Ny som blogger - spørgsmål ang. anonymitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
19 svar
4 synes godt om
23. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej alle sammen,

jeg har for nyligt oprettet denne blog, jeg har længe haft en bruger på blogger, men kun brugt den til at kunne kommentere andre blogs nemt og hurtigt og til at følge dem ...

for kort til siden besluttede jeg mig så for at oprette en blog, det blev så til denne - problemet er bare at jeg ønsker at være anonym, men det fungerer ikke skide godt for mig - så jeg overvejer lidt at jeg bare skriver som det passer mig for det med ikke at kalde hverken mig, kæresten, kærestens 2 børn eller lillemanden i maven ved navn, det fungerer ikke skide godt for mig.

Men kan man godt unlade at uploade billeder af en selv, ens børn og ens hjem osv. uden at bloggen bliver for kedelig?

Jeg vil nemlig gerne være så anonym som overhovedet muligt i tilfælde af at jeg skulle snakke grimt om en bekendt som så tilfældigvis finder bloggen og ved at det er os udfra billederne.

navnene kan jo være rent tilfælde, eller? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

lycly

Jeg tænker sådan lidt, hvad er formålet med din blog? Jeg har intet imod anonyme blogge hvis de fx handler om madlavning, indretningstips eller på andre måde er inspirerede og lærerige. Men en blog om en "helt almindelig" mor og hendes familieliv det er der jo hundredevis af blogge om. Ikke at der er noget galt med det, jeg har selv haft en blog, men den var ikke anonym den var for at venner og familie kunne følge lidt med i min datters liv og udvikling

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Jeg tænker sådan lidt, hvad er formålet med din blog? Jeg har intet imod anonyme blogge hvis de fx handler om madlavning, indretningstips eller på andre måde er inspirerede og lærerige. Men en blog om en "helt almindelig" mor og hendes familieliv det er der jo hundredevis af blogge om. Ikke at der er noget galt med det, jeg har selv haft en blog, men den var ikke anonym den var for at venner og familie kunne følge lidt med i min datters liv og udvikling

Det er mest for at holde styr på mine egne tanker, fordi jeg let bliver forvirret og ind i mellem har meget hårdt brug for at komme ud med de tanker jeg nu engang har for mine "venner" er ikke rigtigt eksisterende mere... så det er nok bare mest for min egen skyld, fordi jeg godt kan lide tanken om at der måske et eller andet sted er bare én som tager sig tid til at læse, ikke de "glade" indlæg, nok mest de triste ... dem er der ikke rigtigt nogle af lige nu ... men jeg ved at der kommer, for jeg arbejder lige nu på et længere et om de problemer jeg har haft i fortiden med psykologer osv. 

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Derudover regner jeg med at lave en seperat sektion om indretning ... eller mode, jeg kan ikke helt beslutte mig lige nu - måske begge dele.

Men lige nu, holder jeg mig til det her for at se om jeg overhovedet husker at opdatere ... 

Anmeld

23. marts 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Hej alle sammen,

jeg har for nyligt oprettet denne blog, jeg har længe haft en bruger på blogger, men kun brugt den til at kunne kommentere andre blogs nemt og hurtigt og til at følge dem ...

for kort til siden besluttede jeg mig så for at oprette en blog, det blev så til denne - problemet er bare at jeg ønsker at være anonym, men det fungerer ikke skide godt for mig - så jeg overvejer lidt at jeg bare skriver som det passer mig for det med ikke at kalde hverken mig, kæresten, kærestens 2 børn eller lillemanden i maven ved navn, det fungerer ikke skide godt for mig.

Men kan man godt unlade at uploade billeder af en selv, ens børn og ens hjem osv. uden at bloggen bliver for kedelig?

Jeg vil nemlig gerne være så anonym som overhovedet muligt i tilfælde af at jeg skulle snakke grimt om en bekendt som så tilfældigvis finder bloggen og ved at det er os udfra billederne.

navnene kan jo være rent tilfælde, eller? 

Jeg synes så ikke det er ok at tale grimt om bekendte på ens offentlige blog, så den var måske værd at overveje i første omgang

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Jeg synes så ikke det er ok at tale grimt om bekendte på ens offentlige blog, så den var måske værd at overveje i første omgang

Jeg siger heller ikke at jeg har tænkt mig at gøre det - for jeg vil da ihærdigt prøve at lade være, men derfor kan det jo godt blive opfattet anderledes ud af til... 

Anmeld

23. marts 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Jeg siger heller ikke at jeg har tænkt mig at gøre det - for jeg vil da ihærdigt prøve at lade være, men derfor kan det jo godt blive opfattet anderledes ud af til... 

Det kan jeg ikke se hvordan det skulle kunne, men vi behøver jo ikke være enige Men hvis det er den retning du måske kommer til at gå i, så ville jeg ikke lægge billeder op af mig selv eller familie, nej

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Det kan jeg ikke se hvordan det skulle kunne, men vi behøver jo ikke være enige Men hvis det er den retning du måske kommer til at gå i, så ville jeg ikke lægge billeder op af mig selv eller familie, nej

Nej det er rigtigt 

men det er jo svært at sidde her og vide hvad der kommer til at ske i fremtiden, jeg føler bare det ville være forkert at ligge billeder ind af dem - eller hvordan vi bor .. man ved jo aldrig hvem der sidder og kigger med 

Anmeld

23. marts 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Nej det er rigtigt 

men det er jo svært at sidde her og vide hvad der kommer til at ske i fremtiden, jeg føler bare det ville være forkert at ligge billeder ind af dem - eller hvordan vi bor .. man ved jo aldrig hvem der sidder og kigger med 

Det er i hvert fald noget, som man skal gøre sig nogle tanker om - jeg passer også på med hvad jeg viser af vores hjem. Fx elektronik og sådan - man behøver jo ikke lave et opslagsværk til indbrudstyvene om, hvad de kan komme efter. Ikke at vi har en skid der er noget værd, men alligevel. Man ved jo aldrig

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Det er i hvert fald noget, som man skal gøre sig nogle tanker om - jeg passer også på med hvad jeg viser af vores hjem. Fx elektronik og sådan - man behøver jo ikke lave et opslagsværk til indbrudstyvene om, hvad de kan komme efter. Ikke at vi har en skid der er noget værd, men alligevel. Man ved jo aldrig

Lige præcis, og viser man nu f.eks. også hvordan ens hjem ser ud udvendigt - og samtidig også har billeder af området omkring en, tager det jo ikke lang tid for en der er bare en lille smule stedkendt i  det område at regne ud hvor man bor tænker jeg .. 
 - og oven i det så vil jeg bare heller ikke have det særlig godt med at ligge billeder ud på nettet af ungerne for der har jo efterhånden været en del tilfælde af fakere hvor de bruger billeder fundet på f.eks. blogs... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.