Hvor tit spiser jeres baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.056 visninger
20 svar
3 synes godt om
23. marts 2013

FamilenStorm

Hej piger..

Er interesseret i svar både fra jer der ammer og jer der giver flaske..

Hvor ofte giver i mad?

Jeg fuldammer min søn på 2 1/2 mdr.. Og synes han spiser ofte.. Han spiser gerne hver 2. Time, med undtagelse af hans ene gode middagslur på 3-4 timer..

Det vil sige at når vi mår aften ammer jeg ved en 24 tiden, ved en 02 tiden, ved en 04 tiden og ved en 06 tiden.. Synes det er nogle korte lurer i nattetimerne..

Har tænkt lidt om det er fordi han ikke bliver mæt nok og derfor vil spise så ofte.. Det skal siges at han spiser gerne "non-stop" i 20-30 min, hvor han så selv giver slip, bliver bøvset og derefter afviser han brystet..

Om dagen er det ikke det store problem da jeg trods alt har de timer han sover hvor det ikke handler om amning :-)

Har overvejet om jeg skumme prøve at supplere med en flaske kl 24 pg se om han evt kan sove lidt længere..

Men igen hvis det er meget normalt er det jo heller ikke det jeg skal gøre..

Med hans storesøster supplerede jeg til om natten, man kan ikke huske hvornår jeg startede på det..

Han vejer et sted mellem 5,5-6 kg så han er i hvertfald ikke underernæret..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

modesty

Hej piger..

Hvor ofte giver i mad?

Jeg fuldammer min søn på 2 1/2 mdr.. Og synes han spiser ofte.. Han spiser gerne hver 2. Time, med undtagelse af hans ene gode middagslur på 3-4 timer..

Det vil sige at når vi mår aften ammer jeg ved en 24 tiden, ved en 02 tiden, ved en 04 tiden og ved en 06 tiden.. Synes det er nogle korte lurer i nattetimerne..

Har tænkt lidt om det er fordi han ikke bliver mæt nok og derfor vil spise så ofte.. Det skal siges at han spiser gerne "non-stop" i 20-30 min, hvor han så selv giver slip, bliver bøvset og derefter afviser han brystet..

Om dagen er det ikke det store problem da jeg trods alt har de timer han sover hvor det ikke handler om amning :-)

Har overvejet om jeg skumme prøve at supplere med en flaske kl 24 pg se om han evt kan sove lidt længere..

Med hans storesøster supplerede jeg til om natten, man kan ikke huske hvornår jeg startede på det..

Min dreng spiste cirka hver anden time i dagtimerne. Jeg ammede ham i søvne inden jeg selv gik i seng kl. 23, og så spiste han typisk kl. 1 og 4 i nattetimerne. Og så tror jeg vist nok at den hed kl. 8 næste gang.

Så det er nogenlunde det samme.

Det er fuldstændig normalt at han vågner så ofte og vil spise om natten og det kan fortsætte i mange måneder endnu. Jeg ville bestemt ikke starte på flaske når han følger en rytme der er helt normal.

Anmeld

23. marts 2013

FamilenStorm

modesty skriver:

Min dreng spiste cirka hver anden time i dagtimerne. Jeg ammede ham i søvne inden jeg selv gik i seng kl. 23, og så spiste han typisk kl. 1 og 4 i nattetimerne. Og så tror jeg vist nok at den hed kl. 8 næste gang.

Så det er nogenlunde det samme.

Det er fuldstændig normalt at han vågner så ofte og vil spise om natten og det kan fortsætte i mange måneder endnu. Jeg ville bestemt ikke starte på flaske når han følger en rytme der er helt normal.

Mange tak for svar..

Det kan jeg godt se.. Så lader jeg være, for vil jo helst bare amme ham..

Det er også bare fordi det er om natten at det virker så af så meget fordi man er træt.. Det er jo kun 1 1/2 -2 timers søvn man får sammenlagt..

Men når det er normalt nok skal han jo ikke suppleres :-)

Anmeld

23. marts 2013

simone_jacobsen

FamilenStorm skriver:

Hej piger..

Hvor ofte giver i mad?

Jeg er en dem der både ammer og giver flaske..

Jeg fuldtids ammede i starten. De viste sig efter kort tid at jeg havde en voldsom overproduktion af mælk. Min dreng tog derfor ikke nok på da han aldrig fik noget sin mæthedsbehov, men kun fik slukket tørsten - i denne periode vågnede han adskillige gange om natten - indtil hans system begyndte at 'lukke' ned.

Jeg begyndte at supplere ham med mme hvilket krævede, at jeg i 14 dage gav ham hver tredje time, også om natten!
Han havde tager super flot på og jeg skar ned på flasken - i stedet for at få efter hvert måltid, fik han kun flaske 1-2 gange om dagen. Efter 14 dage med mindre flaske begyndte han, at blive mere urolig om natten og ved sidste SP besøg, havde han igen ikke taget nok på.. Så nu er vi tilbage ved, at tilbyde flaske efter hvert måltid!

Det vil sige, at min dreng, der er 9 uger, sover en god formiddags lur og en virkelig god middags lur og så sover han igen ved en 20-21 tiden hvor jeg 'vækker' ham ved en 22-23 tiden til et kort måltid og så sover han til mellem 6.00-7.30.

At din dreng vil have bryst så ofte kunne tyde på, at han ikke får fyldt maddepoterne helt op ved hver amning. Måske er hans behov større end hvad dit bryst rummer på en enkelt amning og han derfor bliver hurtigt sulten igen?
Jeg ville nok vende det med SP'en og høre hvad hun tænker, mener og tror..

Anmeld

23. marts 2013

2babygirls

FamilenStorm skriver:

Hej piger..

Hvor ofte giver i mad?

Min datter er 6 uger og pt er rytmen ( ammebarn)
Kl 5, 7, 9, 11/12 stykker, og så kan hun godt tage en lang lur på 4-5 timer, og så mad igen, og så sover gerne en lille lur igen, og så ammer jeg sidste gang kl 19/20 og så igen kl 1

Nogle dage kan jeg få hende op på 3 timer formiddag og 3/4 timer eftermiddag. Men nu er vi lige løbet ind i 8 ugers springet.

Anmeld

23. marts 2013

Tøs85

FamilenStorm skriver:

Hej piger..

Hvor ofte giver i mad?

Det må være hårdt at amme så ofte om natten.. Her gaver jeg flaske til min søn på 3 måneder, ca hver 2. eller 3. time om dagen og kl 20 ca sover han og skal for det meste kun have mad 1 gang om natten.. Vi står op kl 7.. Nogle gange vil han have 2 flasker om natten men så er han heller ikke sulten kl 7 når vi står op..

Anmeld

23. marts 2013

FamilenStorm

simone_jacobsen skriver:

Jeg er en dem der både ammer og giver flaske..

Jeg fuldtids ammede i starten. De viste sig efter kort tid at jeg havde en voldsom overproduktion af mælk. Min dreng tog derfor ikke nok på da han aldrig fik noget sin mæthedsbehov, men kun fik slukket tørsten - i denne periode vågnede han adskillige gange om natten - indtil hans system begyndte at 'lukke' ned.

Jeg begyndte at supplere ham med mme hvilket krævede, at jeg i 14 dage gav ham hver tredje time, også om natten!
Han havde tager super flot på og jeg skar ned på flasken - i stedet for at få efter hvert måltid, fik han kun flaske 1-2 gange om dagen. Efter 14 dage med mindre flaske begyndte han, at blive mere urolig om natten og ved sidste SP besøg, havde han igen ikke taget nok på.. Så nu er vi tilbage ved, at tilbyde flaske efter hvert måltid!

Det vil sige, at min dreng, der er 9 uger, sover en god formiddags lur og en virkelig god middags lur og så sover han igen ved en 20-21 tiden hvor jeg 'vækker' ham ved en 22-23 tiden til et kort måltid og så sover han til mellem 6.00-7.30.

At din dreng vil have bryst så ofte kunne tyde på, at han ikke får fyldt maddepoterne helt op ved hver amning. Måske er hans behov større end hvad dit bryst rummer på en enkelt amning og han derfor bliver hurtigt sulten igen?
Jeg ville nok vende det med SP'en og høre hvad hun tænker, mener og tror..

Mange tak for svar

Det er også den tanke jeg har tænkt om hans depoter bliver fyldt ordenligt op og det så er derfor han vil spise så ofte.. FOr synes godt nok til tider at jeg ikke laver andet end at sidde med babsen fremme

Men ja, vil da lige prøve at vende den med min SP..

Vægten har han nemlig ingen problemer med, da han ligger i den gode ende.. Så derfor jeg ikke lige kan finde ud af om det bare er sådan det er eller om det er fordi han ikke kan blive rigtig mæt...

Anmeld

23. marts 2013

FamilenStorm

Baby2påvej skriver:

Min datter er 6 uger og pt er rytmen ( ammebarn)
Kl 5, 7, 9, 11/12 stykker, og så kan hun godt tage en lang lur på 4-5 timer, og så mad igen, og så sover gerne en lille lur igen, og så ammer jeg sidste gang kl 19/20 og så igen kl 1

Nogle dage kan jeg få hende op på 3 timer formiddag og 3/4 timer eftermiddag. Men nu er vi lige løbet ind i 8 ugers springet.

De spiser ofte og er også klar over at der både er tigerspring og appetit spring.. Men nu har det efterhånden stået på i lidt over en mdr.. Og min mand forslog så her til morgen om vi skulle prøve en flaske i aften, så jeg bare kunne få lidt flere sammenhængende søvn.. For bliver jo træt og i sær om aftenen...

Men tror jeg vil vende den med sp og høre hende.. For han vejer det han skal, så er ikke i tvivl om at han få det han skal.. Men bare om det er "Normalt" at han skal spise så ofte...

Anmeld

23. marts 2013

FamilenStorm

Tøs85 skriver:

Det må være hårdt at amme så ofte om natten.. Her gaver jeg flaske til min søn på 3 måneder, ca hver 2. eller 3. time om dagen og kl 20 ca sover han og skal for det meste kun have mad 1 gang om natten.. Vi står op kl 7.. Nogle gange vil han have 2 flasker om natten men så er han heller ikke sulten kl 7 når vi står op..

Det er nemlig hårdt.. Især fordi det ikke bliver til så meget søvn ind i mellem.. Samtidig har vi også en datter på 2 1/2 år som jo også skal op om morgen, aktiveres om dagen osv.. Så kan godt mærke at når vi når kl 19 at så er energi depotet brugt op og jeg vil egentlig bare gerne sove, hvilket ikke ligefrem er gødning til vores forhold..

Begyndte nemlig også at supplere til natten da Alberte var lille, da hun begyndte at vågne ofte om natten, og der røg vi så også ned på 1 gang om natten.. Men kan bare ikke huske hvor gammel hun var på det tidspunkt og hvor ofte vi var oppe...

Anmeld

23. marts 2013

FruK

Min pige er fra d. 2. januar og spiser også hver 2. time dagen igennem, bortset fra hendes lange lur. Om natten sover hun dog noget længere (de nætter hvor hun ikke har ondt i maven). Fra ca. 22 til 04, så får hun en gang mad og sover videre et par timer. Hun spiser kun i ca 5 minutter pr gang. 

Nogle dage få hun en flaske ved 18-20 tiden, hvis jeg føler at der er "udsolgt" ved mig. Det har ikke givet nogen problemer her, i forhold til amningen. Jeg ammer hende så igen, inden hun bliver puttet rigtigt.

Hvis du prøver at give flaske en aften, kan du jo ret hurtigt se, om det betyder noget for søvnen - og holde op igen, hvis det ikke gør. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.