Ny som blogger - spørgsmål ang. anonymitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2013

Swerg

Jeg tænker om en god gammeldags dagbog med håndskrift ikke ville være et bedre alternativ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

Anonym trådstarter

Elias2010<3 skriver:

Jeg tænker om en god gammeldags dagbog med håndskrift ikke ville være et bedre alternativ? 

Det har jeg prøvet, men det fungere slet ikke for mig!
 - jeg er ikke særlig god til at tage mig sammen til at sætte mig ned og skrive i hånden, og det med at skrive det i word er heller ikke et alternativ for mig.

jeg tror at tanken om at jeg kan overbevise mig selv om at der et eller andet sted derude er bare én som gider at tage sig tid til at læse/høre om mine tanker er lidt "trøstende" på en måde, men jeg ved det ikke.. 

Anmeld

23. marts 2013

Swerg

Anonym skriver:

Det har jeg prøvet, men det fungere slet ikke for mig!
 - jeg er ikke særlig god til at tage mig sammen til at sætte mig ned og skrive i hånden, og det med at skrive det i word er heller ikke et alternativ for mig.

jeg tror at tanken om at jeg kan overbevise mig selv om at der et eller andet sted derude er bare én som gider at tage sig tid til at læse/høre om mine tanker er lidt "trøstende" på en måde, men jeg ved det ikke.. 

Hvad med psykologhjælp ??

jeg har selv gået til maaaange psykologsamtaler og det er SÅ lettende at hælde lidt af og få trøst  

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

Elias2010<3 skriver:

Hvad med psykologhjælp ??

jeg har selv gået til maaaange psykologsamtaler og det er SÅ lettende at hælde lidt af og få trøst  

Jeg går allerede til psykolog - og det er ikke det der er problemet.
Problemet er at jeg bare gerne vil have mine tanker på skrift, og jeg føler at det at blogge muligvis kan give mig det jeg ønsker... 

Anmeld

23. marts 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Lige præcis, og viser man nu f.eks. også hvordan ens hjem ser ud udvendigt - og samtidig også har billeder af området omkring en, tager det jo ikke lang tid for en der er bare en lille smule stedkendt i  det område at regne ud hvor man bor tænker jeg .. 
 - og oven i det så vil jeg bare heller ikke have det særlig godt med at ligge billeder ud på nettet af ungerne for der har jo efterhånden været en del tilfælde af fakere hvor de bruger billeder fundet på f.eks. blogs... 

Derfor er det også en rigtig god idé at vandmærke sine fotos

Anmeld

23. marts 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Hej alle sammen,

jeg har for nyligt oprettet denne blog, jeg har længe haft en bruger på blogger, men kun brugt den til at kunne kommentere andre blogs nemt og hurtigt og til at følge dem ...

for kort til siden besluttede jeg mig så for at oprette en blog, det blev så til denne - problemet er bare at jeg ønsker at være anonym, men det fungerer ikke skide godt for mig - så jeg overvejer lidt at jeg bare skriver som det passer mig for det med ikke at kalde hverken mig, kæresten, kærestens 2 børn eller lillemanden i maven ved navn, det fungerer ikke skide godt for mig.

Men kan man godt unlade at uploade billeder af en selv, ens børn og ens hjem osv. uden at bloggen bliver for kedelig?

Jeg vil nemlig gerne være så anonym som overhovedet muligt i tilfælde af at jeg skulle snakke grimt om en bekendt som så tilfældigvis finder bloggen og ved at det er os udfra billederne.

navnene kan jo være rent tilfælde, eller? 

Personligt ville det ikke interessere mig at læse en blog om en kvinde der vælger at skrive om familieliv, hvis der ikke er et eneste billede fra dagligdagen eller en særlig begivenhed. Det er min opfattelse at det netop er det der gør bloggen interesant. Hvis den handler om madopskrifter, så forventer jeg som læser at der er billeder af maden som bliver omtalt og det samme hvis det drejer sig om møbler eller mode. Det hele falder lidt til jorden uden billeder.

Jeg læste at du vil bruge den som dagbog, men hvis du ikke ønsker at "udgive" dig selv på nettet, hvorfor så ikke bare oprette et dokument i Word og så skrive hver gang der er brug for det. Når du ønsker at være helt anonym, så er det nok en bedre måde på det.

Lige et sidste input fra mig - jeg ville bestemt heller ikke læse om nogen der taler dårligt om andre mennesker uanset om det er familie eller andet. Det er ok at udtrykke sin mening på et saglig plan - og hvis man gør det så er der ingen grund til anonymitet. Heller ikke hvis det omhandler familie.

/Fenja

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Personligt ville det ikke interessere mig at læse en blog om en kvinde der vælger at skrive om familieliv, hvis der ikke er et eneste billede fra dagligdagen eller en særlig begivenhed. Det er min opfattelse at det netop er det der gør bloggen interesant. Hvis den handler om madopskrifter, så forventer jeg som læser at der er billeder af maden som bliver omtalt og det samme hvis det drejer sig om møbler eller mode. Det hele falder lidt til jorden uden billeder.

Jeg læste at du vil bruge den som dagbog, men hvis du ikke ønsker at "udgive" dig selv på nettet, hvorfor så ikke bare oprette et dokument i Word og så skrive hver gang der er brug for det. Når du ønsker at være helt anonym, så er det nok en bedre måde på det.

Lige et sidste input fra mig - jeg ville bestemt heller ikke læse om nogen der taler dårligt om andre mennesker uanset om det er familie eller andet. Det er ok at udtrykke sin mening på et saglig plan - og hvis man gør det så er der ingen grund til anonymitet. Heller ikke hvis det omhandler familie.

/Fenja

Jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at den bliver helt billedløs ... hvis jeg f.eks. vælger at lave den modesektion - så vil der jo selvfølgelig være billeder, de vil bare ikke kunne associeres med mig, min mand eller børnene... 

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

/Fenja

Og som svar på det med at tale dårligt om nogle.

Det er jo heller ikke fordi jeg direkte ahr tænkt mig at sidde at svine dem til, men jeg ved f.eks. at vi har en bekendt som ind i mellem siger nogle ting som jeg virkelig godt kan undre mig over og ofte bruger rigtig meget tid på at spekulere over. 
Og Hun ville f.eks. nemt kunne misforstå ALT hvis bare hun ved det handler om hende, spørger du hende f.eks. "Hvordan går det?" så tror hun straks at man tror der er noget fuldstændig galt med hende og himler op om at det simpelthen ikke kan være rigtigt at hun gang på gang skal svines til på den måde... noget i den stil ihvertfald 

Anmeld

23. marts 2013

Fenja09

Jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at den bliver helt billedløs ... hvis jeg f.eks. vælger at lave den modesektion - så vil der jo selvfølgelig være billeder, de vil bare ikke kunne associeres med mig, min mand eller børnene... 

Jeg opfatter det bare som om at det vil blive en ret personlig blog og det er så derfor du ønsker at den skal være anonym. For hvis omhandler møbler er det vel lige meget med at være anonym? 

I min verden skal bloggen indeholder billeder af det der skrives om, så hvis bloggeren bruger 80 % af at beskrive sin dagligdag, ja så vil jeg som læser forvente at se billeder fra det.

Men i princippet kan du jo gøre nøjagtig som du vil - så må vi bare håbe at flertallet ikke tænker som jeg  

Pøj pøj med det!

/Fenja

Anmeld

23. marts 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Og som svar på det med at tale dårligt om nogle.

Det er jo heller ikke fordi jeg direkte ahr tænkt mig at sidde at svine dem til, men jeg ved f.eks. at vi har en bekendt som ind i mellem siger nogle ting som jeg virkelig godt kan undre mig over og ofte bruger rigtig meget tid på at spekulere over. 
Og Hun ville f.eks. nemt kunne misforstå ALT hvis bare hun ved det handler om hende, spørger du hende f.eks. "Hvordan går det?" så tror hun straks at man tror der er noget fuldstændig galt med hende og himler op om at det simpelthen ikke kan være rigtigt at hun gang på gang skal svines til på den måde... noget i den stil ihvertfald 

Men hvis du skriver noget som en undren uden uden negative vendinger, så kan du vel sagtens skrive om det på din blog - også selvom at vedkommende kan læse det. Du skal bare kunne stå inde for alt hvad du skriver og så ville jeg måske konfrontere hende i det daglige i stedet for, så ved hun da at du tænker som du gør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.