Blå læber men!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

MorDk

Mette. skriver:

For lige at være sikker på jeg forstår det rigtigt - er det så ikke "normalt" at få blå læber hvis de små fx fryser i svømmehallen?

Nej det tænker jeg ikke det er. For ALLE for det ikke. Ikke engang gennemsnittet vil jeg mene...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Nemesis

Sara bliver også blå. Allerede som lille baby blev hun blå og vi endte med at blive indlagt og fik tjekket al verdens ting.

Hun kan blive blå når vi spiser..uanset om det er varm eller kold mad. Er det fx kold morgenmad bliver hun dog helt blåsort/lilla - men det er primært rundt om munden og altså ikke selve læberne.

Så er det selve læberne eller den lyse hud lige rundt om der bliver blå?? Er det læberne så ville jeg ringe til lægen..din egen læge må henvise til en anden læge.
Er det huden rundt om, ja så er der ikke noget at gøre ved det, så er han nok kuldeskær.

Anmeld

21. marts 2013

MIWULA

Fenja09 skriver:

Jeg ville kontakte lægen/vagtlægen han skal ikke have blå læber, heller ikke selvom det forsvinder igen. Det synes jeg i hvert fald lyder mystisk. Det tyder på, at han ikke har iltet sit blod ordentligt, men jeg er ikke læge, så ved ikke om de bare kan få det uden der er en årsag.

Det er normalt ved hjertebørn - min datter er hjertebarn, men har aldrig haft blå læber. Det skyldes iltmætningen.  

/Fenja

Hvis det kommer igen Kræver jeg mere men eller tror jeg lige jeg venter til vores egen læge er tilbage er nemlig rimelig tryk ved ham da han har været min læge hele livet.  Synes desværre heller ikk vagtlæger altid er så gode. Det virker tit som om de gerne vil ha en ud igen. Men du har ret i det du siger. 

Anmeld

21. marts 2013

MIWULA

Nemesis skriver:

Sara bliver også blå. Allerede som lille baby blev hun blå og vi endte med at blive indlagt og fik tjekket al verdens ting.

Hun kan blive blå når vi spiser..uanset om det er varm eller kold mad. Er det fx kold morgenmad bliver hun dog helt blåsort/lilla - men det er primært rundt om munden og altså ikke selve læberne.

Så er det selve læberne eller den lyse hud lige rundt om der bliver blå?? Er det læberne så ville jeg ringe til lægen..din egen læge må henvise til en anden læge.
Er det huden rundt om, ja så er der ikke noget at gøre ved det, så er han nok kuldeskær.

Det er desværre på selve læberne som viser sig at være mere lilla end røde. Så altså en blanding. Hvis du forstår. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.