar løsning

Anmeld

31. marts 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jamen hvad gør at i ikke har pengene?

Manglende indkomst? For dyr bolig? bil? eller?

Jeg synes da det er med at finde kernen i sit problem, og så arbejde ud fra det. At sælge sine ting, er ikke en holdbar løsning

Tja, begge løn er okay - synes bare det hele går til regninger (vi har regninger for 17000.- denne mdr. - billig mdr.)

Min mand lægger 10800.- til budget

Jeg lægger 6000.- til budget + de sidste 200.- (fra mine lommepenge)

Så lægger vi lidt til side - og så har vi lidt til os selv..

Men April er en billig mdr. - vi kan snilt komme op på 22-23000.- i regninger..

Anmeld

31. marts 2013

esioul

Anonym skriver:

Tja, begge løn er okay - synes bare det hele går til regninger (vi har regninger for 17000.- denne mdr. - billig mdr.)

Hold da fast nogle udgifter.

Jeg er ikke ude på at snage i jeres privat økonomi, men har i haft banken inde over?

Det lyder ikke helt sundt det kører på den måde, Måske i kan få lagt nogle lån sammen hvis i har sådan nogle?

Måske er der noget i kan spare på? madbudget? tv-pakke? benzin? og lign.

Jeg synes i skal prøve at sætte jer ned og regne lidt på hvor der kan spares.

Det bliver for hårdt i længden at have bøvl med økonomien

Anmeld

31. marts 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

I har da helt sindsyge høje udgifter! Er der slet ikke noget af det, l kan skære ned på?

Anmeld

31. marts 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Hold da fast nogle udgifter.

Jeg er ikke ude på at snage i jeres privat økonomi, men har i haft banken inde over?

Det lyder ikke helt sundt det kører på den måde, Måske i kan få lagt nogle lån sammen hvis i har sådan nogle?

Måske er der noget i kan spare på? madbudget? tv-pakke? benzin? og lign.

Jeg synes i skal prøve at sætte jer ned og regne lidt på hvor der kan spares.

Det bliver for hårdt i længden at have bøvl med økonomien

Har kun et lån: billån (hvor vi betaler 1700.- hver mdr.)

Ellers har vi 4000.- til mad hver mdr. (har prøvet at skærer ned på det - kan ikke lad sig gør - ved jeg får huk for den sætning, men vi har virkelig prøvet)

Banken er ind over det - de synes vores budget ser fornuftigt ud (de har været med til at lave det)

Anmeld

31. marts 2013

esioul

Anonym skriver:

Har kun et lån: billån (hvor vi betaler 1700.- hver mdr.)

Ellers har vi 4000.- til mad hver mdr. (har prøvet at skærer ned på det - kan ikke lad sig gør - ved jeg får huk for den sætning, men vi har virkelig prøvet)

Banken er ind over det - de synes vores budget ser fornuftigt ud (de har været med til at lave det)

Øv så har jeg ikke lige flere gode råd at komme med.

Men håber i snarest har fået det hele til at flaske sig

Anmeld

31. marts 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

I har da helt sindsyge høje udgifter! Er der slet ikke noget af det, l kan skære ned på?

Alt er skåret ind til bennet (synes jeg)

Udgifter - som jeg lige kan huske dem:

Leje: 6900.-

Billån: 1700.-

Vuggestue: 3095.-

Mad: 4000.-

Benzin: 1200.- (denne mdr.)

HK: 950.-

Min mands fagforening: 1394.- (4 gange om året eller noget)

Mobiler (vi betale af på dem): mand: ca. 400.- / mig: ca. 500.-

Og så er der alt det med bilforsikring og alt det der..

Anmeld

1. april 2013

dpb

Når jeg læser et indlæg som dit, så bliver jeg nysgerrig For sidder selv med en stram økonomi, men ved også at der er lys forude... pt. er vores indkomst nemlig ikke noget at råbe hurra for da jeg er på skolebænken og kæresten på kontanthjælp stadig, da han desværre sidder lidt fast i systemet efter en bilulykke for ca.5½år siden... så der venter vi på kommunen tager sig sammen og får ham afklaret så han kan finde fleks eller pension... vores økonomi er stram fordi vi købte hus efter to indkomster i sin tid, men skæbnen ville det anderledes alligevel er det da ikke så slemt som at vi er nødt til at sælge ud af de ting vi har...

Anyway, så syntes jeg det lyder som om jeres budget er bygget op om at i betaler det beløb ind som der kommer regninger på hver mdr... er det korrekt forstået? for hvis det er sådan så vil jeg anbefale at I "deler" udgiften lidt ud på de enkelte mdr. og så indbetaler et fast beløb til jeres budgetkonto hver mdr f.eks. skriver du at din mands fagforening er kvartalsafregnet så ville jeg tage de 1394*4=5576/12= ca. 465,- om mdr.

Det kan godt være lidt kludret at forklare, men hvis du føler for det er du mere end velkommen til at skrive personligt til mig

Det er svært at råde uden lidt mere indsigt i indkomst og udgifter... og syntes det lyder lidt mystisk at banken siger det ser fornuftigt ud, hvis I står i en situation hvor I nogle mdr ikke har råd til at leve, medmindre i sælger ud af jeres ting... men håber da det hjalp at få lidt luft for frustrationerne 

Qnuz

Anmeld

1. april 2013

StudPsyk

dpb skriver:

Når jeg læser et indlæg som dit, så bliver jeg nysgerrig For sidder selv med en stram økonomi, men ved også at der er lys forude... pt. er vores indkomst nemlig ikke noget at råbe hurra for da jeg er på skolebænken og kæresten på kontanthjælp stadig, da han desværre sidder lidt fast i systemet efter en bilulykke for ca.5½år siden... så der venter vi på kommunen tager sig sammen og får ham afklaret så han kan finde fleks eller pension... vores økonomi er stram fordi vi købte hus efter to indkomster i sin tid, men skæbnen ville det anderledes alligevel er det da ikke så slemt som at vi er nødt til at sælge ud af de ting vi har...

Anyway, så syntes jeg det lyder som om jeres budget er bygget op om at i betaler det beløb ind som der kommer regninger på hver mdr... er det korrekt forstået? for hvis det er sådan så vil jeg anbefale at I "deler" udgiften lidt ud på de enkelte mdr. og så indbetaler et fast beløb til jeres budgetkonto hver mdr f.eks. skriver du at din mands fagforening er kvartalsafregnet så ville jeg tage de 1394*4=5576/12= ca. 465,- om mdr.

Det kan godt være lidt kludret at forklare, men hvis du føler for det er du mere end velkommen til at skrive personligt til mig

Det er svært at råde uden lidt mere indsigt i indkomst og udgifter... og syntes det lyder lidt mystisk at banken siger det ser fornuftigt ud, hvis I står i en situation hvor I nogle mdr ikke har råd til at leve, medmindre i sælger ud af jeres ting... men håber da det hjalp at få lidt luft for frustrationerne 

Qnuz

Jeg ville til at skrive det samme - i stedet for at i nogen måneder pludselig skal smide 10.000 ind, og en anden måned kun 2000, så giver det helt klart lidt luft at fordele det ud over året, så i ligger det samme ind hver måned. Har i ikke et budgetark, eller? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.