Arrr øv altså!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.571 visninger
25 svar
6 synes godt om
22. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja overskriften lyder måske være end det endlig er, men altså AAAAARRRRT ØVVVV ALTSÅ!!

Ja det ser nu ud til at jeg har fået min første menstruation efter fødslen for 8 1/2 mdr siden, og ja jeg ved godt at jeg er heldig at jeg har gået så længe unden det bøvl. Men havde virkelig håbet at det bare ik ville komme igen. Jeg hader at ha mens, og jeg syntes virkelig at det er noget klamt bøvl!!

Jeg har nydt friheden i ik at ha det, at jeg bare ha ku tage i svømmehallen, med mine unger osv uden at sku planlægge efter det. I det mindste ku det da ha ventet til efter sommerferien, så vi ik sku planlægge ferie rejse osv ud fra! Jeg ka ik og har aldrig ku bruge tampon, så når vi har skullet på bade ferie osv, er det blevet planlagt efter min mens ( ja det lyder skørt ) Før i tiden var jeg på p-piller, men det må jeg ik mere pga mit blodtryk, så på den måde ka jeg heller ik rykke ved det.

Ih hvor ville jeg bare ønske at man ik sku bøvle med mens! Andre der har det på bare lidt samme måde, og hva gør i ved det?? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

Louise Jørgensen

Er det fordi du ikke kan tåle tamponer? Prøv at google "ladycup" de er også til at sætte "op" og skal så tømmes. Den fylder næsten ingenting- ihvertfald ikke i forhold til en baby der skal ud samme vej

Anmeld

22. marts 2013

StineW79

Louise Jørgensen skriver:

Er det fordi du ikke kan tåle tamponer? Prøv at google "ladycup" de er også til at sætte "op" og skal så tømmes. Den fylder næsten ingenting- ihvertfald ikke i forhold til en baby der skal ud samme vej

Nej jeg ka bare ik holde ud at ha noget sat op! Og en ladycup ska jo også sættes op. Ska bare ik ha noget der ska sættes op, når jeg bløder. 

Har haft mens siden jeg var 11, og bløder rigtig meget i ca 3-4 dage, og øv hvor har jeg bare altid syntes det var træls. Har døjet voldsomt med mens kramper osv i mine "unge" dage.

De år jeg har brugt p-piller, har jeg ik blødt helt så meget, og heller ik døjet med kramper, men jeg tager på af p-piller og jeg må ik få dem mere pga mit blodtryk. Så træls. Vh stine

Anmeld

22. marts 2013

Moma

Har du overvejet hormonspiral? Der er hormoner i ja, men er lokalt.

I starten kan man godt pletbløde lidt, det er selvfølgelig generende. Men manges menstruation stopper efter ca. 6 mdr. og så er der ikke mere bøvl der.

Anmeld

22. marts 2013

Skouboe

Jeg har haft hormonspiral i lige over 2 år, og jeg har ikke haft mens i snart 1 1/2

Anmeld

22. marts 2013

morethanperfect

StineW79 skriver:

Nej jeg ka bare ik holde ud at ha noget sat op! Og en ladycup ska jo også sættes op. Ska bare ik ha noget der ska sættes op, når jeg bløder. 

Har haft mens siden jeg var 11, og bløder rigtig meget i ca 3-4 dage, og øv hvor har jeg bare altid syntes det var træls. Har døjet voldsomt med mens kramper osv i mine "unge" dage.

De år jeg har brugt p-piller, har jeg ik blødt helt så meget, og heller ik døjet med kramper, men jeg tager på af p-piller og jeg må ik få dem mere pga mit blodtryk. Så træls. Vh stine

Åh jeg har det på præcis samme måde

Syns simpelthen det er så træls !! Alt skal bare planlægges osv..

Kan heller ikke lide og bruge tamponer , men har tvunget mig selv til det , for det føles ikke så klamt som når man har bind på .. Føler mig meget mere ren ..

Prøv og vend dig til det , så er det ikke så slemt 

Anmeld

22. marts 2013

StineW79

Moma skriver:

Har du overvejet hormonspiral? Der er hormoner i ja, men er lokalt.

I starten kan man godt pletbløde lidt, det er selvfølgelig generende. Men manges menstruation stopper efter ca. 6 mdr. og så er der ikke mere bøvl der.

Jeg kender desvære en del der har døjet en del pga spiral, og som bare har styrtblødt i flere mdr efter de har fået. Det er så end med at de til sidst har fået den fjernet igen, fordi det faktisk har været være for dem med spiral, end uden. 

Men må indrømme at jeg har overvejet at få kobberspiral, da alle jeg kender har været glade for den. Men ved det sørme ik.

Ka være om et par år, at jeg "bare" sku få fjernet understellet, så behøver man da hverken bekymre sig om mens, beskyttelse eller graviditet.... Vh stine

Anmeld

22. marts 2013

StineW79

morethanperfect skriver:

Åh jeg har det på præcis samme måde

Syns simpelthen det er så træls !! Alt skal bare planlægges osv..

Kan heller ikke lide og bruge tamponer , men har tvunget mig selv til det , for det føles ikke så klamt som når man har bind på .. Føler mig meget mere ren ..

Prøv og vend dig til det , så er det ikke så slemt 

Jeg ka simpelhen ik holde ud at havde dem oppe, syntes det gør ondt, og føler at jeg bliver helt tør ( undskyld for detaljer) de gange jeg har prøvet det. Men måske man sku finde et " sådan bruger du tampon kursuse.." 

Jeg ved simpelhen heller ik hva mærke/ str tampon jeg ville sku bruge! Vh stine

Anmeld

22. marts 2013

StineW79

Skouboe skriver:

Jeg har haft hormonspiral i lige over 2 år, og jeg har ikke haft mens i snart 1 1/2

Har du så ik haft problemer med blødninger og smerter osv med den? Alle jeg kender der har haft det, har haft vildt bøvl med det, og har fået den fjernet igen efter 3-4 mrd. Vh stine

Anmeld

22. marts 2013

Nemesis

StineW79 skriver:

Jeg ka simpelhen ik holde ud at havde dem oppe, syntes det gør ondt, og føler at jeg bliver helt tør ( undskyld for detaljer) de gange jeg har prøvet det. Men måske man sku finde et " sådan bruger du tampon kursuse.." 

Jeg ved simpelhen heller ik hva mærke/ str tampon jeg ville sku bruge! Vh stine

ladycup eller divacup er en blød sag..så den følger din krop. Den sidder også helt oppe ved livmodermunden og tørre altså ikke din slimhinde ud.

Hvis du føler du bliver helt tør at tampon, så prøv evt en mindre..altså hvor sugeevnen er mindre og skift lidt oftere.

Men jeg har hørt rigtig mange have gener i form af kramper, kraftig blødning som har skiftet til divacup og som er blevet kramperne kvit. Divacup kan genbruges igen og igen og man sparer derved en masse penge.

Jeg har efter mit sidste barn fået fjernet livmoderslimhinden og er helt blødningfri..halleluja!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.