Når man bor til leje og vaskemaskinen går i stykker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2013

Gittemor09

Tigger skriver:

Det håber jeg også. Vi er "kun" to voksne og et barn, men man bliver jo dybt afhængig af sådan en maskine.

Håber ikke du skal leve for længe uden.

nej, man kan nemlig ikke.... og slet ikke med en på 3½ og en på 5 mdr. puha kurven er allerede helt fyldt...

nej, håber jeg heller ikke... men de vil jo altid sende sådan noget ind  til reperation, så må de bare give mig en låne imens...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2013

Tigger

Gittemor09 skriver:

nej, man kan nemlig ikke.... og slet ikke med en på 3½ og en på 5 mdr. puha kurven er allerede helt fyldt...

nej, håber jeg heller ikke... men de vil jo altid sende sådan noget ind  til reperation, så må de bare give mig en låne imens...

Nej puha Et enkelt uheld med en (manglende) ble eller lignende og man er allerede håbløst bagud uden...

Du må virkelig insistere på, at de giver jer en låne, hvis de tager din med.

Anmeld

29. marts 2013

Gittemor09

Tigger skriver:

Nej puha Et enkelt uheld med en (manglende) ble eller lignende og man er allerede håbløst bagud uden...

Du må virkelig insistere på, at de giver jer en låne, hvis de tager din med.

yepp, og især med en der er begyndt på grød så får man svinet lidt hagesmækker og stofbleer som ligger i blød i håndvasken...

det gør jeg bestemt også... eller at de bare giver mig en ny med det samme

Anmeld

29. marts 2013

norenberg

Det kommer helt an på hvordan det står i lejekontrakten jeg lejer selv hus ud og der er nævnt i leje kontrakten at det må benyttes af lejer....men det eneste som jeg skal sørge for at der virker er kogeplade hvis noget går i stykker....alt andet må lejer selv sørge for hvis det pludselig går i stykker....

Anmeld

29. marts 2013

female

Tigger skriver:

Hejsa

Jeg bor til leje og min vaskemaskine er netop stået af. Det er ikke "min" vaskemaskine, da den tilhører udlejer.

Hvordan er det? Kan jeg risikere, at han sender regningen på reparation eller evt ny maskine til mig? Det har jeg slet ikke råd til pt, på den anden side er det også bare svært at undvære den.

Er ret sikker på, at det er slidtage, den er også ret gammel efterhånden.

Håber der sidder en der kan hjælpe mig, Google var ikke til den store hjælp.

På forhånd tak.

Det afhænger af, hvad der står i jeres lejekontrakt angående indvendig og udvendig vedligehold. Hvis jeres lejekontrakt følger udgangspunktet, så har lejer alene pligt til at male, hvidte og tapetsering (samt nøgler). Dette kan man imidlertid fravige i kontrakten, hvorfor I kan have aftalt en anden fordeling. Derfor skal du finde din kontrakt frem og se, hvad der står i afsnittet om vedligehold. Hvis jeres lejekontrakt er lavet på en typeformular, finder du det i § 8 (og § 11 hvis I har lavet en anden fordeling end den, der følger af lovgivningen). 

Anmeld

29. marts 2013

Tigger

female skriver:

Det afhænger af, hvad der står i jeres lejekontrakt angående indvendig og udvendig vedligehold. Hvis jeres lejekontrakt følger udgangspunktet, så har lejer alene pligt til at male, hvidte og tapetsering (samt nøgler). Dette kan man imidlertid fravige i kontrakten, hvorfor I kan have aftalt en anden fordeling. Derfor skal du finde din kontrakt frem og se, hvad der står i afsnittet om vedligehold. Hvis jeres lejekontrakt er lavet på en typeformular, finder du det i § 8 (og § 11 hvis I har lavet en anden fordeling end den, der følger af lovgivningen). 

Tak for dit svar.

Der står i kontrakten, at "den indvendige vedligeholdelse påhviler lejer".

Videre: "følgende inventar i lejeforholdets tilhører ved lejemålets indgåelse udlejer:" (og her er så vaskemaskinen nævnt)..

Jeg nåede lige at blive helt bekymret, men der står jo faktisk, sort på Hvidt, at de ting hører under udlejer (lås og nøgle under lejer)..

Har jeg ret? Jura er russisk for mig...

Anmeld

29. marts 2013

Tigger

female skriver:

Videre står der, at udvendig vedligeholdelse (som er defineret som alt det der ikke er hvidtning, tapetsering, gulvslibning) påhviler udlejer...

Anmeld

30. marts 2013

female

Tigger skriver:

Videre står der, at udvendig vedligeholdelse (som er defineret som alt det der ikke er hvidtning, tapetsering, gulvslibning) påhviler udlejer...

Ja, når der står sådan i din kontrakt, er det udlejers ansvar, så ingen grund til bekymring.

Anmeld

1. april 2013

Tigger

female skriver:

Ja, når der står sådan i din kontrakt, er det udlejers ansvar, så ingen grund til bekymring.

Mange, mange tak for hjælpen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.