Min lille dreng der lige er blevet tre, spiser ikke altid aftensmad. Men han får ikke andet. Vi sørger for hver eneste dag at servere noget de kan lide, så gider de ikke spise må de lade være. Men der kommer ikke andet. Nogle gange har vi gemt hans tallerken, og når han så kommer og siger han er sulten har han fået det samme igen. Og nogle gange spiser han så af det.
Han har været lynhurtig til at fatte hvis man f.eks. Kunne få havregryn i stedet. Også for et år siden. Hvis f.eks han har været syg - så lever han af havregryn, og har måske fået det en aften efter maden. Men så vil han have det hver dag, og det skal han ikke. Så nu hedder det ikke noget efter aftensmaden. Og det er forstået nu
og vil de ikke spise, så spiser de nok bare lidt mere til morgenmad dagen efter.
Jeg var selv etkræsent barn der snildt kunne springe et måltid over hvis det ikke lige passede mig. Min mor kunne slet ikke have det, så hun lavede special mad til mig. Det lærte jeg hurtigt, og lærte ikke at spise ordentligt før jeg flyttede hjemmefra. Det gider jeg ikke nu med mine børn.
Anmeld