Hash og glasskår møder småbørn om morgenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2009

Cris

Så er det ikke kun i Vesterbro i Kph, hvor der sker så nogle ting!!!! hehe

Hvad tror I, at der sker med de der unge mennesker... Jeg synes, at der er rigtigt mange der laver den slags "ballade"...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2009

Honningblomst

Hvor er forældrene henne til de unge mennesker...har de slet ikke styr på hvor de færdes henne....det synes jeg virkelig er et kæmpe problem, at mange forældre bare lader deres unge være uden den halve nat uden de aner hvor. Sådan var det bestemt ikke hjemme hos mig og sådan bliver det ikke med mine drenge..omsorg og kærlighed er vel i høj grad også at passe på, sige stop og sætte grænser og stille krav. Nå, men det var lidt et sidsspring her...jeg ville ikke være så bekymret, nu der er fokus på, så finder de snart et andet sted at være.
Knus Eva.

Anmeld

28. juni 2009

Vinker

Eva skriver:

Hvor er forældrene henne til de unge mennesker...har de slet ikke styr på hvor de færdes henne....det synes jeg virkelig er et kæmpe problem, at mange forældre bare lader deres unge være uden den halve nat uden de aner hvor. Sådan var det bestemt ikke hjemme hos mig og sådan bliver det ikke med mine drenge..omsorg og kærlighed er vel i høj grad også at passe på, sige stop og sætte grænser og stille krav. Nå, men det var lidt et sidsspring her...jeg ville ikke være så bekymret, nu der er fokus på, så finder de snart et andet sted at være.
Knus Eva.

Det er netop også mine tanker; hvor er forældrene henne? Jeg har svært ved at forstå at man kan være så ligeglade med ens børn! Og hvad er det der sker siden de unge er blevet sådan? Der er virkelig sket meget de seneste år - Det er skræmmende, synes jeg!

Håber også det hjælper at der blir skrevet om det i avisen mm. og at de unge fatter hvor stort et problem deres ballade gir! Det er jo ikke kun det med at de smider deres rester alle steder. Det er også det med at de smadrer legepladsen så de skal bruge penge på at købe nyt og reparerer. Det kan deres budget jo ikke holde til så pengene til forbedring og udvikling blir små!

Anmeld

28. juni 2009

Honningblomst

Vinker skriver:

Det er netop også mine tanker; hvor er forældrene henne? Jeg har svært ved at forstå at man kan være så ligeglade med ens børn! Og hvad er det der sker siden de unge er blevet sådan? Der er virkelig sket meget de seneste år - Det er skræmmende, synes jeg!

Håber også det hjælper at der blir skrevet om det i avisen mm. og at de unge fatter hvor stort et problem deres ballade gir! Det er jo ikke kun det med at de smider deres rester alle steder. Det er også det med at de smadrer legepladsen så de skal bruge penge på at købe nyt og reparerer. Det kan deres budget jo ikke holde til så pengene til forbedring og udvikling blir små!

Ja, det må vi jo spørge os selv om som forældre...hvilke værdier giver vi vores børn med videre...er de vant til at intet har en konsekvens, at man bare får og ikke skal give?? det er da i hvert fald et symptom på at noget er gået helt galt.
Men heldigvis er det jo ikke alle unge der er sådan...men tænker lidt om alle de penge der skal spares ikke også skader de familier som der skulle have været gjort en ekstra indsats over for??det går bare ikke at spare penge på feks tvangsfjernelser og det gør man jo nu...så hvis disse unge intet godt har oplevet i livet, ingen der ville dem eller tig vare om dem...så har man vel heller ikke noget godt at givge som ungt menneske?? Og disse mennesker der har det svært, de finder jo desværre tit sammen og sjældent nede i sportsklubben...øv, hare sgu ondt af dem..
Knus Eva

Anmeld

28. juni 2009

Betina88

Hvor er det forfærdeligt .. Hva' tænker de unge på i dag ?

Anmeld

28. juni 2009

Vinker

Eva skriver:

Ja, det må vi jo spørge os selv om som forældre...hvilke værdier giver vi vores børn med videre...er de vant til at intet har en konsekvens, at man bare får og ikke skal give?? det er da i hvert fald et symptom på at noget er gået helt galt.
Men heldigvis er det jo ikke alle unge der er sådan...men tænker lidt om alle de penge der skal spares ikke også skader de familier som der skulle have været gjort en ekstra indsats over for??det går bare ikke at spare penge på feks tvangsfjernelser og det gør man jo nu...så hvis disse unge intet godt har oplevet i livet, ingen der ville dem eller tig vare om dem...så har man vel heller ikke noget godt at givge som ungt menneske?? Og disse mennesker der har det svært, de finder jo desværre tit sammen og sjældent nede i sportsklubben...øv, hare sgu ondt af dem..
Knus Eva

Er helt enig med dig i det du skriver! Uden tvivl at der er gået noget galt siden nogen unge opfører sig på den måde. De kommer i hvert fald ikke fra en velfungererne kernefamilie med masser af varme og kærlighed samt  almen opdragelse. det nægter jeg at tro!

Det er næsten som om de unge råber om hjælp..... De føler sig efterladt til dem selv og har ingen retningslinier. De mangler moral og opbakning. De mangler noget at gi sig til!

Ja jeg har sgu også ondt af dem!

Kram Rikke

Anmeld

28. juni 2009

Vingummien

Vinker skriver:

Ja det er overskriften på en artikel i vores lokale ugeavis!

"Der blir røget hash, fjernet dæksler og brændt legeredskaber af på legepladsen ved Børnehuset Pavillionen i Sønderris!"

Det er så dét vores søn skal starte om kun 1 månede - Spørg lige om jeg får knuder i maven

Jeg citerer lidt mere fra artiklen: " Det er blevet en højst uønsket morgenrutine for personalet i Børnehuset Pavillionen i Sønderris, at de må gå en tur rundt på legepladsen og fjerne glasskår, hashklumper, sprutrester og kugler fra softguns, så de ikke ender i munden på et barn.

I den seneste tid er legepladsen blevet et yndet udflugstmål for en gruppe unge, der i ly af legepladsens halvtag holder fest med hashpiber og spiritus, og efterlader både deres affald og tit også en ramponeret legeplads med afbrændte legeredskaber, når de går igen."

Det er jo skrækkeligt! Jeg blir simpelthen så rasende. Hvad fanden bilder dig sig ind (undskyld mit sprog) Tænk at min lille dreng skal færdes sådan et sted - Får helt lyst til at finde en anden plads til ham, men det er sikkert ikke bedre andre steder!

I artiklen står der at det er lykkes nogle fra bestyrelsen havde opdaget nogle unge der en aften, men de nåede at stikke af. Dog fik de skrevet nummerplader ned på 2 knallerter så det er da et spor i sagen!

Jeg håber inderligt at de får mere styr på problemerne inden Niklas Emil skal starte til august ellers vil jeg da straks tænke det værste når han færdes udenfor

Hilsen en bekymret samt arrig mor  

Får Fda en hel klumpå i halsen over det rikke det må bare ik ske sådan noget, altså hva fanden tænker de på.
Men en anden ting, kan de ik hegne det bedre ind så? På en el anden måde.

Utrolig hvor lidt respekt unge har for andres børn, kan godt forstå at du har det skidt med at han skal afleveres der.
Syntes du skal ringe til dem og få en snak med dem om hvor dårligt du har det og at du gerne vil høre nyt i sagen inden han skal starte der.

Og hvis det slet ik er blevet bedre er en dagpleje måske bedre hvis det er det er det samme alle steder, fordi der er der nok ik unge der render ind i hendes have og gør sådan nogle ting.

Håber virkelig i finder ud af det for det der skal bare ik finde sted, hva nu hvis der er noget de ik lige opdager, små børn undersøger jo alt.

Anmeld

28. juni 2009

Vinker

Ja det er virkelig forfærdeligt  

Vi skal snart hen i vuggestuen for at snakke med dem om indkøring osv. så vil helt sikkert tage det op med dem der!

Har desværre hørt at der sker sådan noget rigtig mange steder - Det er simpelthen ufatteligt! Hvad tænker de dog på?

Det dur desværre ikke med dagpleje da hun lukker før vi kan nå at hente så det er hovedgrunden til vi har valgt vuggestue!

de snakker om at sætte video overvågning op. Det har de gjort på skolen herude, men så rykker problemet bare et andet sted hen som det jo er gjort nu

Anmeld

28. juni 2009

Vingummien

Vinker skriver:

Ja det er virkelig forfærdeligt  

Vi skal snart hen i vuggestuen for at snakke med dem om indkøring osv. så vil helt sikkert tage det op med dem der!

Har desværre hørt at der sker sådan noget rigtig mange steder - Det er simpelthen ufatteligt! Hvad tænker de dog på?

Det dur desværre ikke med dagpleje da hun lukker før vi kan nå at hente så det er hovedgrunden til vi har valgt vuggestue!

de snakker om at sætte video overvågning op. Det har de gjort på skolen herude, men så rykker problemet bare et andet sted hen som det jo er gjort nu

årh ja, er så træls at dagplejer ik har længere åben, bare lig de 45 min ekstre som det som regl er folk mangler, øv øv, Var også derfor vi valgte vuggestue og det har vi ik ligefrem været glade for

Du skulle simpelhen sætte kameraer op på alle stederne, el sætte skilte op om at de har, det kan hjælpe en hel del.

Er en godt ide at bringe det op til det møde, burde altså være noget de informere om når det er, så man har en chance for at skifte osv.

Anmeld

28. juni 2009

Vinker

Ja bare lige en ½ time mere ville være super, men kan nu godt forstå du ikke har det. det er jo i deres hjem så de skal jo også ha tid til at lave aftensmad og tage sig af deres egne børn. Der er jo ikke en anden hun kan dele de lange dage med som i vuggestuen hvor de har forskellige vagter.... Men der er nu også mange andre grunde til at vi har valgt vuggestue istedet for dagpleje.....

Ja det er godt at aviserne og det lokale blad kan informere os om de ting når nu de ikke selv kontakter os, men vi kan jo heller ikke pakke vores børn ind i vat. Jeg frygter nu bare en dag uheldet er ude - altså de små børn finder jo ALT!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.