Det er med at blive gravid efter spontan abort?+lidt brok ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.207 visninger
16 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. marts 2013

Monski

Jeg synes man hører SÅ meget forskelligt!
Aborterede for 12 dage siden(en søndag) tirsdagen efter fik jeg målt mit hcg tal, mener det var på 887 og i tirsdags var det nede på 34, hvordan er det så lige?
Synes jeg oftes hører at det skal være 0 før man kan blive gravid igen, men min læge fortalte mig at jeg ville få ægløsning 14 dage efter jeg aborterede ..

- er desværre ikke hos mig egen lægen, men hos den gynækolog der er i lægehuset da det primært er hende der har med sådan noget at gøre, hun bliver ved med at sige til mig "du er også ung" "tænk på din uddannelse, størstedelen af unge mødre gennemfører den ikke. Det bliver MEGET hårdt" "selvfølgelig er du ked af det, men du har jo mange år endnu"

Jeg synes det er super uprofessionelt, jeg er ikke ét sekund i tvivl om at hun ikke synes det med børn i en ung alder er en god idé, men det er jeg jo sådan set ret ligeglad med, det er bestemt ikke derfor jeg er der.
Og jeg har jo en søn på 3, så jeg ved godt hvordan det er.

Hun sluttede faktisk vores sidste samtale af med "jeg sætter lige lidt ekstra tid af til at snakke prævention næste gang" selvom jeg har sagt at vi gerne vil igang igen med det samme!

jeg synes det er så ubehageligt når jeg skal til lægen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

L&V

Monski skriver:

Jeg synes man hører SÅ meget forskelligt!
Aborterede for 12 dage siden(en søndag) tirsdagen efter fik jeg målt mit hcg tal, mener det var på 887 og i tirsdags var det nede på 34, hvordan er det så lige?
Synes jeg oftes hører at det skal være 0 før man kan blive gravid igen, men min læge fortalte mig at jeg ville få ægløsning 14 dage efter jeg aborterede ..

- er desværre ikke hos mig egen lægen, men hos den gynækolog der er i lægehuset da det primært er hende der har med sådan noget at gøre, hun bliver ved med at sige til mig "du er også ung" "tænk på din uddannelse, størstedelen af unge mødre gennemfører den ikke. Det bliver MEGET hårdt" "selvfølgelig er du ked af det, men du har jo mange år endnu"

Jeg synes det er super uprofessionelt, jeg er ikke ét sekund i tvivl om at hun ikke synes det med børn i en ung alder er en god idé, men det er jeg jo sådan set ret ligeglad med, det er bestemt ikke derfor jeg er der.
Og jeg har jo en søn på 3, så jeg ved godt hvordan det er.

Hun sluttede faktisk vores sidste samtale af med "jeg sætter lige lidt ekstra tid af til at snakke prævention næste gang" selvom jeg har sagt at vi gerne vil igang igen med det samme!

jeg synes det er så ubehageligt når jeg skal til lægen

Er lidt i tvivl om der gemmer sig et spørgsmål? Sikke da en venlig dame Hvis man ville ha hendes mening havde man nok spurgt

Anmeld

22. marts 2013

Monski

Månsson skriver:

Er lidt i tvivl om der gemmer sig et spørgsmål? Sikke da en venlig dame Hvis man ville ha hendes mening havde man nok spurgt

Ja!
Hehe kan godt se at det blev lidt kringlet med det spørgsmål, har virkelig svært ved at formulere det
Men hvornår er det man kan blive gravid igen efter en spontan abort?
Er det først når hcg tallet er helt nede på 0?
Skal man vente til efter første menstruation?
Kan man være sikker på at have ægløsning efter 14 dage?

.. Sådan

Anmeld

22. marts 2013

L&V

Monski skriver:

Ja!
Hehe kan godt se at det blev lidt kringlet med det spørgsmål, har virkelig svært ved at formulere det
Men hvornår er det man kan blive gravid igen efter en spontan abort?
Er det først når hcg tallet er helt nede på 0?
Skal man vente til efter første menstruation?
Kan man være sikker på at have ægløsning efter 14 dage?

.. Sådan

Kan kun svare ud fra egen oplevelse.. mit hcg faldt til 0på 14 dage efter sa MEN er blevet gravid igen inden sådan set samme uge som vi mistede hvilket hvis er lidt et sær tilfælde..

Vi fik bare at vide at det med 0 var for at gøre det nemmere med en ny graviditet osv og at der ikke var nogen grund til at vente på mens..

Vi var ikke klar over det ku lade sige gøre med en graviditet oven i en sa så hvis vi havde vidst det havde vi beskyttet os til den var i 0 da det her gav en masse tvivl, forvirring osv

Anmeld

22. marts 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Mage til super uprofessionel læge skal man lede længe efter

Anmeld

22. marts 2013

Muffinmus

Jeg fik æl 3 uger efter min abort, min SA, blev gravid der og nåede ikke mens. Ved min ma gik der to år før jeg blev gravid...

Anmeld

22. marts 2013

Kløver

Altså hvad sker der lige, det er overhovedet ikke hendes opgave at bedømme om i vil have børn eller ej

Tror nok kroppen sørger for at komme i nul, men tror også det er meget forskelligt hvor hurtigt man bliver gravid igen, synes jeg har hørt om flere som har fået æl før de kom i nul.

Håber i snart får de ønskede streger igen

Anmeld

22. marts 2013

Monski

Månsson skriver:

Kan kun svare ud fra egen oplevelse.. mit hcg faldt til 0på 14 dage efter sa MEN er blevet gravid igen inden sådan set samme uge som vi mistede hvilket hvis er lidt et sær tilfælde..

Vi fik bare at vide at det med 0 var for at gøre det nemmere med en ny graviditet osv og at der ikke var nogen grund til at vente på mens..

Vi var ikke klar over det ku lade sige gøre med en graviditet oven i en sa så hvis vi havde vidst det havde vi beskyttet os til den var i 0 da det her gav en masse tvivl, forvirring osv

Aaah' okay, så kan det faktisk godt passe man har ÆL inden det er på 0 synes bare det er mega besværlig med alle de forskellige ting man får at vide

Anmeld

22. marts 2013

Monski

Omsorgsgiver skriver:

Mage til super uprofessionel læge skal man lede længe efter

Tak!! Lige præcis den reaktion jeg "håbede" på, så det ikke bare er mig der er nærtagende .. Jeg har også sagt til min kæreste at jeg ganske enkelt nægter at tage derop alene igen
Heldigvis vil han rigtig gerne med, han er også bedre til at sige "det der er sgu ikke i orden"

Anmeld

22. marts 2013

Monski

MariaE skriver:

Jeg fik æl 3 uger efter min abort, min SA, blev gravid der og nåede ikke mens. Ved min ma gik der to år før jeg blev gravid...

Fedt at hører at det alligevel godt kan gå hurtigt
Hvordan havde din krop det så under graviditeten, kunne du godt mærke at du i princippet havde været gravid længere end 9 måneder?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.