Kan ikke få iui til at give mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.642 visninger
19 svar
2 synes godt om
22. marts 2013

Anonym trådstarter

I Odense ligger en klinik som tilbyder insemination.
Der er noget jeg ikke forstår, hvis man får iui-h er chancen for graviditet mindre end ved iui-d. Og samtidig ved iui-h er chancen for tvillinger 5-10% mens den ved donoersæd iui-d er 20%

Der er vel ikke forskel på en hormon behandling og om det er mandens eller en donors sæd i sprøjten

Nogle som kan forklAre det for mig er meget forvirret

http://www.odense-ivf.dk/iui-h/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

I Odense ligger en klinik som tilbyder insemination.
Der er noget jeg ikke forstår, hvis man får iui-h er chancen for graviditet mindre end ved iui-d. Og samtidig ved iui-h er chancen for tvillinger 5-10% mens den ved donoersæd iui-d er 20%

Der er vel ikke forskel på en hormon behandling og om det er mandens eller en donors sæd i sprøjten

Nogle som kan forklAre det for mig er meget forvirret

http://www.odense-ivf.dk/iui-h/

Donersæd er jo kun af "bedste kvalitet" - ellers bliver de ikke doner
Alle mænd har jo ikke god kvalitet når de ryger i behandlingen, så det kan jo tage længere tid.

Den med tvillingerne kan være et gennemsnits måling på deres klinik, eller måske man får stærkere medicin-modner flere æg, når der skal buges doner sæd

Anmeld

22. marts 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

Donersæd er jo kun af "bedste kvalitet" - ellers bliver de ikke doner
Alle mænd har jo ikke god kvalitet når de ryger i behandlingen, så det kan jo tage længere tid.

Den med tvillingerne kan være et gennemsnits måling på deres klinik, eller måske man får stærkere medicin-modner flere æg, når der skal buges doner sæd

Ok tak, kunne bare ikke få det til at give mening, for min mand fejler ikke noget og sæden skal jo have en hvis kvalitet for insemination.

Anmeld

22. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Ok tak, kunne bare ikke få det til at give mening, for min mand fejler ikke noget og sæden skal jo have en hvis kvalitet for insemination.

jaaaaaaa......... men hjemmesiden skal jo dække mange mennesker... og ja der skal være min. 2.000.000 ..... men det højeste der er målt på min klinik er 40.000.000............ så ingen mænd er ens ... og hvis man har 40.000.000 super svømmere, så kan de jo nemmere trænge igennm på 2 æg og derfro tvillinger

1. gang var min mands kvalitet over normen
2. gang var den katastrofal lav! 900.000
3. gang var den på 3.000.000

så det kan åbenbart svinge meget

Anmeld

22. marts 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

jaaaaaaa......... men hjemmesiden skal jo dække mange mennesker... og ja der skal være min. 2.000.000 ..... men det højeste der er målt på min klinik er 40.000.000............ så ingen mænd er ens ... og hvis man har 40.000.000 super svømmere, så kan de jo nemmere trænge igennm på 2 æg og derfro tvillinger

Vildt det kan svinge så meget

Anmeld

22. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Vildt det kan svinge så meget

ja! det kom også fuldstændig bag på os, så vi var total knust da den lød på 900.000

men den kom jo op igen altså i antal-.... hø hø hø

Anmeld

22. marts 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

ja! det kom også fuldstændig bag på os, så vi var total knust da den lød på 900.000

men den kom jo op igen altså i antal-.... hø hø hø

Så dvs når vi er i behandling Lan det ødelægge et iui forsøg hvis min mand den dag har dårlig sæd selvom jeg feks havde 3 gode æg

Anmeld

22. marts 2013

esioul

gædde/gitte skriver:

Når man regner sædkvalitet - er det så ligesom den prøve man aflevere når manden udredes? - eller bliver den oprenset yderlige?

Anmeld

22. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Så dvs når vi er i behandling Lan det ødelægge et iui forsøg hvis min mand den dag har dårlig sæd selvom jeg feks havde 3 gode æg

Lægen sagde til os at hun før havde lavet en graviditet ud af 100.000, så det er ikke umuligt

men der skal jo gerne RIGTIG mange sædceller til at slå æget mørt, så 1 kan trænge ind

Hvis man pludselig oplever, det som vi gjorde, så tæller forsøget ikke med . De inserminerer stadig, men det var et forsøg uden beregning... så vi har stadig 3 førsøg tilbage

Anmeld

22. marts 2013

gædde/gitte

esioul skriver:

Når man regner sædkvalitet - er det så ligesom den prøve man aflevere når manden udredes? - eller bliver den oprenset yderlige?

den oprenses yderligere - så det KUN er de bedste af de bedste - så derfor var resultatet pludselig HELT SKOD!!!

Han er blevet pumpet med folsyre og vetaminer - og BUM 3.000.000 super svømmere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.