Arrr øv altså!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2013

Skouboe

StineW79 skriver:

Har du så ik haft problemer med blødninger og smerter osv med den? Alle jeg kender der har haft det, har haft vildt bøvl med det, og har fået den fjernet igen efter 3-4 mrd. Vh stine

Jo, jeg havde uregelmæssige blødninger og smerter i de første 6 måneder, men så vendte det og nu er jeg rigtigt glad for den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Nemesis skriver:

ladycup eller divacup er en blød sag..så den følger din krop. Den sidder også helt oppe ved livmodermunden og tørre altså ikke din slimhinde ud.

Hvis du føler du bliver helt tør at tampon, så prøv evt en mindre..altså hvor sugeevnen er mindre og skift lidt oftere.

Men jeg har hørt rigtig mange have gener i form af kramper, kraftig blødning som har skiftet til divacup og som er blevet kramperne kvit. Divacup kan genbruges igen og igen og man sparer derved en masse penge.

Jeg har efter mit sidste barn fået fjernet livmoderslimhinden og er helt blødningfri..halleluja!

Sku du selv betale for at få det gjort, eller er det noget lægen ka henvise til? Vh stine

Anmeld

22. marts 2013

morethanperfect

StineW79 skriver:

Jeg ka simpelhen ik holde ud at havde dem oppe, syntes det gør ondt, og føler at jeg bliver helt tør ( undskyld for detaljer) de gange jeg har prøvet det. Men måske man sku finde et " sådan bruger du tampon kursuse.." 

Jeg ved simpelhen heller ik hva mærke/ str tampon jeg ville sku bruge! Vh stine

Hvis den sidder dårligt er det fordi den ikke sidder rigtigt .. Den skal helt op indtil den ik kan kommer længere op Heheh ..

Jeg bruger tampax med indføringshylster .. Syns det er nemmest

Anmeld

22. marts 2013

Moma

StineW79 skriver:

Jeg kender desvære en del der har døjet en del pga spiral, og som bare har styrtblødt i flere mdr efter de har fået. Det er så end med at de til sidst har fået den fjernet igen, fordi det faktisk har været være for dem med spiral, end uden. 

Men må indrømme at jeg har overvejet at få kobberspiral, da alle jeg kender har været glade for den. Men ved det sørme ik.

Ka være om et par år, at jeg "bare" sku få fjernet understellet, så behøver man da hverken bekymre sig om mens, beskyttelse eller graviditet.... Vh stine

Det er alm spiral, hvor folk kan få styrt blødninger inkl. mig selv, men så fik jeg hormonspiral. kan ikke lige huske, om det er det samme som kobberspiral. 

Anmeld

22. marts 2013

Nemesis

StineW79 skriver:

Sku du selv betale for at få det gjort, eller er det noget lægen ka henvise til? Vh stine

Jeg blev henvist og fik det gjort helt gratis. og jeg nyder godt nok jeg er færdig med det! Til gengæld skal man jo være helt afklaret med at man så ikke får flere børn.

Anmeld

22. marts 2013

StineW79

Nemesis skriver:

Jeg blev henvist og fik det gjort helt gratis. og jeg nyder godt nok jeg er færdig med det! Til gengæld skal man jo være helt afklaret med at man så ikke får flere børn.

Ja det ka godt være at jeg sku vente et par år med det så, man ved jo aldrig om vi sku bestemme os for en nr 3. Jeg tror det nu ik, for jeg er jo 34 år og har 2 sunde og raske unger, så måske man bare ska være taknemlig for det?! 

Har du haft nogle bivirkninger ved det, hvis der ellers er nogen? Vh stine

Anmeld

22. marts 2013

StineW79

Moma skriver:

Det er alm spiral, hvor folk kan få styrt blødninger inkl. mig selv, men så fik jeg hormonspiral. kan ikke lige huske, om det er det samme som kobberspiral. 

Som jeg ligesom har forstået det, så er der ik homoner i kobberspiral. Det er noget med at den gør slimhinderne glatte. 

Syntes bare slet ik at jeg orker bøvl med i feks 6 mdr, for så bare at få den fjernet. Men må prøve at høre lægen ad om det, hvis mens bliver som den plejer.

Var bare så heldig efter første fødsel, at jeg først fik mens efter 15 mdr. Det var bare så rart at slippe. Vh stine

Anmeld

22. marts 2013

Nemesis

StineW79 skriver:

Ja det ka godt være at jeg sku vente et par år med det så, man ved jo aldrig om vi sku bestemme os for en nr 3. Jeg tror det nu ik, for jeg er jo 34 år og har 2 sunde og raske unger, så måske man bare ska være taknemlig for det?! 

Har du haft nogle bivirkninger ved det, hvis der ellers er nogen? Vh stine

nej ingen bivirkninger overhovedet. Selv min humørsvingninger i forbindelse med mens er væk. Det er virkelig en af de bedste ting jeg har gjort for mig selv.

Anmeld

22. marts 2013

StineW79

morethanperfect skriver:

Hvis den sidder dårligt er det fordi den ikke sidder rigtigt .. Den skal helt op indtil den ik kan kommer længere op Heheh ..

Jeg bruger tampax med indføringshylster .. Syns det er nemmest

Ja det er sikkert rigtig, at den sidder forkert, men jeg ka simpelhen ik regne den

Gad godt jeg ku finde ud af det. Må bare prøve igen. Vh stine

Anmeld

22. marts 2013

StineW79

Nemesis skriver:

nej ingen bivirkninger overhovedet. Selv min humørsvingninger i forbindelse med mens er væk. Det er virkelig en af de bedste ting jeg har gjort for mig selv.

Tror seriøst det ska undersøges nærmer. Orker de første 2-3 dage, hvor jeg bare har ondt og bløder så meget! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.