Hvad skal jeg gøre? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2013

Kløver

Anonym skriver:

Min mor kan jeg ikke snakke med om sådan noget

Og min mormor døde for ca. 3 år siden. Så det bliver lidt svært. Men jeg må bare se om jeg ikke kan ligge låg på mine følelser inden det ender galt

Ikke nemt

Det skal nok blive bedre med tiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

Kløver

Anonym skriver:

Min mor kan jeg ikke snakke med om sådan noget

Og min mormor døde for ca. 3 år siden. Så det bliver lidt svært. Men jeg må bare se om jeg ikke kan ligge låg på mine følelser inden det ender galt

Ikke nemt

Anmeld

22. marts 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg står desværre i en meget uheldig situation

Min søster og hendes x kæreste har været sammen i ca. 3 år. De har et barn sammen på lidt over 1 år.

Min søster har ikke behandlet sin x særlig godt, hun har ville bestemme utrolig meget over ham. Det har han selvfølgelig ikke ville finde sig i. Så de er gået fra hinanden og fundet sammen nogle gange i løbet af deres forhold. Jeg har prøvet at tage afstand fra det, da jeg helst ikke vil blande mig, men hvis de har kommet og ville snakke, så har jeg også lyttet.

Men nu er de så gået endeligt fra hinanden, og er gode venner denne gang. De har været fra hinanden i omkring en måned nu her.

Jeg er desværre begyndt at få følelser for ham, eller det har jeg haft i et halvt års tid efterhånden. Men jeg har det utrolig dårligt over det og føler mig som verdens værste søster. Men jeg kan virkelig ikke gøre for det.

Vi går bare rigtig meget op af hinanden, da han hjælper vores forældre rigtig meget. Vi snakker også rigtig godt sammen. Det er ham jeg snakker med hvis jeg er ked af det eller har en dårlig dag. Selvfølgelig også hvis jeg har en god dag. Det er bare svært at undgå ham.

Jeg kan fornemme på ham at han har det lidt på samme måde. Vi er begyndt at pjatte utrolig meget. Går og driller hinanden.

Jeg har det virkelig mærkeligt over at jeg har de her følelser. For det er bare ikke okay. Slet ikke når de har et barn sammen og at de har været sammen i 3 år. Det var noget andet hvis det havde været et kortere forhold og de ikke havde barn sammen. Min søster og jeg har været sammen med den samme fyr før, med års mellemrum, og det er ikke noget der genere os. Men at det er en hun har været sammen med så længe og har barn med, så er det pludselig noget andet.

Jeg har bare så meget lyst til ham, og jeg ved at det er gengældt

Argh!! Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har jo ikke lyst til at såre min søster ved at fortælle hende det, eller ved at gøre noget ved mine følelser. Men samtidig så er jeg bare så vildt forelsket i ham at jeg bare ikke kan ignorer det mere. Og jeg kan ikke bare ignorer ham, han kommer til at være en del af mit liv altid, da han er min elskede nevø's far. Så jeg kommer til at se ham til alle familie sammenkomster og fødselsdage.

Jeg er verdens dårligste søster

Hvis jeg var søster , ville jeg være virkelig vred .. 

Min søster havde noget kørende med min ex , 1 år efter vi slog op , og det er jeg stadig rigtig vred over , for hun har aldrig kunne se det forkerte i det ! 

Det startede også bag min ryg , men fandt senere ud af det ..

Jeg ville skynde mig at stoppe kontakten med ham desværre ..
Din søster har du for livet .. Og det ville da være træls hvis i skulle blive uvenner over sådan en dum ting  

Anmeld

22. marts 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Det kan godt være at dette her lyder lidt hårdt, men kan faktisk godt forstå du har det dårligt over det - i min verden er det slet ikke i orden. Og jeg ved godt at du ikke kan gøre for hvordan du føler, men du kunne jo lade være med at bruge ham som din fortrolige og så evt. bruge dine veninder eller søster til det. Det er klart at man bliver tættere når man vælge at dele store og små ting med èn fremfor dagligdags-snak.

Jeg ville droppe at snakke med ham om andre ting end " sikke et godt vejr det er idag" og "hvordan har min nevø det". Hold det på et svoger/svigerinde plan, det andet er i min verden alt for kompliceret og følelsesmæssigt hårdt for alle parter.

/Fenja

Jeg syntes heller ikke det er iorden at jeg føler sådan. Men det er bare svært at lave om på, jeg kan jo ikke bare smide mine følelser væk. Jeg har altid lært at man ikke skal gå imod sine følelser, men at man skal imødekomme dem, så man ikke misforstår sine egne følelser. Men i denne situation er jeg bare nød til at gå imod mine egne følelser, selvom det ikke er nemt. Men jeg vil bare hverken såre min søster eller nevø på længere sigt.

Det er ikke nemt at droppe det fortrolige med ham, for sådan har det altid været, alle de år (ca. 4år) jeg har kendt ham Og det vil da også være underligt for ham, hvis jeg skal afvise ham når han kommer til mig og vil snakke.  Jeg har heller ikke lyst til at miste det her fortrolige vi har sammen, jeg har nemlig ikke andre jeg kan snakke med om ting der går mig på og jeg er ked af.

Anmeld

22. marts 2013

M&J87

Jeg synes ikke at det er en god ide, jeg ville tage afstand fra ham, da jeg ikke vil være sammen med en som er far til min nevø/niece . OG det vil blive kompliceret hvis det bliver seriøst og i får et barn en dag, så vil de stakkels unger både være søskende og fætre/kusiner

Jeg synes at det er en dum ide, og din søster bliver nok ked af det, jeg vil ihvertald blive ked af, hvis min søster lavede noget med min x !!!!

Husk at familie kommer først.

Anmeld

22. marts 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Ikke nemt

Ja, det håber jeg godt nok.

Anmeld

22. marts 2013

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Hvis jeg var søster , ville jeg være virkelig vred .. 

Min søster havde noget kørende med min ex , 1 år efter vi slog op , og det er jeg stadig rigtig vred over , for hun har aldrig kunne se det forkerte i det ! 

Det startede også bag min ryg , men fandt senere ud af det ..

Jeg ville skynde mig at stoppe kontakten med ham desværre ..
Din søster har du for livet .. Og det ville da være træls hvis i skulle blive uvenner over sådan en dum ting  

Det er jo ikke sådan at vi har noget kørende eller noget. Han ved ikke at jeg har de her følelser for ham. Og jeg ved jo heller ikke om han gengælder mine følelser.

Jeg ville aldrig nogensinde gå bag om ryggen på min søster. Hun betyder alt for mig.

Normalt genere det os ikke hvis jeg er sammen med en af hendes x'er eller hvis hun er sammen med en af mine x'er. Det tager vi meget afslappet, for man kan jo ikke styre sine følelser, det er man ikke selv herre over. Det der er problemet, det er at de har en søn sammen, altså min nevø.  Det gør ligesom at jeg har utrolig dårlig samvittighed over det.

Anmeld

22. marts 2013

Anonym trådstarter

M&J87 skriver:

Jeg synes ikke at det er en god ide, jeg ville tage afstand fra ham, da jeg ikke vil være sammen med en som er far til min nevø/niece . OG det vil blive kompliceret hvis det bliver seriøst og i får et barn en dag, så vil de stakkels unger både være søskende og fætre/kusiner

Jeg synes at det er en dum ide, og din søster bliver nok ked af det, jeg vil ihvertald blive ked af, hvis min søster lavede noget med min x !!!!

Husk at familie kommer først.

Ja, det er også mest det jeg tænker på, at hvis vi får barn, så er de både søskende og fætter/kusine. Hvordan forklare man også lige børn sådan noget.

Jeg ønsker bare ikke at tage afstand fra ham, da han er den jeg deler alt med. Jeg har ikke andre jeg kan betro mig til som jeg kan betro mig til ham

Argh, det er svært det her.

Anmeld

22. marts 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg syntes heller ikke det er iorden at jeg føler sådan. Men det er bare svært at lave om på, jeg kan jo ikke bare smide mine følelser væk. Jeg har altid lært at man ikke skal gå imod sine følelser, men at man skal imødekomme dem, så man ikke misforstår sine egne følelser. Men i denne situation er jeg bare nød til at gå imod mine egne følelser, selvom det ikke er nemt. Men jeg vil bare hverken såre min søster eller nevø på længere sigt.

Det er ikke nemt at droppe det fortrolige med ham, for sådan har det altid været, alle de år (ca. 4år) jeg har kendt ham Og det vil da også være underligt for ham, hvis jeg skal afvise ham når han kommer til mig og vil snakke.  Jeg har heller ikke lyst til at miste det her fortrolige vi har sammen, jeg har nemlig ikke andre jeg kan snakke med om ting der går mig på og jeg er ked af.

Lige i dette her tilfælde, så ville jeg personligt sørge rigtig godt for at pakke mine følelser helt væk - også selvom det virker umuligt. Og så er du i mine øjne nødt til at finde en ny fortrolig - han kan sagtens være din ven, men du bliver nødt til at få ham på afstand. Fortæl ham evt. at du er ved at have følelser for ham, men at du ved at det aldrig vil blive dig og ham, så derfor er du nødt til at lægge det hele på is. Bum. Så er du et stykke videre. Og ja du skal gå imod dine følelser, så du vil sikkert skrive at du ikke har mulighed for det. Det er en helt alm. forsvarsmekanisme - men selvfølgelig kan du det, hvis du virkelig vil.

Det kan godt være at det vil virke underligt på ham - men hvem vil du helst såre, ham eller din søster? Forhåbentlig vælger du din søster fremfor ham.

Jeg synes virkelig at det er synd at du har ladet det komme dertil. Det skulle du have mærket for længe siden. Og ja, selvfølgelig kan du ikke gøre for det - og så alligevel. Hvis du havde taget dine forbehold, så var det måske ikke nået helt dertil hvor du er nu.

Nu har jeg selv en søster og jeg ville simpelthen føle mig så forrådt, det ville være noget af det værste. Det er en grænse der ikke skal og må overskrides. Der findes oceaner af andre mænd - så hvorfor ikke vælge en af dem istedet for din søsters eks-mand. Du må lidt ud og møde nogle andre hankøn og dele dine tanker med andre mennesker end ham.

Ovenstående er selvfølgelig min uforbeholdne mening

/Fenja

Anmeld

22. marts 2013

nielsen80

Anonym skriver:

Ja, det er også mest det jeg tænker på, at hvis vi får barn, så er de både søskende og fætter/kusine. Hvordan forklare man også lige børn sådan noget.

Jeg ønsker bare ikke at tage afstand fra ham, da han er den jeg deler alt med. Jeg har ikke andre jeg kan betro mig til som jeg kan betro mig til ham

Argh, det er svært det her.

Nu er jeg hård - er nok ikke rigtig den følelsesladen typen - men jeg synes overhovedet ikke den er svær. Det er din svoger, evt ex-svoger, det er ikke en potentiel kæreste. Punktum. Længere er den ikke.

Kan du ikke snakke med ham uden at få følelser, så må du stoppe med at snakke med ham.......du kan simpelthen ikke være andet bekendt overfor din søster og nevø. Hvis du synes det for mærkeligt bare at stoppe med, så må du jo fortælle ham, at du er ved at udvikle følelser for ham, det hverken vil eller kan du tillade, derfor må I afbryde jeres samtaler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.