Jeg synes da ikke de bliver svinet til i nogle af eksemplerne... 
Tilsvining ville være at kalde dem røvhuller, idioter osv.
Måske "I skulle skamme jer" er lige over grænsen, men ellers synes jeg da folk er forholdsvis konstruktive 
Jeg synes faktisk at klagerne er ret reelle og uden klager ville mange ting jo ikke blive forbedret.
Jeg er helt enig i at man skal klage, hvis man føler sig uretfærdigt behandlet, men det er altså ikke at blive uretfærdigt behandlet, hvis man f.eks. bliver spurgt om man vil have en lottokupon med. Eller ved at legetøjet står på to byggeborde under hhv. drenge og pigelegetøj. Eller ved at brokke sig over prisen, hvis den egentlig bare kommer forbrugeren til fordel. Eller generelt bare brokker sig over det mindste.
Ser tit kunder der brokker sig over det mindste. Har tidligere taget imod klager over egen person, med sager som f.eks. at smykkerne lå i en rodekasse i stedet for på et stativ, at vi ikke havde en speciel vare hjemme som kunden gerne ville have. I'm so sorry, men der er altså også andre kunder end dig. Og når der tilmed står i reklamen at der er begrænset antal og du kommer fredag eftermiddag, så skal du altså ikke kunne regne med at få varen og endda kalde mig for grimme ting, som luder, møgtøs osv.
Har tidligere fundet en side, hvor en gravid salgsassistent var blevet overrumplet af en gammel dame, der ikke mente at hun kunne tage vare på barnet, uagtet at hun ikke kendte pigen og hendes baggrund.
Mange kunder handler med hovedet under armen, og ser ikke andre end dem selv. I 8 ud af 10 klager er det altså kunden selv der har lavet fejlen. Vi er gerne behjælpelige, men det er vi kun hvis I opfører os ordentlig overfor os.
Det skal lige tilføjes at jeg elsker mit arbejde og for alt i verden ikke vil bytte det væk, specielt ikke de kunder der har forståelse for at vi kun er mennesker. Har ligeså mange kunder, der roser personalet (hvis ikke flere), som der er kunder der bare brokker sig over alt og intet.
Puha, det blev langt. Håber du forstår essensen af det jeg mener!