Skal jeg kvitte min mødregruppe ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.192 visninger
12 svar
10 synes godt om
30. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg er virkelig i tvivl hvad jeg skal gøre
Min første Mødregruppe var fantastisk, vi ses stadig og har tæt sammenhold, vi var alle 1 gangsmødre.

Anden gang var vi blandet, 2 anden og 2 førstegangs mødre. Med stor forskel i alder på børnene, min var yngst. Hvilket gjorde vi ikke nåede langt før den første startede tilbage på arbejde, så vi nåede ikke at blive knyttet på samme måde som første gang i Mødregruppen. Vi ses ca en gang i måneden og det samme med den første, og er så svært at presse ind, især da det nogle gange må rykkes, og føler mig lidt udenfor. Den anden som i forvejen har barn, efterlader det hjemme ved sin far, den mulighed har jeg ikke og må derfor have begge unger med, og især 1 gangsmødrene er ikke glade for det, de er flinke men føler ikke meget forståelse, og er der det mindste forkølelse, vil de ikke ses med os, men børnene bliver jo forkølede i dagpleje/vuggestue, hvilket deres også gør, men er anderledes fordi mit barn er ældre. Alle børne er lige blevet 1 år. Det er som om at når vi ses, skal det være så fint med mad osv, niveuet skruet helt op, men man skal selv have mad med til børnene selvom de spiser det samme som os andre.
De er flinke og søde, men vi ses kun i Mødregruppen og ingen er interesseret i at ses ellers eller lave andre ting, og har ikke rigtig tid, føler lidt jeg kun er med fordi jeg går hjemme og er ensom, men var netop i hverdagene jeg kunne ha brugt gruppen. Føler mig malplaceret i gruppen, især den ene 1 gangsmor har jeg det lidt svært ved, vi gør ting forskellige og skal der være plads til, men hun kommer ofte med kommentarer, om de ting jeg gør er så meget i tvivl hvad jeg bør gøre, vil heller ikke svigte dem.
Har så meget brug for råd og nye øjne på det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

B&J

det lyder da bestemt ikke hyggeligt, men ja børn bliver snottet sådan er det jo ..

men jeg syntes når du har så god med din første mødergruppe så syntes jeg du skal hoppe den anden over også når i ikke har det særlig godt sammen og du føler dig uden for osv...

Anmeld

30. marts 2013

Moma

Jeg synes, du skal prioitere og være sammen med dem, der er gode for dig at være sammen med.

Hvorfor bruge tid på den anden mødregruppe, når du kan mærke kemien ikke helt er der? 

Jeg ville helt klart hoppe mødregruppe nr. 2 over og så være sammen med den første. De lyder til at være meget bedre for dig at være sammen med.

Anmeld

30. marts 2013

Anonym trådstarter

Moma skriver:

Jeg synes, du skal prioitere og være sammen med dem, der er gode for dig at være sammen med.

Hvorfor bruge tid på den anden mødregruppe, når du kan mærke kemien ikke helt er der? 

Jeg ville helt klart hoppe mødregruppe nr. 2 over og så være sammen med den første. De lyder til at være meget bedre for dig at være sammen med.

Tak, nogle ideer til hvordan man får det sagt på en pæn måde. Synes det er så svært, men har virkelig sat tvivl efter en af de andre sad og stillede en masse spørgsmål om hvordan jeg dog allerede kunne være skruk og have lyst til flere børn, når jeg har 2 relativt tætte børn, og vi er gået igang med den næste. Hun er så gravid selv og virker langtfra til at have overskud, virkede ikke glad da det var en ups'er og hun søgte måske bare gode råd, men følte samtidig hun gjorde det på en nedladende måde. Er i tvivl om jeg er for nærtaget og skulle være ærlig og snakke med dem, og lade det briste eller bære

Anmeld

30. marts 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det lyder da bestemt ikke hyggeligt, men ja børn bliver snottet sådan er det jo ..

men jeg syntes når du har så god med din første mødergruppe så syntes jeg du skal hoppe den anden over også når i ikke har det særlig godt sammen og du føler dig uden for osv...

Tak, nogle ideer til hvordan man får det sagt på en pæn måde. Synes det er så svært, men har virkelig sat tvivl efter en af de andre sad og stillede en masse spørgsmål om hvordan jeg dog allerede kunne være skruk og have lyst til flere børn, når jeg har 2 relativt tætte børn, og vi er gået igang med den næste. Hun er så gravid selv og virker langtfra til at have overskud, virkede ikke glad da det var en ups'er og hun søgte måske bare gode råd, men følte samtidig hun gjorde det på en nedladende måde. Er i tvivl om jeg er for nærtaget og skulle være ærlig og snakke med dem, og lade det briste eller bære

Anmeld

30. marts 2013

B&J

Anonym skriver:

jamen du har sikkert deres nummer også skriver du bare rigtigt mange tak for denne gang jeg er ked af at skulle forlade jer men har så mange ander ting der fylder lige nu... venlig hilsen... det syntes jeg er en super pæn måde..

Anmeld

30. marts 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jamen du har sikkert deres nummer også skriver du bare rigtigt mange tak for denne gang jeg er ked af at skulle forlade jer men har så mange ander ting der fylder lige nu... venlig hilsen... det syntes jeg er en super pæn måde..

Mange tak, var en god ide

Anmeld

30. marts 2013

Moma

B&J skriver:

Ja, god idé! 

Anmeld

30. marts 2013

LR85

B&J skriver:

rigtig god måde a skrive det på. 

Og TS - brug tiden på dem som du virkelig synes godt om og kan lide a bruge tid på

Anmeld

30. marts 2013

VIPpigen

jeg gav virkelig min mødregruppe en chance, men jeg trak mig også relativt hurtigt. alt var sat for højt, og det var virkelig en konkurrence om hvilket barn kunne mest sådan noget er bare ikke mig. 

du skaæ gøre det du føler for, og som du føler er rigtigt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.