nervøs ang fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.632 visninger
20 svar
4 synes godt om
20. marts 2013

Anonym trådstarter

hej piger 

jeg er godt nok kun i uge 29+1 idag, men er noget så nervøs for at skal føde og smerter osv.

er der nogen her inde der kunne fortælle mig lidt om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

Juni-barn

Følger lige med, for har det på samme måde... 

Håber det er okay

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

det da helt okay. håber på der nogen der kan komme med nogen svar på det

Anmeld

20. marts 2013

tarkoflen

Jeg synes du skal snakke med din JM du er bestemt ikke den eneste, der har haft det sådan! De er vant til, at der er nogle, der er nervøse og jeg tror de fleste er ret gode til at berolige nervøse gravide

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

det må jeg jo prøve så

Anmeld

20. marts 2013

Sandra1985

Anonym skriver:

hej piger 

jeg er godt nok kun i uge 29+1 idag, men er noget så nervøs for at skal føde og smerter osv.

er der nogen her inde der kunne fortælle mig lidt om det.

Hejsa :-)

jeg kan desværre ikke fortælle noget om fødsler, for jeg har ikke prøvet det endnu. Men jeg har termin i dag og har selv været meget nervøs for fødsel og smerter og komplikationer mm. Men de sidste par uger er ca 80% af nervøsiteten blevet erstattet af en anden følelse... Jeg glæder mig. Glæder mig til at se min lille dreng. Glæder mig til at blive mere mobil og slippe for ubehag og smerter i bækken og hofter. Glæder mig til at finde ud af hvordan det føles at føde et barn... Er selvfølgelig stadig en smule nervøs fordi jeg ved det kommer til at gøre ondt og fordi det er ukendt, men jeg glæder mig mere end jeg er nervøs :-) håber det kommer til at gå på samme måde for dig - har hørt at andre gravide også bliver mindre nervøse når det nærmer sig! Held og lykke med de sidste uger af din graviditet og håber du får en god fødsel :-)

kh Sandra

Anmeld

20. marts 2013

Svenne

Jeg tror, det er ganske normalt at være lidt nervøs. Man ved jo faktisk ikke helt, hvad det er, man går ind til.
Men en ting er sikker - når fødslen først går i gang er der ingen vej tilbage. Heldigvis ved kroppen selv, hvad den skal gøre og der er masser af dygtigt personale på fødegangen til at hjælpe dig på rette vej.
Det er jo heller ikke til at vide, hvilken fødsel du vil få. Den kan blive både nem og hurtig eller lang og hård. Det ved man heldigvis ikke på forhånd, så det er svært at sige, hvad du skal forberede dig på.
Jeg har ikke hørt om en smertefri fødsel - for ja, det gør ondt! Men det er smerter, der er til at holde ud (her kan jeg jo kun svare for mig selv!) - og når man bagefter står med babyen i armene er den smerte altså hurtigt glemt!

Held og lykke.

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

tak for svar til jer begge to. er bare ikk meget for hvis jeg skal ha smerte stillen når hun er der inde

Anmeld

20. marts 2013

Sandra1985

Anonym skriver:

tak for svar til jer begge to. er bare ikk meget for hvis jeg skal ha smerte stillen når hun er der inde

Det kan jeg godt forstå! Jeg har selv planer om at undgå epiduralblokaden - medmindre noget går helt galt altså... Så kan jeg fortælle om det var til at holde ud bagefter ;-) men tror nu ikke det er skadeligt for barnet - har bare ikke et særlig godt forhold til kæmpe nåle og har hørt for meget dårligt om epidural til at jeg selv har lyst til det... så hellere akkupunktur og fødsel i vand :-)

Anmeld

20. marts 2013

B&J

tror der er mange der er nervøse for hvordan og hvorledes når vi skal føde, for det er nyt og smerten ja det gør ondt, men selv om man ligger der i så mange timer tænker man ikke over man er nervøs eller man er bange eller hvordan det skal gå, nej men tænker det her skal bare overstået, og det bliver det også får man bare den mest vidunderlige baby også er smerterne ja 90%væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.