merethe skriver:
Knapper og velcrobånd er mange gange stærkere end man regner med. oplevede i en børnehave engang at en dreng sad fast i en rushebane i hætten til en flyverdragt. Hans flyverdragt var en af dem hvor hætten sidder fast til jakken med 2 trykknapper på. De 2 trykknapper kunne holde hele drengens vægt. Vi så det ske og var hurtig henne ved ham og fik ham ned, så det skete ikke ham noget. Mine børn har almindelige mormor strikhuer som ikke sidder fast på jakken eller om halsen.
Men fryser de så ikke halsen?? Lilje er utrolig varm, og har derfor kun en alm bluse på, så halsen er helt blottet hvis hun ikke har elefanthue på.... Ofte når børn "hænger" sig selv sidder de fast i nakken, så jeg tænker at hvis man klipper op i siden, og syer et stykke på med lidt velcro, så går det nemmere op fordi det er tættere på "hængestedet" (ved ikke lige hvad jeg skal kalde der hvor de sidder fast
)
kan godt være jeg skal tænke endnu længere, Hmm. Må have hjernen i blød for at finde ud af noget som funker.
Og knapper, der syntes jeg dem som sidder i tøjet i forvejen er meget stramme. Man kan lave plastikknapper løsere så de nemmere går op, det er bare at udvide den lidt efter man sætter den på...
Anmeld