Hvornår ved man de er klar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.214 visninger
12 svar
16 synes godt om
28. marts 2013

Mother-love

Læste en anden tråd og blev inspireret.

Hvornår ved man de er klar til potten. Isabella er 22 mdr og har endnu ikke forsøgt med potte eller den til toilettet.

Er der noget vi skal gøre for at hjælpe hende på vej uden hun føler tvang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tog bare altid thea med ud og satte hende på potten, når jeg selv gik wc. Hun har nok været ca 1 1/2 år, også sad hun nogen gange 30 sek, andre gange et par min. For det meste kom der ik noget, hun syntes bare det var sjovt. Og på et tidspunkt begyndte jeg så at tage hende med ud på potten, når jeg ku se hun begyndte at trykke når hun sku lave. Hun kom helt af med bleen da hun var ca 2 1/2 år. Vh stine

Anmeld

28. marts 2013

L&V

michelledam skriver:

Læste en anden tråd og blev inspireret.

Hvornår ved man de er klar til potten. Isabella er 22 mdr og har endnu ikke forsøgt med potte eller den til toilettet.

Er der noget vi skal gøre for at hjælpe hende på vej uden hun føler tvang?

Det handler ikke om hvornår hun er klar men hvornår du er.. Det er nemt at tisse og lave lort i bleen så mange børn syntes det er kedeligt og træls at de pludseligt skal bruge tid på det. Så sørg for at gøre det spændende.. Ha nogle bøger eller lignende som kun kan.læses i.når man er på potte

Anmeld

28. marts 2013

Mother-love

Månsson skriver:

Det handler ikke om hvornår hun er klar men hvornår du er.. Det er nemt at tisse og lave lort i bleen så mange børn syntes det er kedeligt og træls at de pludseligt skal bruge tid på det. Så sørg for at gøre det spændende.. Ha nogle bøger eller lignende som kun kan.læses i.når man er på potte

Okay tak for svar vi må da bare igang så

Anmeld

28. marts 2013

Mother-love

StineW79 skriver:

Jeg tog bare altid thea med ud og satte hende på potten, når jeg selv gik wc. Hun har nok været ca 1 1/2 år, også sad hun nogen gange 30 sek, andre gange et par min. For det meste kom der ik noget, hun syntes bare det var sjovt. Og på et tidspunkt begyndte jeg så at tage hende med ud på potten, når jeg ku se hun begyndte at trykke når hun sku lave. Hun kom helt af med bleen da hun var ca 2 1/2 år. Vh stine

Tak for svar. Det var en god måde at gøre det på

Anmeld

28. marts 2013

Maja88

Månsson skriver:

Ej må virkelig sige noget.

Det handler da ikke om forældrenes behov men barnets... nogle børn er klar son halvanden andre først når de er over 3...

Anmeld

28. marts 2013

Clisolka

Isabella på 2,5 år er ikke helt klar endnu 

Anmeld

28. marts 2013

L&V

Maja88 skriver:

Ej må virkelig sige noget.

Det handler da ikke om forældrenes behov men barnets... nogle børn er klar son halvanden andre først når de er over 3...

Det er jeg ik enig i.. Børn bliver senere og senere renlig.. Før i tiden sku man være renlig for at komme i børnehave og der ku de klare det men i dag er de ofte over 3 og det mener jeg så absolut er forældrene med mindre der er en anden årsag end normal børne adfær

Anmeld

28. marts 2013

Maja88

Månsson skriver:

Det er jeg ik enig i.. Børn bliver senere og senere renlig.. Før i tiden sku man være renlig for at komme i børnehave og der ku de klare det men i dag er de ofte over 3 og det mener jeg så absolut er forældrene med mindre der er en anden årsag end normal børne adfær

Vi bliver nok ikke enigem. For ser mange børn i bh hvor forældre presser på for at barnet er blefri men børnene er bare ikke klar

Anmeld

28. marts 2013

Loa

Jeg ved ikke hvad der er rigtigt og forkert, men her agter vi da ikke at få Isabella renlig før hun viser lidt interesse.
Ikke fordi vi ikke gider tage udfordringen med at skippe bleen, men fordi jeg frygter et dårligt resultat hvis vi presser hende...
Hun er 2,5 og gider stadig ikke sidde på potten som vi har stående (kun et enkelte par gange har hun siddet der er øjeblik) men hun vil bestemt ikke lave noget derpå.....
Har ikke lyst til at tvinge hende eller presse på....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.