FamilenStorm skriver:
Hej piger..
Er interesseret i svar både fra jer der ammer og jer der giver flaske..
Hvor ofte giver i mad?
Jeg fuldammer min søn på 2 1/2 mdr.. Og synes han spiser ofte.. Han spiser gerne hver 2. Time, med undtagelse af hans ene gode middagslur på 3-4 timer..
Det vil sige at når vi mår aften ammer jeg ved en 24 tiden, ved en 02 tiden, ved en 04 tiden og ved en 06 tiden.. Synes det er nogle korte lurer i nattetimerne..
Har tænkt lidt om det er fordi han ikke bliver mæt nok og derfor vil spise så ofte.. Det skal siges at han spiser gerne "non-stop" i 20-30 min, hvor han så selv giver slip, bliver bøvset og derefter afviser han brystet..
Om dagen er det ikke det store problem da jeg trods alt har de timer han sover hvor det ikke handler om amning :-)
Har overvejet om jeg skumme prøve at supplere med en flaske kl 24 pg se om han evt kan sove lidt længere..
Men igen hvis det er meget normalt er det jo heller ikke det jeg skal gøre..
Med hans storesøster supplerede jeg til om natten, man kan ikke huske hvornår jeg startede på det..
Han vejer et sted mellem 5,5-6 kg så han er i hvertfald ikke underernæret..
Jeg er en dem der både ammer og giver flaske..
Jeg fuldtids ammede i starten. De viste sig efter kort tid at jeg havde en voldsom overproduktion af mælk. Min dreng tog derfor ikke nok på da han aldrig fik noget sin mæthedsbehov, men kun fik slukket tørsten - i denne periode vågnede han adskillige gange om natten - indtil hans system begyndte at 'lukke' ned.
Jeg begyndte at supplere ham med mme hvilket krævede, at jeg i 14 dage gav ham hver tredje time, også om natten!
Han havde tager super flot på og jeg skar ned på flasken - i stedet for at få efter hvert måltid, fik han kun flaske 1-2 gange om dagen. Efter 14 dage med mindre flaske begyndte han, at blive mere urolig om natten og ved sidste SP besøg, havde han igen ikke taget nok på.. Så nu er vi tilbage ved, at tilbyde flaske efter hvert måltid!
Det vil sige, at min dreng, der er 9 uger, sover en god formiddags lur og en virkelig god middags lur og så sover han igen ved en 20-21 tiden hvor jeg 'vækker' ham ved en 22-23 tiden til et kort måltid og så sover han til mellem 6.00-7.30.
At din dreng vil have bryst så ofte kunne tyde på, at han ikke får fyldt maddepoterne helt op ved hver amning. Måske er hans behov større end hvad dit bryst rummer på en enkelt amning og han derfor bliver hurtigt sulten igen?
Jeg ville nok vende det med SP'en og høre hvad hun tænker, mener og tror..