Bo i KBH (og omegn) Hvor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2013

AMM00

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hej Trine.  

Flyt ind i selve Kbhs kommune. Der kan du nemlig få et ret fint tilskud, for at passe eget barn hvis man skulle få lyst til den slags... 

Her er mange gode steder. Bor i Sydhavn pt. i det nye område, og der er rigtig godt og mange børnefamilier. Der er skole og institutioner lige om hjørnet og dejlige grønne områder, havnebad og nemt til alting. 

Ellers er Frederiksberg, Valby og Østerbro også gode områder, når man har børn.

Har boet på Vesterbro før, og der er virkelig mange børnefamilier der, men det er meget by, hvis man ikke er til den slags. 

Personligt synes jeg forstaderne er lidt kedelige. Men det er jo en smagssag. Men der er jo mange børnevenlige - og vel sagtens - prisvenlige boliger i omegnskommunerne. KAB/SFB, 3b og Frederiksberg forenede boligselskaber, er de selskaber jeg lige kan nævne, som kunne have nogle interessante boliger. 

Får man så tilskud for at hjemme samme med sit eget barn eller hvordan ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

Albertsen92

Maro00 skriver:

Ja, men det gør man altså i mange kommuner.

Anmeld

23. marts 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Ja. Jeg er på ordningen pt. Det er ikke super mange penge, men nok til, at det kan køre rundt herhjemme. Der står alt om det på KBH kommunes hjemmeside, under pasningsordinger.  Du er velkommen til at skrive i privaten, hvis du har spørgsmål...

Anmeld

23. marts 2013

modesty

Hvis man står og skal flytte den vej på, hvor skal man søge hen ad. hvor er godt af bo når man har børn? 

Det kommer helt an på hvor mange penge I kan lægge om måneden til husleje? Hus eller lejlighed?

Anmeld

30. marts 2013

Trine89

Hej Trine.  

Flyt ind i selve Kbhs kommune. Der kan du nemlig få et ret fint tilskud, for at passe eget barn hvis man skulle få lyst til den slags... 

Her er mange gode steder. Bor i Sydhavn pt. i det nye område, og der er rigtig godt og mange børnefamilier. Der er skole og institutioner lige om hjørnet og dejlige grønne områder, havnebad og nemt til alting. 

Ellers er Frederiksberg, Valby og Østerbro også gode områder, når man har børn.

Har boet på Vesterbro før, og der er virkelig mange børnefamilier der, men det er meget by, hvis man ikke er til den slags. 

Personligt synes jeg forstaderne er lidt kedelige. Men det er jo en smagssag. Men der er jo mange børnevenlige - og vel sagtens - prisvenlige boliger i omegnskommunerne. KAB/SFB, 3b og Frederiksberg forenede boligselskaber, er de selskaber jeg lige kan nævne, som kunne have nogle interessante boliger. 

Ikke sikker på jeg vil kunne egne mig til at gå hjemme så længe, haha, var ved at blive liidt skør i hovedet da vi nåede hen til slutningen af barslen, hihi. 

Men tak for dine inputs søde. altid godt med noget insider viden  

Anmeld

30. marts 2013

Trine89

Tak for jeres bud allesammen.

Anmeld

1. april 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Ikke sikker på jeg vil kunne egne mig til at gå hjemme så længe, haha, var ved at blive liidt skør i hovedet da vi nåede hen til slutningen af barslen, hihi. 

Men tak for dine inputs søde. altid godt med noget insider viden  

Det var nu også mest for sjov  Men god info at have med jo... Hvis man en dag skulle få lyst eller behov for det!  

Anmeld

1. april 2013

dorthemus

Jeg er vokset op i Ballerup som er en dejlig kommune at bo i med børn. Nu bor jeg på frederiksberg og flytter aldrig!!

Anmeld

1. april 2013

Trine89

Det var nu også mest for sjov  Men god info at have med jo... Hvis man en dag skulle få lyst eller behov for det!  

Hehe. det er rigtig  

Anmeld

1. april 2013

(august)

Hej 

Vi bor nord for København i Kokkedal i et nybygget område kun med børnefamilier og det er vi rigtig glade for.

Hvis vi havde råd ville vi også gerne have hus på Frederiksberg 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.