separationsangst og ny søskende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2013

StudPsyk

MortilElias2010 skriver:

Det må vitterligt komme an på en prøve, for aner det virkelig ikke når det er så personligt og individuelt. Måske vil hun på det tidspunkt gerne ind til sig selv igen når først hun har hørt lillebror/lillesøster græde osv. Måske får I et barn der ikke græder om natten og måske bare sover og så får I alle jeres søvn... Der er så mange udfald at det ikke er nemt at give gode råd til hvad der fungerer præcist for jer i jeres lille snarligt udvidede familie - men under alle omstændigheder, tillykke på forhånd 

Tak skal du have Vi må se det an - jeg tænkte blot om nogen måske havde erfaring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

StudPsyk

Jibbe skriver:

Frej var nøjagtig ligesådan lige op til jeg fødte. Han blev så bare puttet i vores seng og lagt i sin egen når vi kom ind. Fungerede fint. En måneds tid efter var han på eget værelse igen. Jeg tænker vent og se hvordan hun reagerer på han kommer og alle hans lyde. Hvis hun ikke trives med det så tror jeg hurtigt hun vil ind på eget værelse igen.

Det kan du have ret i! Men han reagerede ikke på babygråd om natten så?

Anmeld

25. marts 2013

StudPsyk

merethe skriver:

Jeg tror at det måske var bedst at din mand, tog en madras med ind i din datters værelse og sov derinde sammen med hende. Dig og så den lille ny kunne så ligge i sengen og amme liggende. 

Desværre - hun vil absolut ikke sove på sit værelse i øjeblikket, heller ikke selvom en af os er derinde og kun kan se os. Kun vores soveværelse virker

Anmeld

25. marts 2013

StudPsyk

Baby2påvej skriver:

Jeg ville også se tiden an!!
Hvis lillebror skal sove i din armhule når han sikkert ikke til det punkt hvor han blir ked inden du vågner ??

Jeg vågner i hvert fald når anemone søger.

Jeg er nok farvet af, at Rose var kolikbarn, så hun skreg bare de fleste nætter hvad enten hun blev ammet eller ej, om jeg var hurtig til at lægge hende til eller ej, eller vi samsov eller ej.. Ved godt det ikke er givet det bliver det samme med lillebror, men har nok en forestilling om, at det er sådan det er at have spædbørn, så det er lidt det scenario jeg ser for mig

Anmeld

25. marts 2013

StudPsyk

Maja88 skriver:

Jeg tror hun kan begynde at mærke der snart skal ske noget forandring, så derfor denne fase...

Jeg ville også hellere tage en madras ind til hende og så ligge der indtil hun sov

Det kan du have ret i.

Dog fungerer madras på hendes værelse ikke, hun vil slet ikke sove derinde lige nu, hvad enten vi er derinde eller ej

Anmeld

25. marts 2013

StudPsyk

modesty skriver:

Hvorfor kan du ikke amme liggende? Jeg kunne sagtens amme liggende i vores sofa, selvom den ikke er så bred.

Altså vores sofa er så smal, at jeg kun lige selv kan ligge der, og derfor ville jeg slet ikke turde amme liggende, da det ville kræve jeg holdt ham fast imens, hvorfor der er en ret stor risiko for han falder ned, hvis jeg kommer til at falde i søvn under amning

Anmeld

25. marts 2013

StudPsyk

Mumto3 skriver:

Jeg ville give det en chance og prøve at sove sammen alle fire i soveværelset. Det er som om at børn reagerer anderledes på lyde fra søskende end pallede andre lyde. Måske vågner hun, men detbkan også være at hun bare falder i søvn med det samme igen.

vi har med stort held haft alle vores børn i soveværelset og kender flere der har gjort det, men selvfølgelig er der forskel på børn og familier :-)

Det kan du sagtens have ret i, og det er værd at prøve! Jeg er nok farvet af, at Rose var kolikbarn og derfor SKREG hele natten, så det er nok lidt den forestilling jeg har om, hvordan det bliver med et spædbarn i hjemmet igen

Anmeld

25. marts 2013

Jibbe

Janne T. skriver:

Det kan du have ret i! Men han reagerede ikke på babygråd om natten så?

Kun hvis det var i længere tid af gangen, sådan mere end 10 min. Så det gik fint de fleste af gangene toke græd nærmest kun når han skulle spise.

Anmeld

26. marts 2013

Koen.

Janne T. skriver:

Det kunne godt ske vi skulle anskaffe en ekstra madras så, just in case! For jeg synes også, at Ls nattesøvn ikke behøver at blive forstyrret hver nat, når hans 14 dages barsel er slut, når det er mig der går hjemme (sådan er min holdning i hvert fald), så det var måske også en fin løsning til de hårde skrige-nætter

Det var ihvertfald vores løsning i starten, vi prøvede en tid at sove alle 4 sammen, men det gav bare ikke mig noget søvn fordi jeg konstant var på "vagt" overfor om Liam nu vækkede Lærke og omvendt

Jeg er af præcis samme holdning, mig der har barsel = mig der tager natteroderiet

Anmeld

26. marts 2013

2babygirls

Janne T. skriver:

Jeg er nok farvet af, at Rose var kolikbarn, så hun skreg bare de fleste nætter hvad enten hun blev ammet eller ej, om jeg var hurtig til at lægge hende til eller ej, eller vi samsov eller ej.. Ved godt det ikke er givet det bliver det samme med lillebror, men har nok en forestilling om, at det er sådan det er at have spædbørn, så det er lidt det scenario jeg ser for mig

Ja man forventet jo næsten en kopi af den anden

Anemone er ikke lige så meget et luksus barn som Madeleine, men næsten, så jeg synes du skal satse på en skøn og nem lillebror.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.