Hvor tit spiser jeres baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2013

2babygirls

FamilenStorm skriver:

De spiser ofte og er også klar over at der både er tigerspring og appetit spring.. Men nu har det efterhånden stået på i lidt over en mdr.. Og min mand forslog så her til morgen om vi skulle prøve en flaske i aften, så jeg bare kunne få lidt flere sammenhængende søvn.. For bliver jo træt og i sær om aftenen...

Men tror jeg vil vende den med sp og høre hende.. For han vejer det han skal, så er ikke i tvivl om at han få det han skal.. Men bare om det er "Normalt" at han skal spise så ofte...

Nogen børn spiser jo ofte, om de er flaskebørn eller amme børn. Min store pige spiste hver 4 timer om dagen, tankede op til natten fra 18-23 og sov til kl 6/7 stykker.
Min nevø er snart 6 mdr og bor næsten ved brystet og han tager fint på. Så det er ikke sikkert at flasken er løsningen.
Men det er et forsøg værd. Så kunne din mand jo give den ene flaske

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

LMX

Sjovt. Vi står i nøjagtig samme situation. Og igår overgav jeg mig så. Ammede KL 20 og supplerede derefter med 60ml mme på flaske. MEGET tilfreds baby som herefter sov i 6 timer!

Jeg var også rigtig ked af at skulle supplere, men nu kan jeg godt se at det var det rigtige at gøre. Dog vil jeg kun give den ene flaske til natten og først efter brystet er tilbudt.

Min datter er knapt 6 uger.

Det er jo tortur tilstand at blive vækket hver 2. Time. 

Anmeld

23. marts 2013

Juliekp

FamilenStorm skriver:

Hej piger..

Er interesseret i svar både fra jer der ammer og jer der giver flaske..

Hvor ofte giver i mad?

Jeg fuldammer min søn på 2 1/2 mdr.. Og synes han spiser ofte.. Han spiser gerne hver 2. Time, med undtagelse af hans ene gode middagslur på 3-4 timer..

Det vil sige at når vi mår aften ammer jeg ved en 24 tiden, ved en 02 tiden, ved en 04 tiden og ved en 06 tiden.. Synes det er nogle korte lurer i nattetimerne..

Har tænkt lidt om det er fordi han ikke bliver mæt nok og derfor vil spise så ofte.. Det skal siges at han spiser gerne "non-stop" i 20-30 min, hvor han så selv giver slip, bliver bøvset og derefter afviser han brystet..

Om dagen er det ikke det store problem da jeg trods alt har de timer han sover hvor det ikke handler om amning :-)

Har overvejet om jeg skumme prøve at supplere med en flaske kl 24 pg se om han evt kan sove lidt længere..

Men igen hvis det er meget normalt er det jo heller ikke det jeg skal gøre..

Med hans storesøster supplerede jeg til om natten, man kan ikke huske hvornår jeg startede på det..

Han vejer et sted mellem 5,5-6 kg så han er i hvertfald ikke underernæret..

Jeg har en datter på 2 1/2 måned som får flaske. Hun får 135 ml hver 3 time, nogle gange kan der godt kun gå 1-1 1/2 time. Men om natten sover hun igennem og skal kun ha' en enkelt flaske på 135 ml

Anmeld

24. marts 2013

FamilenStorm

LMX skriver:

Sjovt. Vi står i nøjagtig samme situation. Og igår overgav jeg mig så. Ammede KL 20 og supplerede derefter med 60ml mme på flaske. MEGET tilfreds baby som herefter sov i 6 timer!

Jeg var også rigtig ked af at skulle supplere, men nu kan jeg godt se at det var det rigtige at gøre. Dog vil jeg kun give den ene flaske til natten og først efter brystet er tilbudt.

Min datter er knapt 6 uger.

Det er jo tortur tilstand at blive vækket hver 2. Time. 

Mange tak for svar

Det er nemlig tortur at blive vækket så ofte.. Og det går altså lidt ud over energiniveauet resten af dagen, hvilket jo er synd for den store...

Leger lidt med tanken om at prøve i aften, kunne være lækkert hvis det havde samme effekt her som hos dig

Anmeld

24. marts 2013

FamilenStorm

Baby2påvej skriver:

Nogen børn spiser jo ofte, om de er flaskebørn eller amme børn. Min store pige spiste hver 4 timer om dagen, tankede op til natten fra 18-23 og sov til kl 6/7 stykker.
Min nevø er snart 6 mdr og bor næsten ved brystet og han tager fint på. Så det er ikke sikkert at flasken er løsningen.
Men det er et forsøg værd. Så kunne din mand jo give den ene flaske

Ja er jo også det.. Og han er vidst en af dem der spiser rigtig ofte..

Tænker jeg måske prøver med at supplere med en flaske til om natten og se om det kan give et par timer mere.. Vil ikke have noget imod bare ar skulle op en enkelt gang om natten... Det andet bliver bare for meget i længden...

Anmeld

24. marts 2013

FamilenStorm

FruK skriver:

Min pige er fra d. 2. januar og spiser også hver 2. time dagen igennem, bortset fra hendes lange lur. Om natten sover hun dog noget længere (de nætter hvor hun ikke har ondt i maven). Fra ca. 22 til 04, så får hun en gang mad og sover videre et par timer. Hun spiser kun i ca 5 minutter pr gang. 

Nogle dage få hun en flaske ved 18-20 tiden, hvis jeg føler at der er "udsolgt" ved mig. Det har ikke givet nogen problemer her, i forhold til amningen. Jeg ammer hende så igen, inden hun bliver puttet rigtigt.

Hvis du prøver at give flaske en aften, kan du jo ret hurtigt se, om det betyder noget for søvnen - og holde op igen, hvis det ikke gør. 

Så er de nogen lunde lige gamle.. Elias er fra den 6. januar..

Tænker lidt at prøve at supplere med en flaske her i aften efter den sene amning ved en 24 tiden og ser hvordan det hjælper... VIl ikke gøre noget hvis jeg bare skal op 1 gang.. Men det andet bliver for meget når man ikke føler man når at få sovet i mellem...

Kunne lige se at hun kun spiser 5 min af gangen? Falder hun så i søvn efterfølgende?
Grunden til at jeg spørger er at det gjorde Elias også i starten.. Så syntes ikke jeg lavede andet end at amme ham, da han jo ikke kunne nå at blive rigtig mæt efter 5 min. Det viste sig så at hans tungebånd var for kort, og han blev derfor træt af at skulle sutte så meget... Efter vi fik det klippet blev det så meget bedre og han spiser nu mellem 20-30 min af gangen...

Anmeld

24. marts 2013

FamilenStorm

Juliekp skriver:

Jeg har en datter på 2 1/2 måned som får flaske. Hun får 135 ml hver 3 time, nogle gange kan der godt kun gå 1-1 1/2 time. Men om natten sover hun igennem og skal kun ha' en enkelt flaske på 135 ml

Tænker jeg prøver at supplere med en flaske til natten og ser hvordan det går... Og hvis det kan skære ned på vores ammestunder om natten er det det jeg gør, hvis ikke forsætter jeg bare som vi gør nu.. Men ih det kunne være rart at få en lidt mere sammenhængende søvn

Anmeld

24. marts 2013

FruK

FamilenStorm skriver:

Så er de nogen lunde lige gamle.. Elias er fra den 6. januar..

Tænker lidt at prøve at supplere med en flaske her i aften efter den sene amning ved en 24 tiden og ser hvordan det hjælper... VIl ikke gøre noget hvis jeg bare skal op 1 gang.. Men det andet bliver for meget når man ikke føler man når at få sovet i mellem...

Kunne lige se at hun kun spiser 5 min af gangen? Falder hun så i søvn efterfølgende?
Grunden til at jeg spørger er at det gjorde Elias også i starten.. Så syntes ikke jeg lavede andet end at amme ham, da han jo ikke kunne nå at blive rigtig mæt efter 5 min. Det viste sig så at hans tungebånd var for kort, og han blev derfor træt af at skulle sutte så meget... Efter vi fik det klippet blev det så meget bedre og han spiser nu mellem 20-30 min af gangen...

Ja, hun spiser ikke meget længere end 5, måske 10 minutter, så falder hun gerne i søvn. Men jeg har ikke indtryk af at hun ikke bliver mæt. Selvom det sidste måltid om aftenen er bryst, sover hun fint om natten. I nat sov hun fra 22 til 05. 

De aftener hvor hun ikke får flaske, men kun bliver ammet, sover hun også fint.  Når hun ind i mellem holder os vågne om natten, er det vist mest ondt i maven, der gør det.

Anmeld

24. marts 2013

FruK

24. marts 2013

FruK

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.