Når man bor til leje og vaskemaskinen går i stykker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.018 visninger
18 svar
2 synes godt om
29. marts 2013

Tigger

Hejsa

Jeg bor til leje og min vaskemaskine er netop stået af. Det er ikke "min" vaskemaskine, da den tilhører udlejer.

Hvordan er det? Kan jeg risikere, at han sender regningen på reparation eller evt ny maskine til mig? Det har jeg slet ikke råd til pt, på den anden side er det også bare svært at undvære den.

Er ret sikker på, at det er slidtage, den er også ret gammel efterhånden.

Håber der sidder en der kan hjælpe mig, Google var ikke til den store hjælp.

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2013

MorTilEn2013Dreng

Tigger skriver:

Hejsa

Jeg bor til leje og min vaskemaskine er netop stået af. Det er ikke "min" vaskemaskine, da den tilhører udlejer.

Hvordan er det? Kan jeg risikere, at han sender regningen på reparation eller evt ny maskine til mig? Det har jeg slet ikke råd til pt, på den anden side er det også bare svært at undvære den.

På forhånd tak.

Vores vaskemaskine her stod også af. Eller det troede vi så vi skrev til udlejeren og hun sagde vi bare skulle smide den ud. Og hvis vi ville have en ny vaskemaskine måtte vi selv betale den. Men vi skulle ikke betale for den gamle

Anmeld

29. marts 2013

Michael healer

Tigger skriver:

Hejsa

På forhånd tak.

Den står da på som en ting der høre til lejemålet i lejekontrakten ikke ?

Nej du skal ikke betale for noget hvis det er udlejeres

Så kontakter du udlejer og siger at den er gået i stykker, så skal han lave den eller købe en anden

Anmeld

29. marts 2013

Tigger

Michael healer skriver:

Den står da på som en ting der høre til lejemålet i lejekontrakten ikke ?

Nej du skal ikke betale for noget hvis det er udlejeres

Så kontakter du udlejer og siger at den er gået i stykker, så skal han lave den eller købe en anden

Jo jo, den er med i lejekontrakten og det hele.

Hvor fedt altså! Der skal da også være fordele ved at bo til leje.

Mange tak for svar.

Anmeld

29. marts 2013

Tigger

MiichellaMalou skriver:

Vores vaskemaskine her stod også af. Eller det troede vi så vi skrev til udlejeren og hun sagde vi bare skulle smide den ud. Og hvis vi ville have en ny vaskemaskine måtte vi selv betale den. Men vi skulle ikke betale for den gamle

Det lyder ikke til at være helt efter bogen. medmindre altså, at I havde en særlig aftale om den inden...

Anmeld

29. marts 2013

MorTilEn2013Dreng

Tigger skriver:

Det lyder ikke til at være helt efter bogen. medmindre altså, at I havde en særlig aftale om den inden...

Det ved jeg faktisk ikke. Ved heller ikke om vaskemaskinen har stået i lejekontrakten .. Men den virker heldigvis igen

Anmeld

29. marts 2013

Gittemor09

Tigger skriver:

Hejsa

På forhånd tak.

hvis den står med i lejekontrakten er det reperation/ny for udlejers regning ligesom hvis der er køleskab, emhætte, komfur, opvasker osv.  

Anmeld

29. marts 2013

Tigger

Gittemor09 skriver:

hvis den står med i lejekontrakten er det reperation/ny for udlejers regning ligesom hvis der er køleskab, emhætte, komfur, opvasker osv.  

Tak for hjælpen, jeg ringer min udlejer i næste uge. :-)

Anmeld

29. marts 2013

Gittemor09

Tigger skriver:

Tak for hjælpen, jeg ringer min udlejer i næste uge. :-)

selv tak da

håber det går i orden hurtigt... står selv med en ny vaskemaskine der allerede er stået af (jeg købte den i januar), nu er det 3. dagen jeg kører uden og kan vaske (med to børn).... så nu skal jeg have fat på dem når de åbner

Anmeld

29. marts 2013

Tigger

Gittemor09 skriver:

selv tak da

håber det går i orden hurtigt... står selv med en ny vaskemaskine der allerede er stået af (jeg købte den i januar), nu er det 3. dagen jeg kører uden og kan vaske (med to børn).... så nu skal jeg have fat på dem når de åbner

Det håber jeg også. Vi er "kun" to voksne og et barn, men man bliver jo dybt afhængig af sådan en maskine.

Håber ikke du skal leve for længe uden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.