ren nysgerrighed. hvad plejer i at bruge jeres børnepenge på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2013

Lullaby

Tja, denne gang skal de bruges til at betale gæld ud. Nogle gange har de været brugt til ferier og andre gange hvis ungerne lige stod og manglede noget. Så her er der ikke noget fast

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

mariamiss6

1990h skriver:

ja af ren nysgerrig og kedsomhed for at fordrive tiden

ren nysgerrighed. hvad plejer i at bruge jeres børnepenge på??
og hvor mange får i (afhænglig af antal børn og alder)

Jeg er alene med 2 børn på 4 og 5 år.... Så det er dem jeg får for.

Vores børnepenge plejer at gå til sorte huller. Altså, til ting som ikke er blevet dækket af de penge som går ind hver den 1. 

Sorte huller, regninger, ekstra nødvendige ting, almindelig husholdning. 

Oftest en tur ud at spise med ungerne, på for eksempel kineseren. 

Og så i sjældne tilfælde til noget ekstravagant, som en ipad sidste gang, og denne gang en 30 års fødselsdag. 

Jeg synes generelt jeg får dem strukket langt, så det virkelig føles som om man har fået en pose penge, hvilket er lækkkert. 
Jeg prøver så vidt muligt at holde dem ude af det faste budget, netop for at vi kan "få en pose penge" ud af dem. Fordi det betyder at jeg kan gøre noget særligt for os når pengene kommer.

Jeg lever alene med ungerne jo, og er vant til at spare i hverdagen, og handler sådan set kun billigt ind, og altid i større mængder. så det plejer at kunne passe med at når børnepengene kommer, er vi nået til en af de måneder hvor lagrene er godt fyldte, og det kun er korttidsholdbare ting jeg skal købe til den måned. (ELSKER at have stor fyser :D ) 

Men nogle gange lander de i et virkelig stort sort hul, og så føles det som om det kun lige render rundt, og så får vi ingen ekstra glæder ud af det.

Sidste gang fik jeg faktisk både betalt for min nye bil (okay, ny og ny, det var en bil til 3000 kroner) og ipad'en købte jeg også kontant. Og så var der endda penge til overs fra andre ting også, fordi jeg virkelig havde formået at fylde lagrene godt op. Så sidste gang var som at vinde i Lotto... 

Denne gang bliver det dog ikke heeeeelt så ekstravagant, og det kommer ikke til at føles som om jeg har fået en pose penge. 

Bastian skal starte i skole, så han skal have lov at vælge sig en sprit ny rigtig fin skoletaske - Det glæder jeg mig helt vildt til. 

Og jeg fylder 30 og skal holde grisefest

Anmeld

26. marts 2013

Isabella_mor

ja her når de kommer så går der nogle til et par sko til villads.. og så ryger resten til en opsparing... hvor vi snakker om at vi gerne vil spare op til en bil... så jeg skal have et kørekort osv... så vi ligger en masse penge til side, incl børnepengene. Da vi ikke rigtig står og mangler hverken tøj eller møbler osv.. så går de til det.. og hvis det så er at vi kommer til at mangle noget til knægten, så køber vi det naturligvis med pengene fra opsparingen, men vi mangler så absolut ingenting til ham. vi har lige fået to sække med super fint drengetøj i str 2-4 år og regntøj og termosæt.... så der er en masse... 

Anmeld

26. marts 2013

wamse

Jeg får ca 7700, og de går til regninger og så skal min datter have fodtøj Hvis der er til det, så skal hun have lagt gulvtæppe på begge hendes værelser

Anmeld

26. marts 2013

Louise H.

Her går de til det vi lige mangler vi får 4400.

Isabella får det hun skal bruge løbende, som f.eks. tøj og sko.
Institution bliver betalt af vores løn.

Denne gang går pegene både til tøj til Isabella og en fjernvarmeregning, der blev lidt høj.

Anmeld

26. marts 2013

Lullaby*

1990h skriver:

ja af ren nysgerrig og kedsomhed for at fordrive tiden

ren nysgerrighed. hvad plejer i at bruge jeres børnepenge på??
og hvor mange får i (afhænglig af antal børn og alder)

Hos os indgår børnepengene som en del af det normale budget, da vi køber hvad hun har brug når hun mangler det..

Vi får 4266 kr hvert kvartal og hun er 2 år..

Anmeld

26. marts 2013

Den lykkelige

Den kommer ind på budgetten.. nu hvor jeg er arbejdsløs er det ikke penge der er mest af! Så intet sjov for dem! 

Anmeld

26. marts 2013

Lunae

Herhjemme har vores datter sin egen konto, hvor børnepengene bliver overført til! Når der så skal købes tøj, udstyr, legetøj osv, så bliver pengene taget derfra! Da hun brugte ble og fik mme var den udgift indregnet i budgettet, så det blev børnepenge ikke brugt til.

Vores datter får løbende hvad hun har brug for, så sommetider er pengene også brugt forud!

Anmeld

26. marts 2013

Muhmi

De indgår i budgettet... Ikke fordi der er behov for det, men hvis vi så pludselig falder over en ting de skal have, så flytter vi bare de penge vi skal bruge og køber det de skal have

Anmeld

26. marts 2013

NinaNymannMadsen

Tøj og større ting. Ellers bare hygge. Dog skal de næste par gange børneprogram bruges til bryllup.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.