Pålimning af billede ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.882 visninger
23 svar
3 synes godt om
23. marts 2013

bøllen

Har fået taget billede hos en fotograf af mindste manden. Han nævnte at billede skulle pålimes ved påsætning i ramme

HVILKEN lim bruger man til det ?

Nogen der ved det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

mariamiss6

bøllen skriver:

Har fået taget billede hos en fotograf af mindste manden. Han nævnte at billede skulle pålimes ved påsætning i ramme

Nogen der ved det ?

Øhm, har jeg aldrig hørt om. 

Men mon ikke han bar emente at i skulle sørge for at sætte billedet fast på bagstykket, før i lukker rammen af?

Altså, evt. med et stykke bukket tape, sådan at billedet ikke kan rykke rundt og ende med at hænge skævt inde bag glasset?

Anmeld

23. marts 2013

Tanja Hedelund Jensen

Hvis I bruger lim, så skal det være syrefri, ellers kan billedet blive ødelagt!

Anmeld

23. marts 2013

bøllen

mariamiss6 skriver:

Øhm, har jeg aldrig hørt om. 

Men mon ikke han bar emente at i skulle sørge for at sætte billedet fast på bagstykket, før i lukker rammen af?

Altså, evt. med et stykke bukket tape, sådan at billedet ikke kan rykke rundt og ende med at hænge skævt inde bag glasset?

Nej han sagde billedet skulle limes fast , for ellers ville det begynde at bule ... 

Anmeld

23. marts 2013

bøllen

Tanja Hedelund Jensen skriver:

Hvis I bruger lim, så skal det være syrefri, ellers kan billedet blive ødelagt!

Ved du om der er en special type lim man bruger til det ? 

Og hvor man køber det ?

Anmeld

23. marts 2013

Tanja Hedelund Jensen

bøllen skriver:

Ved du om der er en special type lim man bruger til det ? 

Og hvor man køber det ?

Nej det gør jeg desværre ikke, men vil da mene at du i kan få det i en hobby forretning 

Anmeld

23. marts 2013

bøllen

Tanja Hedelund Jensen skriver:

Nej det gør jeg desværre ikke, men vil da mene at du i kan få det i en hobby forretning 

Øv vi har ikke en hobby forretning i nærheden  

tak for hjælp... Må se om jeg kan opstøve det et sted

Anmeld

23. marts 2013

mariamiss6

bøllen skriver:

Øv vi har ikke en hobby forretning i nærheden  

tak for hjælp... Må se om jeg kan opstøve det et sted

Så prøv en bog&idé eller sådan noget. De har garanteret en idé om hvad du kan bruge. 

Men ja, så skal det vel limes til glasset. har godt nok aldrig hørt aådan et råd før. Altså, jeg kan godt se logikken. men samtidig kan billedet jo aldrig skifte ramme.

Anmeld

23. marts 2013

bøllen

mariamiss6 skriver:

Så prøv en bog&idé eller sådan noget. De har garanteret en idé om hvad du kan bruge. 

Men ja, så skal det vel limes til glasset. har godt nok aldrig hørt aådan et råd før. Altså, jeg kan godt se logikken. men samtidig kan billedet jo aldrig skifte ramme.

nej det skal limes på bag beklædningen IKKE glasset.

Ja det kunne være ellers må jeg se om jeg kan finde et hobby butik. Ellers går jeg ned til den butik vi har her i byen som sælger rammer & billeder. Kender ham så måske han kan hjælpe

Anmeld

23. marts 2013

K&S

bøllen skriver:

Nogen der ved det ?

Det lyder mærkeligt - vi har mange printede billeder i ramme herhjemme og vi har aldrig oplevet et bulet billede - vi har aldrig limet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.