Kan sagtens forstå alle de tanker du gør dig. Selv synes jeg at fødslen blev mindre skræmmende som graviditeterne skred frem. Måske fordi det til sidst var så hårdt at være gravid, at fødslen virkede som en hel lettelse. 
Efter vores tredie barn blev født og lige efter hun var kommet ud kiggede jeg på min kæreste og sagde. Nu gør jeg det ikke igen.
Det havde jeg ikke sagt de andre gange, men de to yngste børn er også kommet hurtigt efter hinanden.
Men nu kan jeg jo godt grine af det, for selvom vi ikke planlægger flere børn af rigtigt mange andre grunde, så ville jeg da sagtens gøre det igen. For ja nok gør det da ondt, men det er bare en helt utrolig oplevelse at ens krop kan klare den fantastiske opgave det er at få sit barn til verden og de smerter er altså hurtigt gemt af vejen. Jeg er helt overbevist om at fødslerne af mine børn er det mest fantastiske og allermest fascinerende jeg nogensinde kommer til opleve i livet. 
Nu har jeg selv født uden smertestillende alle tre gange, fordi jeg helst vil det, men der er jo masser af muligheder for smertelindring og hjælp undervejs, hvis man ønsker det. Man kender jo ikke sin reaktion på det der sker men det vigtige er, at man tænker at ens krop kan det her og det er dig og din krop der skal klare det her sammen. Tanken om at dit barn snart er i dine arme er den mest fantastiske følelse og er god at huske på når veerne står på, for det er jo formålet med al galskaben. Koncentrer dig om at hjælpe din krop på vej og brug krafterne og energien på at fokusere på at arbejde med kroppen, når du føler dig lidt træt og nervøs.
Det skal nok gå og hvis du har en stærk støtte undervejs i din partner, mor eller hvem du nu har behov for ved din side, så er det også af stor betydning for et godt forløb. 
Fortsat dejlig graviditet og held og lykke med det hele.

Anmeld