Det er med at blive gravid efter spontan abort?+lidt brok ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2013

Monski

Maja84 skriver:

Altså hvad sker der lige, det er overhovedet ikke hendes opgave at bedømme om i vil have børn eller ej

Tror nok kroppen sørger for at komme i nul, men tror også det er meget forskelligt hvor hurtigt man bliver gravid igen, synes jeg har hørt om flere som har fået æl før de kom i nul.

Håber i snart får de ønskede streger igen

Nej hun skal nemlig ej! Og hun får det bare sagt på en så nedladende måde, du ved sådan rigtig "ja det flot, jeg ved meeeeget bedre end dig"- agtigt

Tak for svar, vi håber også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

Kløver

Monski skriver:

Nej hun skal nemlig ej! Og hun får det bare sagt på en så nedladende måde, du ved sådan rigtig "ja det flot, jeg ved meeeeget bedre end dig"- agtigt

Tak for svar, vi håber også

Øv, kan du ikke få en rigtig gyn, for hun kan da umuligt være professionelt udd

Anmeld

22. marts 2013

L&V

Monski skriver:

Aaah' okay, så kan det faktisk godt passe man har ÆL inden det er på 0 synes bare det er mega besværlig med alle de forskellige ting man får at vide

Ja det må det jo kan men ved ikke om det er typisk sådan eller hvordan..

Anmeld

23. marts 2013

ekebiv

Jeg havde en MA start december 2011,fik mens midt januar og testede positiv sidst i januar. Desværre var det den gamle graviditet der stadig var i kroppen (fik målt hcg til 15 da jeg havde testet positiv på både cb digital og strimmel) så an kan godt have både ÆL og mens med hcg i kroppen.

Anmeld

23. marts 2013

Miss Kat

Hmm efter hvad jeg fik at vide, da jeg aborterede, kan man ikke regne med, hvornår man får æl igen. Det er derfor, der er mange læger, der gerne vil have, man venter 1-3 menstruationer før man forsøger at blive gravid igen, så det er nemmere for dem at udregne termin. Altså, der kan jo også gå lang tid fra man aborterer og til man får menstruation igen. For mig gik der vist ca. 6 uger, men jeg har læst om eksempler på op til et halvt år, og så kan æl jo ikke være kommet 14 dage efter, samt jeg også blødte omkring 14 dage efter aborten. Men altså, det er jo bare, hvad jeg fik at vide.

Og hold da op en kvabodder af en gynækolog!! Det er da godt nok voldsomt uprofessionelt og meeega demotiverende!  Øv!

Anmeld

23. marts 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Altså, det der med at man skal vente, er kun noget nogle læger siger, så man lettere kan sætte en terminsdato. Men det ville jeg da være fuldstændig ligeglad med. Man skal jo nok finde ud af en terminsdato alligevel.  Kroppen kan blive gravid så snart den er klar!!

Jeg oplevede selv en abort i februar 2011 og blev allerede gravid igen i marts 2011. Mit hcg var i 0 efter en uges tid, men min abort skete også tidligt i forløbet. Der gik ca. 3 uger fra min abort startede, til jeg blev gravid igen. Hvis man er længere henne når det sker, vil hormontallet jo være højere, og det vil som oftes tage lidt ekstra tid for det at falde, og for kroppen at "finde sig selv igen".

Vil tro der ikke kommer en ny ÆL før tallet er 0 og kroppen har fundet ud af, at den ikke er gravid, og derfor skal lave en ÆL. 

Kunne, som du spurgte om, i øvrigt slet ikke mærke på min krop, at jeg lige havde haft en abort. Min graviditet var nem, og jeg havde ingen problemer med pletblødninger, smerter eller lignende.

Synes da bare i skal springe ud i det igen hvis i har lyst. Og hende lægen/gyn som udtaler sig så uprofessionelt skal bare klappe i !!!  

Anmeld

26. marts 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

HCG skal være under 5,før der kan komme ÆL igen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.