nervøs ang fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2013

Tulle28

Smertefrifoedsel.dk - det virker og er alle pengene værd. Tjek også deres facebook side

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

Anonym trådstarter

nej det jo det.. men må se hvordan det går.

Anmeld

20. marts 2013

Mussen2

Mit allerbedste råd. Brug kroppen og vejrtrækning under fødsel. Lad være med at spænde og kæmpe imod. Beslut dig for at hver eneste ve er noget godt der bringer din nærmere dit mål. On down.

Man kan virkelig må langt med koncentration og vejrtrækning. Så snak med din JM om hvordan vejrtrækningen er bedst.
Jeg fik det råd at trække vejrer ind mens jeg talte til 4 og ud mens jeg talte til 4 . Jeg fødte begge gange uden smertestillende.

En bekendt af mig gav mig netop det råd- altså at beslutte sig for at bruge kroppen og ikkekæmpe imod- kort inden jeg havde termin. Hun havde selv lige født og kæmpet total imod og set lyset til sidst i fødslen.

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

tak for svaret

Anmeld

20. marts 2013

Annette A

Kan sagtens forstå alle de tanker du gør dig. Selv synes jeg at fødslen blev mindre skræmmende som graviditeterne skred frem. Måske fordi det til sidst var så hårdt at være gravid, at fødslen virkede som en hel lettelse.

Efter vores tredie barn blev født og lige efter hun var kommet ud kiggede jeg på min kæreste og sagde. Nu gør jeg det ikke igen. Det havde jeg ikke sagt de andre gange, men de to yngste børn er også kommet hurtigt efter hinanden.

Men nu kan jeg jo godt grine af det, for selvom vi ikke planlægger flere børn af rigtigt mange andre grunde, så ville jeg da sagtens gøre det igen. For ja nok gør det da ondt, men det er bare en helt utrolig oplevelse at ens krop kan klare den fantastiske opgave det er at få sit barn til verden og de smerter er altså hurtigt gemt af vejen. Jeg er helt overbevist om at fødslerne af mine børn er det mest fantastiske og allermest fascinerende jeg nogensinde kommer til opleve i livet.

Nu har jeg selv født uden smertestillende alle tre gange, fordi jeg helst vil det, men der er jo masser af muligheder for smertelindring og hjælp undervejs, hvis man ønsker det. Man kender jo ikke sin reaktion på det der sker men det vigtige er, at man tænker at ens krop kan det her og det er dig og din krop der skal klare det her sammen. Tanken om at dit barn snart er i dine arme er den mest fantastiske følelse og er god at huske på når veerne står på, for det er jo formålet med al galskaben. Koncentrer dig om at hjælpe din krop på vej og brug krafterne og energien på at fokusere på at arbejde med kroppen, når du føler dig lidt træt og nervøs.

Det skal nok gå og hvis du har en stærk støtte undervejs i din partner, mor eller hvem du nu har behov for ved din side, så er det også af stor betydning for et godt forløb.

Fortsat dejlig graviditet og held og lykke med det hele.

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

tak skal du ha. jeg har jo aldrig prøvet det før. og må nok indrømme at jeg ja jeg har/ er været meget nervøs men kan håbe på det går ligeså hurtig som det gjorde for min mor. hun gjorde det 4 gange og sagde alligevel hver gang jeg gør det aldrig mere.

Anmeld

20. marts 2013

Guldimaven

Tror de fleste er nervøs på en eller anden måde.. Så det er i hvert fald helt normalt. 

men tænk på, at kvinder er skabt til at føde, og flere kvinder gør det igen og igen.. Det er det mest fantastiske i hele verden, og selvom jeg gruer for den dag jeg skal føde igen, så glæder jeg mig også helt vildt!

Mit bedste råd er, som andre skriver. Træk vejret helt ned i maven, forsøg at arbejde med din krop og ikke i mod den. Så skal det hele nok gå.

de er så kloge inde på sygehuset og vil gøre det bedste for dig og din fødsel. Og hvis noget skulle gå galt er hjælpen lige i nærheden. 

Glæd dig til det du går i møde! Der er god grund til det!

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

ja må ta det som det kommer

Anmeld

20. marts 2013

simone_jacobsen

Anonym skriver:

hej piger 

jeg er godt nok kun i uge 29+1 idag, men er noget så nervøs for at skal føde og smerter osv.

er der nogen her inde der kunne fortælle mig lidt om det.

Syntes klart at du skal læse nogle fødselsberetninger.

Jeg har født for 2 måneder siden og jeg var, inden fødslen, simpelthen så forbandet nervøs, at jeg på et tidspunkt overvejede kejsersnit. Jeg endte uden smertelindring - og ja det gjorde ondt - og jeg gjorde det sgu gerne igen i morgen.
Men jeg syntes personligt at det hjalp, at læse forskellige fødselsberetninger herinde.

Og har du yderlige spørgsmål, og/eller private spørgsmål, skal du være velkommen til at skrive DET GÆLDER JER BEGGE!!
Mvh Simone

Anmeld

21. marts 2013

EnGodMor

Anonym skriver:

hej piger 

jeg er godt nok kun i uge 29+1 idag, men er noget så nervøs for at skal føde og smerter osv.

er der nogen her inde der kunne fortælle mig lidt om det.

Ud fra mine egne erfaringer, så syntes jeg ikke du skal være nervøs, når du først ligger med veer, så fokusere du kun på dine veer, og på at føde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.