Pålimning af billede ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2013

GUSO

bøllen skriver:

Nej han sagde billedet skulle limes fast , for ellers ville det begynde at bule ... 

Ahh det giver god mening, jeg har 2 billeder i 30*45 af min pige og de buler så træls, jeg har ikke tænkt over man kunne Lime dem fast

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

bøllen

K&S skriver:

Det lyder mærkeligt - vi har mange printede billeder i ramme herhjemme og vi har aldrig oplevet et bulet billede - vi har aldrig limet 

Viste heller ikke de skulle limes men det sagde han da jeg hentede det - lignede nok også et stort spørgsmåls tegn.

Måske er det noget med str at gøre ? ved det ikke. Sagde også jeg da bare troede det skulle i en ramme, han sagde at det gik mange udfra. Men det korrekte er at lime dem op.

Anmeld

23. marts 2013

bøllen

GUSO skriver:

Ahh det giver god mening, jeg har 2 billeder i 30*45 af min pige og de buler så træls, jeg har ikke tænkt over man kunne Lime dem fast

Lige præsic derfor sagde han det. Billederne kommer til at bule med tiden og sidder ikke pænt.

Det her måler 30x40 cm. Spurgte selvfølgelig ikke hvilken lim man skulle nruge og hvordan. Måske jeg skulle gå i vores lokale ramme & billede butik og høre

Anmeld

23. marts 2013

GUSO

bøllen skriver:

Lige præsic derfor sagde han det. Billederne kommer til at bule med tiden og sidder ikke pænt.

Det her måler 30x40 cm. Spurgte selvfølgelig ikke hvilken lim man skulle nruge og hvordan. Måske jeg skulle gå i vores lokale ramme & billede butik og høre

Har godt nok tænkt at det ikke så så godt ud mere hmm måske man skulle lime, men måske det allerede er for sent når nu de allerede buler, jeg tror jeg vil forhøre mig i photohandleren, tak for tip

Anmeld

23. marts 2013

bøllen

GUSO skriver:

Har godt nok tænkt at det ikke så så godt ud mere hmm måske man skulle lime, men måske det allerede er for sent når nu de allerede buler, jeg tror jeg vil forhøre mig i photohandleren, tak for tip

Så lidt da. Ham her fotografen var meget STRIKS med håndtering af billedet. Han rullede det sammen og sagde jeg først måtte tage det ud når det skulle i rammen. Og limes på. Har dog haft det ude, ved ikke hvad der skulle kunne ske, måske selv de mindste " buler " i billedet ville kunne ses

Anmeld

23. marts 2013

mariamiss6

bøllen skriver:

nej det skal limes på bag beklædningen IKKE glasset.

Ja det kunne være ellers må jeg se om jeg kan finde et hobby butik. Ellers går jeg ned til den butik vi har her i byen som sælger rammer & billeder. Kender ham så måske han kan hjælpe

Nåh, jamen det var jo det jeg sagde først? Altså at du skal sætte billedet fast på bagsiden, inden du lukker rammen af

Min far har bare brugt tape som han har foldet fordi han ikke havde noget dobbeltklæbende tape... 

Men dobbeltklæbende tape, det kunne du så bruge jo

Ellers er det da bare et ganske tyndt lag limlak/trælim tænker jeg. Det vil jo ikke komme i forbindelse med selve billedet, kun bagsiden af papiret.

Anmeld

23. marts 2013

bøllen

mariamiss6 skriver:

Nåh, jamen det var jo det jeg sagde først? Altså at du skal sætte billedet fast på bagsiden, inden du lukker rammen af

Min far har bare brugt tape som han har foldet fordi han ikke havde noget dobbeltklæbende tape... 

Men dobbeltklæbende tape, det kunne du så bruge jo

Ellers er det da bare et ganske tyndt lag limlak/trælim tænker jeg. Det vil jo ikke komme i forbindelse med selve billedet, kun bagsiden af papiret.

Jeg har nu heller ikke nævnt andet

Tape dur ikke, han sagde det skulle limes da det ellers begynder at bule, hvilket jo ikke er særlig pænt.

Så må finde ud af hvilket lim der er korrekt, vil ikke eksperimentere da jeg jo risikere billedet går til/i stykker

Anmeld

23. marts 2013

mariamiss6

bøllen skriver:

Jeg har nu heller ikke nævnt andet

Tape dur ikke, han sagde det skulle limes da det ellers begynder at bule, hvilket jo ikke er særlig pænt.

Så må finde ud af hvilket lim der er korrekt, vil ikke eksperimentere da jeg jo risikere billedet går til/i stykker

Men dobbeltklæbende tape kunne vel sagtens du?

Altså, det er jo en ikke-flydende ting, så det kan ikke skade papiret. 

Du kan bruge lige så tosset meget du har behov for, og det fås mange steder. 

Hvis du bruger nogen form for lim er der altid en chance for at komme til at gennemvæde papiret tænker jeg. 

Anyways, du finder nok på noget. 

Anmeld

23. marts 2013

bøllen

mariamiss6 skriver:

Men dobbeltklæbende tape kunne vel sagtens du?

Altså, det er jo en ikke-flydende ting, så det kan ikke skade papiret. 

Du kan bruge lige så tosset meget du har behov for, og det fås mange steder. 

Hvis du bruger nogen form for lim er der altid en chance for at komme til at gennemvæde papiret tænker jeg. 

Anyways, du finder nok på noget. 

Jeg har som sagt slet ikke forstand på det, så er nød til at forholde mig til det fotografen har sagt.

Og jeg tænker med dobbelt klæbende tape vil det nok gå galt. for kan jo ikke tape hele billedet op, eller jo men ved ikke hvor smart det er.

Så må holde mig til det han siger og finde ud af hvilket slags lim jeg skal bruge

Men tak for gode ideer

Anmeld

23. marts 2013

Jibbe

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.