Del din erfaring fra den søde ventetid og efter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

twinny

LuLy skriver:

Det bedste råd du fik under graviditeten?
- Nyd de sidste par uger. Et råd jeg slet ikke fulgte men som jeg burde have gjort!
Dit bedste skønhedstip?
- Fjern make up om aftenen!
Dit bedste køb. Enten til baby eller dig selv?
- En dyr men god barnevogn (emmaljunga) specielt når man bor i storbyen og skal med offentlig transport
Det skal man bruge dagene efter fødslen?
- Mad i fryseren! Så slipper man for at tænke på madlavning. En tørretumbler kunne jeg også godt have brugt
Det var der ingen der havde fortalt dig? (Omkring fødslen eller tiden efter)
- Ingen havde nogensinde nævnt ordet EFTER veer. Man sidder der roligt og ammer og pludselig tror man at man skal føde igen!

Haha. Ja de efterveer er forfærdelige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

lycly

twinny skriver:

HVORFOR er det at ingen forbereder en på dem? Havde aldrig hørt om det før jeg spurgte sygeplejersken hvad fanden der skete

Anmeld

21. marts 2013

modesty

Musse21 skriver:

Inspireret efter at have læst et blad tænkte jeg i piger kunne være med til lidt sjov.
Hjælp os gravide med at være forberedt...

Dit bedste skønhedstip?

- Sov når du er træt hen mod slutningen af graviditeten. Du ved aldrig hvornår fødslen går i gang og det er ikke fedt at være i søvnunderskud når man skal føde.

- Husk at nyde tiden sammen med manden bare jer to. Vær romantiske sammen, gå ud at spise og i biffen. 

Dit bedste skønhedstip?

- øhm... der var ikke noget der var anderledes under graviditeten i forhold til før. Jeg bruger svanemærkede produkter og har altid gjort det. Nå jo! Bliv klippet et par uger inden termin, for det kan blive svært at finde tiden til det efter baby er kommet.

Neonate babyalarm. Voksipose. Manduca bæresele.

- Fred og ro. DU bestemmer hvor mange (eller hvor få) gæster der skal komme.

- Frosne retter i fryseren. Man gider ikke bruge tid på at lave mad.

- Nemme, sunde snacks så man lige kan få noget at spise i farten. F.eks nødder, frugt og figenstænger.

- Jeg var ret forberedt, så ikke rigtigt noget.

Anmeld

21. marts 2013

twinny

LuLy skriver:

- Nyd de sidste par uger. Et råd jeg slet ikke fulgte men som jeg burde have gjort!
Dit bedste skønhedstip?
- Fjern make up om aftenen!
- En dyr men god barnevogn (emmaljunga) specielt når man bor i storbyen og skal med offentlig transport
- Mad i fryseren! Så slipper man for at tænke på madlavning. En tørretumbler kunne jeg også godt have brugt
- Ingen havde nogensinde nævnt ordet EFTER veer. Man sidder der roligt og ammer og pludselig tror man at man skal føde igen!

Anmeld

21. marts 2013

twinny

twinny skriver:

Hov fejl. Ja det ville jeg gerne have haft fortalt.

Anmeld

21. marts 2013

khaleesi

Det bedste råd du fik under graviditeten? "Nyd at være gravid, det er nok ikke noget der sker med det samme efter - og du kommer til at savne det!" - og det var ganske rigtigt!

Dit bedste skønhedstip? Bær maven med stolthed og et smil du bliver aldrig smukkere end du er lige nu, uanset hvordan din selvtillid er.

Dit bedste køb. Enten til baby eller dig selv? Hm. der var ikke noget jeg direkte var anhængig af da han var baby, men udover det så min City elite babyjogger <3

Det skal man bruge dagene efter fødslen? Sut, savlesmækker, hårelastikker, hyggetæppe.

Det var der ingen der havde fortalt dig? (Omkring fødslen eller tiden efter) Hvor vågen man bliver efter at man har født. og hvor afhængig man bliver af det her lille væsen, man kan hverken sove eller spise af forelskelsen til sit lille barn.

Anmeld

21. marts 2013

AnneBJ

- Det er okay IKKE at nyde du er gravid - det betyder ikke du ikke kommer til at elske din baby, eller det faktum at den er på vej!

Dit bedste skønhedstip?

- Drik vand!

- Det ved jeg ikke rigtig.. 2 besøg hos kiropraktor til baby, tror jeg.

- Snackmad (frugt, slik, kiks og lign.) hvis du skal være på sygehuset længere end beregnet
- Blødt tøj til mor og baby
- Fred og ro
- Søvn!

- At det kan gøre meganas EFTER babyen er ude... Sårpleje er et stort arbejde i sig selv, giv dig tiden og sørg for også at have afføring når trangen melder sig, selvom det føles grænseoverskridende.

Øvrigt!
- Sov når din baby sover! Det har alle bedst af, undtagen nullermændsforskrækkede gæster - de har godt af en kost eller en støvsuger
- Lav mad til fryseren/bed barselsgæster om at medbringe mad
- Lyt til dig selv! Du er din babys mor, og du ved bedst hvordan både baby og dig selv har det. Gamle mormor, kloge tante og alle mulige andre, vil komme med 1000 "gode råd" - måske virker de, måske forvirrer de dig mere end de gavner. Følg din intution!

Anmeld

21. marts 2013

Juliekp

Musse21 skriver:

Inspireret efter at have læst et blad tænkte jeg i piger kunne være med til lidt sjov.
Hjælp os gravide med at være forberedt...

Dit bedste skønhedstip?

Det bedste råd under graviditen? Mindes ikke jeg fik nogle gode råd...

Bedste skønhedstips? Den er svær, da sådan noget som solarie og hårfarve desværre er no-go i graviditeten. Men en god udstråling og fremhæve den flotte mave man bære rundt på, er !

Bedste køb? En suttebrik (til den korte tid jeg ammede) og et legetæppe til min datter med musik i! 

Hvad man skal bruge dagene efter fødsel? Fred og ro, ingen besøg den første tid, så man kan lære baby at kende

Det ingen havde fortalt mig? Alt! Det eneste jeg fik af vide var at veerne gjorde ondt og det fik de i den grad ret i..

Og så lige et godt råd fra mig... Nyd graviditeten og maven, for man kommer til at savne det. Selvom det er Guds gave at blive mor, så er det sgu også rart med lidt søvn og alene tid med kæresten.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.