Hjælp! Mine tæer !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2013

Swerg

Nu sidder jeg hos lægevagten  

spændende hvad lægemanden siger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

Lady Marion <3

Elias2010<3 skriver:

Nu sidder jeg hos lægevagten  

spændende hvad lægemanden siger

Hvad sagde lægen ??

Det var da noget mærkeligt noget

Anmeld

23. marts 2013

Swerg

Lady Marion <3 skriver:

Hvad sagde lægen ??

Det var da noget mærkeligt noget

Lægen sagde det var gigt..

men hallo... Jeg er 21 år og så i tæerne ??? 

Jeg tror ikke på det, så har sagt nej tak til medicin og må så kontakte

min egen læge på mandag

Anmeld

23. marts 2013

Lady Marion <3

Elias2010<3 skriver:

min egen læge på mandag

Hmm hvad for noget medicin ?? Ipren ??  Hvis ikke så prøv ipren 3 gange dagligt , det er smertestillende og virker i mod mindre betændelsestilstande , måske det tager hævelsen

Anmeld

23. marts 2013

Swerg

Hmm hvad for noget medicin ?? Ipren ??  Hvis ikke så prøv ipren 3 gange dagligt , det er smertestillende og virker i mod mindre betændelsestilstande , måske det tager hævelsen

Jeg tager i forvejen 600 mg ibumetin 3 X dagligt pga kronisk bihulebetændelse.. 

Det virker ihvertfald ikke på smerterne i fødderne. ..  

Han sagde godt nok at jeg kunne supplere med alm panodil, men syntes at min nuværende dosis er rigelig høj i forvejen

Anmeld

23. marts 2013

Swerg

Lady Marion <3 skriver:

Han sagde at han kunne udskrive noget gigt medicin, men fik ikke navnet på det

Anmeld

23. marts 2013

mariamiss6

Elias2010<3 skriver:

1000 tak for dit svar . 

Jeg må køre til lægevagten lidt senere på dagen  

Får du noget vanddrivende??

nej det gør jeg ikke. Jeg vil tro, at vhis jeg tog mig VIRKELIG meget sammen, så kunne mit sikkert fikses ved at tilpasse en form for motion, og holde dte ved lige

Anmeld

23. marts 2013

KittyCatta

min egen læge på mandag

Hvorfor tror du ikke på lægen? Nu skal det selvfølgelig undersøges mere og du skal højst sandsynligt følges på reumatologisk ambulatorium.

Mange tror fejlagtigt at unge ikke kan få gigt, men det er noget værre vrøvl. Det er rigtigt at ældre mennesker ofte får gigt, men det er slidgigt som regel. Samtidig er der faktisk rigtig mange unge der idag lider af gigt. Jeg selv inklusiv. Jeg har leddegigt i hånd-, finger-, albue-, kæbe-, og ankelled. Hvis jeg var dig ville jeg tage imod det medicin du kan få. Jeg tager MTX og får jævnligt lagt blokader i leddene, når gigten er rigtig slem. En blokade er binyrebarkhormon sprøjtet direkte ind i leddet.

Hvis du har nogle spørgsmål er du selvfølgelig meget velkommen til at skrive privat til mig, eller måske tage et kig i FNUG's facebookgruppe. FNUG er Foreningen af Unge med Gigt. 

Anmeld

23. marts 2013

Swerg

KittyCatta skriver:

Hvorfor tror du ikke på lægen? Nu skal det selvfølgelig undersøges mere og du skal højst sandsynligt følges på reumatologisk ambulatorium.

Mange tror fejlagtigt at unge ikke kan få gigt, men det er noget værre vrøvl. Det er rigtigt at ældre mennesker ofte får gigt, men det er slidgigt som regel. Samtidig er der faktisk rigtig mange unge der idag lider af gigt. Jeg selv inklusiv. Jeg har leddegigt i hånd-, finger-, albue-, kæbe-, og ankelled. Hvis jeg var dig ville jeg tage imod det medicin du kan få. Jeg tager MTX og får jævnligt lagt blokader i leddene, når gigten er rigtig slem. En blokade er binyrebarkhormon sprøjtet direkte ind i leddet.

Hvis du har nogle spørgsmål er du selvfølgelig meget velkommen til at skrive privat til mig, eller måske tage et kig i FNUG's facebookgruppe. FNUG er Foreningen af Unge med Gigt. 

Mange tak for dit gode svar ! 

Anmeld

23. marts 2013

K&S

Elias2010<3 skriver:

Jeg tager i forvejen 600 mg ibumetin 3 X dagligt pga kronisk bihulebetændelse.. 

Det virker ihvertfald ikke på smerterne i fødderne. ..  

Han sagde godt nok at jeg kunne supplere med alm panodil, men syntes at min nuværende dosis er rigelig høj i forvejen

Ibumetin og Panodil er jo 2 forskellige virksomme stoffer (Ibuprofen og Paracetamol) som supplerer hinanden godt ved smertedækning, så jeg ville helt sikkert prøve at tage 2 panodiler sammen med 3 gange dagligt 

God bedring med foden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.