ren nysgerrighed. hvad plejer i at bruge jeres børnepenge på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2013

hannetheis

Kan ikke hvad vi får til en på 2 og 5 år.

Men hvert barn får 750 på en lukket konto. Og resten går til opsparing eller det vi lige mangler.

Køber tøj osv til dem når der er behov for det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

Muffinmus

Tja, nu bruger jeg konsekvent ca 90 % af mit rådighedsbeløb af lønnen til one tre unger, så er ikke lige på pernitten hvad børnepengene angår. Alle de penge der kommer ind på min konto, både løn pg familiemedlemmer bliver stort set brugt på dem, meget lidt på hus eller mig selv
Bruger nok generelt FOR mange penge på dem, men kan ikke lade være, de er jo mit guld
Vi har altid rigeligt med fodtøj, mindst to par vinterstøvler, gummistøvler, gerne mindst to par kondisko, badesko osv. Og helst to jakker i hver sæson til dem så der er noget at skifte i mellem altid.
Flyverdragter pg skibukser så der er lidt reserve. Fuld garderobe til sommer, vinter og mellem det.
Lidt legetøj de ønsker sig, men generelt er det sjovere at finde på ,oppebørslen og så give med lidt penge til at købe noget de selv finder.
Bruger nok mellem 3000-4000 kr om måneden på tøj til dem alle tre, og så noget i ny og,næ til f.eks zoo, regnskov,rejser og alt muligt andet hyggeligt med dem. Får vel 11.000 tror jeg, ikke et beløb jeg går frygteligt meget op i.

Anmeld

26. marts 2013

lycly

Jeg får 4400 og de skal denne gang blandt andet gå til forårssko til Julia og så en røvfuld tøj i str 92, da hun snart er vokset helt ud af 86. Ellers så skal der lidt ind på hendes børneopsparing og resten indgår i budgettet

Anmeld

26. marts 2013

C-Dog

3 børn, 4000 og 4000 og 3000 ca de går til inst, tøj, sko og erstatte ting de ødelægger

Anmeld

26. marts 2013

FruK

De ryger ind på vores lønkonto og bliver ikke brugt på noget bestemt. Ting til børnene bliver købt når de mangler, uafhængigt af hvornår der kommer børnepenge. 

Vi får 2700 for den store og den lille - som vi ikke har fået for endnu - er vist godt 4000.

Anmeld

26. marts 2013

Lene Unik

Indtil nu er de fleste gået direkte på budgetkontoen. Dem for Stine hedder ungeydelse, og de kommer hver måned, og bliver bare brugt til det løse. Men da hun snart bliver 18 og udbetalingen fra Mathias også går over til måneds-udbetaling snart, så skal vi have lavet nogle ændringer, sikkert så det hele går på budgetkontoen.

Anmeld

26. marts 2013

baby012

Vi bruger dem som regel til tøj, sko osv. 

Resten ryger på en opsparring så vi altid har en buffer hvis barnevognen bliver stjålet eller sådan noget  

vi får 8600  

Anmeld

26. marts 2013

PernilleogLouis

FruK skriver:

De ryger ind på vores lønkonto og bliver ikke brugt på noget bestemt. Ting til børnene bliver købt når de mangler, uafhængigt af hvornår der kommer børnepenge. 

Vi får 2700 for den store og den lille - som vi ikke har fået for endnu - er vist godt 4000.

Sådan er det også her - der bliver købt hele tiden når jeg syns han mangler så han får ikke noget ekstra fordi der kommer børnepenge

Anmeld

26. marts 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hej,

Ungerne får jo løbende hvad de mangler, så pengene går ikke som sådan til ungerne. Penge til deres opsparing, får de hver mdr.

Vi får ca. 9000 kr.

Men de bliver brugt sådan lidt løst, denne gang har vi besluttet at bestille en tur til Lalandia i en lille uge.. Ellers står de bare og glaner på opsparingen, til lidt større oplevelser :-)

Kh Mom

Anmeld

26. marts 2013

modesty

1990h skriver:

ja af ren nysgerrig og kedsomhed for at fordrive tiden

ren nysgerrighed. hvad plejer i at bruge jeres børnepenge på??
og hvor mange får i (afhænglig af antal børn og alder)

De går til institution. Meget kedeligt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.