tilbage holdt skat, hvornår udbetalt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2013

Lullaby

Elgaard73 skriver:

Man hæfter ikke for gæld som er stiftet før ægteskabet... Det er kun ved gæld som man har stiftet efter at man har giftet sig.

Og kun hvis de begge har skrevet under. Hvis han feks har købt et fjernsyn via finansiering og skrevet under alene så hæfter hun ikke for det hvis han misvedligeholder det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2013

Elgaard73

Lullaby skriver:

Og kun hvis de begge har skrevet under. Hvis han feks har købt et fjernsyn via finansiering og skrevet under alene så hæfter hun ikke for det hvis han misvedligeholder det. 

Jeg skulle have formuleret mig bedre... Jeg mente gæld i forbindels med SKAT...(SU, restskat, gæld til daginstitution, gæld til det offentlige osv) Der hæfter man for hinanden, hvis det er opstået efter giftemål. 

En misligeholdt afdrags aftale på f.eks et tv, ryger jo ikke over til SKAT, men almindelig inkasso..

Anmeld

28. marts 2013

Lilje82

channie-g skriver:

sagden er den at jeg fik afvide at når jeg havde en afbetalings ordning med staten på min su gæld så ville den ikke blive trukket, men derimod udbetalt (hvilket den også gjorde sidste år) men har stadig ikke fået min overskudene skat tilbage og det samme har min mand heller ikke (han har ingen gæld til det staten), er der nogen der kan svare på hvornår de tænker de kommer, og hvis  ikke mine kommer, fair nok, men hvornår kommer min mands så (dem har de også tilbage holdt for at undersøge om han skylder noget, hvilket han ikke gør)

Jeg har ikke læst de andre svar, men de modregner ikke en su gæld, men der har været bøvl med overførelserne i går, så der er mange der hverken har fået løn, skat eller andet. Så de skal nok komme, de er. Desværre bare forsinket.

god påske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.