Hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.868 visninger
17 svar
45 synes godt om
31. marts 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den, at min søn på 2 år og jeg skulle hjem til mine forældre i går for at spise og sove, min kæreste (søn's far) havde aftalt i nogle dage at han skulle hjem til en kammerat og spille PlayStation. Vi tager hjem til mine forældre ved 14 tiden, og jeg tjekker så facebook omkring halv 5 og der har hans kammerat lagt et billede op af 3 fadøl hvor han er tagget. Jeg skriver så til min kæreste om det ikke var meningen at de skulle spille ps, han svare hertil at han drikker kun cola, hans kammerat og et par andre fyre skulle bare lige have en fyraftens øl, fair nok, tænker jeg. Men da jeg så kigger igen omkring halv 8 - 8, er der lagt 3 mere billeder denne gang af helflasker. Jeg skriver så til ham, at han skal huske at vi har en aftale næste dag (altså idag) med hans bror og hans kæreste om at børnene skal lege sammen + aftensmad, og jeg spørger samme tid om han har fået aftalt et tidspunkt med hans bror. Har svare han bare, "ja, han vrøvler bare". Siden har jeg ikke hørt fra ham. Han svarede hverken på mine sms'er eller opkald igår, eller på hans bror's (jeg skrev nemlig til ham for at høre hvad de havde fundet ud af, da min kæreste jo ikke svarede). Min søn og jeg kom hjem ved 10 tiden idag, og der var han her ikke, og han har heller ikke sovet herhjemme kan jeg se. Har prøvet igen at sms'e og ringe, men hans mobil er nu slukket!

Han har gjort det før, hvor han siger til mig at de skal en ting og så er de i byen i stedet for, hvor han ikke svare mig, og sommetider slukker hans mobil. Det skal lige siges at han i juni sidste år, var mig utro, hvor han havde gjort præcis det samme, hvor han kom hjem om morgenen kl. 9.
Han har dog aldrig været væk uden at give lyd til at sent næste dag.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, er fuldstændig lost. Er irriteret og sur, og det kan min søn jo mærke. Jeg skrev til min kæreste's kammerat i nat, og de var sammen, og om min kæreste var okay (kan jo ikke lade være med at blive lidt nervøs når jeg ikke kan få fat på ham. Han kan nemlig ikke holde til at drikke med de andre gør, men han gør det alligevel), kan se at kammeraten har læst beskeden, men han har ikke svaret på den.

Hvad skal jeg gøre? Er ved at gå ud af min gode skind!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

pak dig og jeres søn sammen og tag hjem til dine forældre og lad manden være uden lyd fra dig af i et par dage mens du og jeres søn hygger jer hjemme hos dine forældre hvis de altså har mulighed for at I kan være der at overnatte et par dage... lad ham mærke hvordan det føles at blive frosset ude...

Anmeld

31. marts 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

pak dig og jeres søn sammen og tag hjem til dine forældre og lad manden være uden lyd fra dig af i et par dage mens du og jeres søn hygger jer hjemme hos dine forældre hvis de altså har mulighed for at I kan være der at overnatte et par dage... lad ham mærke hvordan det føles at blive frosset ude...

Ønsker bare ikke at blande min forældre ind i det her. Det er min lejlighed vi bor i, så har overvejet om jeg skal pakke en taske til ham, og stille ud foran døren?! Er bange for at han igen har fundet en tøs i byen som han er taget hjem med, og har været mig utro igen.

Anmeld

31. marts 2013

Juliekp

Anonym skriver:

Sagen er den, at min søn på 2 år og jeg skulle hjem til mine forældre i går for at spise og sove, min kæreste (søn's far) havde aftalt i nogle dage at han skulle hjem til en kammerat og spille PlayStation. Vi tager hjem til mine forældre ved 14 tiden, og jeg tjekker så facebook omkring halv 5 og der har hans kammerat lagt et billede op af 3 fadøl hvor han er tagget. Jeg skriver så til min kæreste om det ikke var meningen at de skulle spille ps, han svare hertil at han drikker kun cola, hans kammerat og et par andre fyre skulle bare lige have en fyraftens øl, fair nok, tænker jeg. Men da jeg så kigger igen omkring halv 8 - 8, er der lagt 3 mere billeder denne gang af helflasker. Jeg skriver så til ham, at han skal huske at vi har en aftale næste dag (altså idag) med hans bror og hans kæreste om at børnene skal lege sammen + aftensmad, og jeg spørger samme tid om han har fået aftalt et tidspunkt med hans bror. Har svare han bare, "ja, han vrøvler bare". Siden har jeg ikke hørt fra ham. Han svarede hverken på mine sms'er eller opkald igår, eller på hans bror's (jeg skrev nemlig til ham for at høre hvad de havde fundet ud af, da min kæreste jo ikke svarede). Min søn og jeg kom hjem ved 10 tiden idag, og der var han her ikke, og han har heller ikke sovet herhjemme kan jeg se. Har prøvet igen at sms'e og ringe, men hans mobil er nu slukket!

Han har gjort det før, hvor han siger til mig at de skal en ting og så er de i byen i stedet for, hvor han ikke svare mig, og sommetider slukker hans mobil. Det skal lige siges at han i juni sidste år, var mig utro, hvor han havde gjort præcis det samme, hvor han kom hjem om morgenen kl. 9.
Han har dog aldrig været væk uden at give lyd til at sent næste dag.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, er fuldstændig lost. Er irriteret og sur, og det kan min søn jo mærke. Jeg skrev til min kæreste's kammerat i nat, og de var sammen, og om min kæreste var okay (kan jo ikke lade være med at blive lidt nervøs når jeg ikke kan få fat på ham. Han kan nemlig ikke holde til at drikke med de andre gør, men han gør det alligevel), kan se at kammeraten har læst beskeden, men han har ikke svaret på den.

Hvad skal jeg gøre? Er ved at gå ud af min gode skind!!

Det lyder ikke rart og specielt ikke hvis han har gjort det før... Der er nok desværre ikke så meget at gøre, hvis han har slukket sin mobil og vennen heller ikke svare. Så må du nok bare vente til han på et tidspunkt kommer hjem...

Jeg er benhård, så hvis min kæreste én gang havde været mig utro, havde han fået et hårdt spark i røven og goodbye. Jeg er ikke blot hans kæreste, men også hans datters mor!

Anmeld

31. marts 2013

sandramor

Først får du lige et det kan du vidst godt bruge lige nu....

Derefter vil jeg sige at jeg virkelig føler med dig.... Har selv stået i din situation for nogle år siden og det er ikke rart! Og må sige jeg sys din kæreste opfører sig som en nar!! Med jeres baggrund med hans utroskab forstår jeg simpelthen ikke han tillader sig at opføre sig sådan!!! Han lader dig i stikken med alle de grimme tanker der dukker op i hovedet.... Og det er sku bare ikke fair!!! Men ja det er han tydeligvis ligeglad med......
Så ja jeg synes rent faktisk du skal følge dit eget forslag... Pak en taske med hans tøj.. Stil den ude foran døren som du så låser og så ber du ham om at skride og kun komme tilbage når han har forstået hvad gensidig respekt er og når han har fattet at sådan nogle stunts skal han ikke lave flere af hvis i skal være sammen! Basta bum!

Anmeld

31. marts 2013

hesøth

Anonym skriver:

Ønsker bare ikke at blande min forældre ind i det her. Det er min lejlighed vi bor i, så har overvejet om jeg skal pakke en taske til ham, og stille ud foran døren?! Er bange for at han igen har fundet en tøs i byen som han er taget hjem med, og har været mig utro igen.

Jeg synes du skal sætte en taske ud til ham. Og hvis du er forholdsvis tæt med dine forældre, så fortæl dem hvad der er sket.

Med hans utro-historie in mente, så er det total uacceptabel opførsel. Han skal selv gøre sig fortjent til din og jeres søns selskab - du skal bestemt ikke bare sidde og vente på ham. Evt tag af sted til jeres aftale - og fortæl bare som det er, hvorfor han ikke er med!

Anmeld

31. marts 2013

Tranebaer

Jeg synes du er streng, at du skriver til ham med det samme han er tagget på en fadøl. Lad ham dog drikke de øl han vil, bare han er frisk til jeres aftale dagen efter.

Jeg tror det er fordi du er så anklagende fra start af, at han vælger ikke at svare dig mere. Han ville sikkert gerne i byen, og ville ikke skældes ud for det. Selvfølgelig skal han have lov til at tage i byen. Forstår godt at han ikke svarer.

Problemet er bare, at han har været utro før. Så er der altså nogle flere forholdsregler i et parforhold. Det virker som om I ikke har redet trådene ordentlig ud, dengang han var utro, for du stoler tydeligvis ikke på ham endnu. Når I har valgt at fortsætte et forhold hvor I ikke stoler på hinanden, må I sætte nogle klare regler op. Må han tage i byen? Skal han skrive en sms i løbet af aftenen? Hvad tid skal han komme hjem? Hvis ikke I har klare aftaler om det, kan du ikke rigtig blive sur - det fører i hvert fald ikke til noget. Jeg tror ikke løsningen er at du forbyder ham at drikke øl, tage i byen osv. - I må lave nogle kompromiser og aftaler om hvordan det foregår. En af aftalerne kan være at han SKAL svare på dine sms'er når du skriver! Til gengæld kan du lade være med at anklage ham for at drikke øl hvis han har lyst til øl.

Anmeld

31. marts 2013

sandramor

Tranebaer skriver:

Jeg synes du er streng, at du skriver til ham med det samme han er tagget på en fadøl. Lad ham dog drikke de øl han vil, bare han er frisk til jeres aftale dagen efter.

Jeg tror det er fordi du er så anklagende fra start af, at han vælger ikke at svare dig mere. Han ville sikkert gerne i byen, og ville ikke skældes ud for det. Selvfølgelig skal han have lov til at tage i byen. Forstår godt at han ikke svarer.

Problemet er bare, at han har været utro før. Så er der altså nogle flere forholdsregler i et parforhold. Det virker som om I ikke har redet trådene ordentlig ud, dengang han var utro, for du stoler tydeligvis ikke på ham endnu. Når I har valgt at fortsætte et forhold hvor I ikke stoler på hinanden, må I sætte nogle klare regler op. Må han tage i byen? Skal han skrive en sms i løbet af aftenen? Hvad tid skal han komme hjem? Hvis ikke I har klare aftaler om det, kan du ikke rigtig blive sur - det fører i hvert fald ikke til noget. Jeg tror ikke løsningen er at du forbyder ham at drikke øl, tage i byen osv. - I må lave nogle kompromiser og aftaler om hvordan det foregår. En af aftalerne kan være at han SKAL svare på dine sms'er når du skriver! Til gengæld kan du lade være med at anklage ham for at drikke øl hvis han har lyst til øl.

Altså måske hun reagere sådan fordi hun netop ved hvad der sker når han går på druk??
Det at han endnu ikke er kommet hjem endnu gør jo at hun med rette blir bekymret når han går på druk... Og jo egentlig et det jo fint nok at man tager på druk... Men så sig det dog istedet for at fyre en løgn af.... Det gør jo ikke tilliden bedre...

Anmeld

31. marts 2013

Anonym trådstarter

Tranebaer skriver:

Jeg har ALDRIG forbudt ham at drikke øl!! Han har sagt til mig at han har alkoholfri år, pga. at han ikke kan styre det og for at vise mig at jeg kan stole på ham. Jeg har overhovedet ikke noget imod at han tager i byen og hygger sig med hans kammerater, så længe at han er ærlig omkring det (og det har jeg gjort klar for ham flere gange) - og det er han jo tydeligvis ikke!! Så hvis jeg er strang, så er det sgu hans egen skyld!!
Hvad er meningen så med at han heller ikke svare hans bror, som havde skrevet et par beskeder til ham for at få aftalt færdig med idag?! Hvorfor ikke komme hjem og sove, og hvorfor slukke mobilen? At gøre de ting gør absolut ingenting bedre, men kun værre!
Jeg synes på ingen måde at jeg er unfair, hvis han bare er ærlig overfor mig, så bliver jeg ikke sur. Og det ved han!!

Anmeld

31. marts 2013

Tranebaer

Altså måske hun reagere sådan fordi hun netop ved hvad der sker når han går på druk??
Det at han endnu ikke er kommet hjem endnu gør jo at hun med rette blir bekymret når han går på druk... Og jo egentlig et det jo fint nok at man tager på druk... Men så sig det dog istedet for at fyre en løgn af.... Det gør jo ikke tilliden bedre...

Det er det jeg mener... De har ikke fået løst tillidsproblemerne efter hans utroskab, og de har ingen klare regler for hvad der er go og hvad der er no-go. Han mener jo tydeligvis godt at han kan tage i byen - og han VED at hun mener det modsatte, derfor gør han det alligevel uden at sige det og uden at svare. De må sætte sig ned og snakke om det og blive enige om, hvad "reglerne" er. Ærgerligt at have regler, men nødvendigt når han har været sådan en nar. 

Men ja - han håndterer det klart HELT forkert når han bare ignorerer hende og gør det alligevel. Han burde sætte sig og tage en snak med hende om hans behov og hendes - og indtil han har gjort det burde han holde sig hjemme. Men jeg synes nu også at hun håndterer det forkert, når hun skriver til ham med det samme han er tagget på en øl. Det er bare for meget... 

EDIT: Kan se han har alkoholfrit år nu... Så er det jo klart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.