1990h skriver:
ja af ren nysgerrig og kedsomhed for at fordrive tiden
ren nysgerrighed. hvad plejer i at bruge jeres børnepenge på??
og hvor mange får i (afhænglig af antal børn og alder)
Jeg er alene med 2 børn på 4 og 5 år.... Så det er dem jeg får for.
Vores børnepenge plejer at gå til sorte huller. Altså, til ting som ikke er blevet dækket af de penge som går ind hver den 1.
Sorte huller, regninger, ekstra nødvendige ting, almindelig husholdning.
Oftest en tur ud at spise med ungerne, på for eksempel kineseren.
Og så i sjældne tilfælde til noget ekstravagant, som en ipad sidste gang, og denne gang en 30 års fødselsdag.
Jeg synes generelt jeg får dem strukket langt, så det virkelig føles som om man har fået en pose penge, hvilket er lækkkert.
Jeg prøver så vidt muligt at holde dem ude af det faste budget, netop for at vi kan "få en pose penge" ud af dem. Fordi det betyder at jeg kan gøre noget særligt for os når pengene kommer.
Jeg lever alene med ungerne jo, og er vant til at spare i hverdagen, og handler sådan set kun billigt ind, og altid i større mængder. så det plejer at kunne passe med at når børnepengene kommer, er vi nået til en af de måneder hvor lagrene er godt fyldte, og det kun er korttidsholdbare ting jeg skal købe til den måned. (ELSKER at have stor fyser :D )
Men nogle gange lander de i et virkelig stort sort hul, og så føles det som om det kun lige render rundt, og så får vi ingen ekstra glæder ud af det.
Sidste gang fik jeg faktisk både betalt for min nye bil (okay, ny og ny, det var en bil til 3000 kroner) og ipad'en købte jeg også kontant. Og så var der endda penge til overs fra andre ting også, fordi jeg virkelig havde formået at fylde lagrene godt op. Så sidste gang var som at vinde i Lotto...
Denne gang bliver det dog ikke heeeeelt så ekstravagant, og det kommer ikke til at føles som om jeg har fået en pose penge.
Bastian skal starte i skole, så han skal have lov at vælge sig en sprit ny rigtig fin skoletaske - Det glæder jeg mig helt vildt til.
Og jeg fylder 30 og skal holde grisefest